728 x 90

قیام عراق - ذی‌قار: شیوخ عشایر و مردم با سلاحهای سبک و نیمه سنگین به خیابانها آمدند + فیلم و عکس

استان ذی قار - شیوخ و مردم مسلح شدند
استان ذی قار - شیوخ و مردم مسلح شدند

این خبر تکمیل می‌شود.

 

سرجمع خبرهای امروز عراق

به‌دنبال استعفای عادل عبدالمهدی و صدور حکم دستگیری جمیل شمری به‌خاطر کشتار ناصریه، قیام عراق توفانی‌تر و گستردهتر شده و علاوه بر شهرهای جنوبی وهم‌چنین شهرهای شمالی سنی‌نشین را نیز دربر گرفته است.

شهرهای بصره، کربلا، بغداد و برخی دیگر از شهرهای عراق روز دوشنبه شاهد تظاهرات گسترده بودند. تظاهرکنندگان خواستار مجازات قاتلان انقلابیونی شدند که در شهرهای ناصریه و نجف و کربلا و سایر شهرهای به دست مأموران حکومتی و وحوش خامنه‌ای به‌شهادت رسیدند.

در بصره زنان و دختران عراقی تظاهرات بزرگی با عنوان من انقلاب هستم برگزار کردند که پیشگامان آنها دختران دانشجو بودند و فریاد می‌زدند قاتلان و تک‌تیراندازان کجا هستند.

 

در ناصریه شیوخ استان ذیقار تظاهرات مسلحانه برپا کردند و خواستار مجازات آمران و عاملان قتل‌عام فرزندان عراق شدند. در ناصریه تعداد زیادی از مردم به دستور جمیل شمری از مزدوران رژیم آخوندی به‌شهادت رسیدند.

 

گزارشگر اسکای نیوز از بغداد گفت:‌ تظاهرات مجدداً در شهرهای عراق از جمله بصره و کربلا شروع شده است. ضمن این‌که متحصنان در میدانهای تحصن حضور دارند. اما در عرصه سیاسی تا این لحظه به‌نظر می‌رسد که موضوع بسیار پیچیده است. مردم عراق تمایلی ندارند که فراکسیونهای سیاسی کاندیدای نخست‌وزیر آینده را مشخص کنند.

 

قیام عراق و تظاهرات و اعتراضات به استانهای سنی الآنبار و موصل نیز گسترش یافت.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: قیام که مرکز آن در بغداد و بیشتر مناطق شیعه نشین جنوب است به شمال و شهر عمدتاً سنی‌نشین موصل گسترش یافت. در موصل، معترضان در همبستگی با قیام‌کنندگان دست به راهپیمایی زدند و دانش‌آموزان سیاه‌پوش تظاهرات گسترده‌یی برگزار کردند.

 

در پی پایداری قهرمانه قیام‌کنندگان در عراق به‌ویژه جان‌فشانی مردم ناصریه، نجف و بغداد و استعفای اجباری عادل عبدالمهدی، حکم باز داشت و ممنوع الخروج شدن سپهبد جنایتکار جمیل شمری مسئول کشتار در ناصریه نیز صادر شده است. در این حکم از تمام نیروهای امنیتی و پلیس عراق خواسته شده جمیل شمری را در هر کجا که یافتند دستگیر کنند.

جمیل شمری روز جمعه گذشته دستور شلیک به تظاهرکنندگان در ناصریه عراق و کشتار ۴۷تن از آنها را صادر کرد.

جمیل شمری قاتل مجاهدان اشرفی است که در حملات متعدد به اشرف از جمله در قتل‌عام و جنایت علیه بشریت در ۱۰شهریور ۹۲در اشرف دست داشته است.

العربیه گزارش داد مردم عراق می‌گویند، جمیل شمری از نزدیکان به سفارت رژیم ایران و از دوستان پاسدار مسجدی سفیر رژیم ایران در عراق است که رابطه بسیار نزدیکی با وحوش خامنه‌ای و مهره‌هایی از جمله ابومهدی المهندس و هادی العامری سرکرده‌های حشدالشعبی دارد و از طریق نفوذ این دو مهره رژیم ایران به درجه و رتبه‌هایی نظامی در ارتش عراق بدون گذراندن مراحل آن دست یافته است.

بنا‌به خبر دیگری که توسط العربیه منتشر شد یک افسر از نیروهای واکنش سریع عراق به‌ خاطر کشتار معترضان در کوت به‌اعدام و یک افسر دیگر به زندان محکوم شده‌اند.

 

به‌دنبال به آتش کشیدن ورودی قبر باقر حکیم توسط قیام‌کنندگان درنجف، تلویزیون العربیه فاش کرد این محل مرکز زندان و شکنجه انقلابیون بوده است شکنجه‌هایی که زیر نظر شکنجه‌گران رژیم آخوندی صورت می‌گرفته است.

 

به گزارش العربیه الحدث سیدحسن الموسوی از مراجع دینی در عراق گفت: عادل عبدالمهدی کارمند سفارت رژیم ایران در بغداد است. آن‌چه برای ما اهمیت دارد این است که از رژیم ایران در عراق خلع ید شود. یعنی حکومتی که وفادار به این رژیم است کنار برود و دستگاههای امنیتی که فرزندان مردم عراق را کشتند به‌ویژه امنیت ملی که فالح فیاض فرماندهی آنرا بعهده‌ دارد منحل شود. این دستگاههای امنیتی فرمانهای خود را از قاسم سلیمانی می‌گیرند.

پاپ فرانسیس در دعای هفتگی روز یکشنبه خود گفت«من وضعیت در عراق را با نگرانی دنبال می‌کنم. این درد آور است که تظاهرات مردم با واکنشی خشن روبه‌رو شده و موجب دهها کشته شده است.

رویتر که اظهارات پاپ را مخابره کرده افزود: پاپ فرانسیس برای مجروحان تظاهرات عراق دعا کرد. او گفته است می‌خواهد سال آینده از عراق بازدید کند.

رویترز افزود: اکثریت معترضان عراقی شیعیان جوانی هستند که علیه دولت مورد حمایت رژیم ایران و متهم به غارت ثروت نفت عراق، به میدان آمده‌اند.

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، با وجود وعده نخست‌وزیر به استعفا، عراقیان به اعتراضات ضدحکومتی ادامه می‌دهند.

بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه که از پزشکان و کمیسیون حقوق‌بشر عراق گرد اوری شده، نیروهای امنیتی و گروه‌های مسلح در واکنش قهر آمیز به اعتراض کنندگان باعث کشته شدن بیش از ۴۲۰نفر و زخمی شدن ۱۵۰۰۰نفر شدند...

تظاهرات فروکش نکرده و جمعیت زیادی در بغداد و در جنوب جنوب با اکثریت شیعه به خواسته‌های چندین هفته خود برای تغییر کامل رژیم ادامه می‌دهند.

یک معترض در شهر جنوبی دیوانیه می‌گوید: «استعفای عبدالمهدی فقط اولین گام است و اکنون باید همه چهره‌های فاسد برکنار و محاکمه شوند.»

 

فیگارو سقوط نخست‌وزیر عراق زیر فشار تظاهرات خیابانی را یک نقطه‌عطف در تحولات عراق ارزیابی کرده و می‌نویسد:

«این نخستین پیروزی تظاهرکنندگانی است که از دو ماه پیش خواهان "سقوط حکومت" هستند. اما برای پایان‌ دادن به جنبش اعتراضی آنان علیه یک طبقه سیاسی فاسد، بی‌کفایت و متحد همسایه، رژیم ایران کفایت نخواهد کرد. استعفای عبدالمهدی برای رژیم ایران که بر باقی نگاه داشتن وی در این سمت اصرار داشت، یک شکست محسوب می‌شود.

فیگارو به‌نقل از دو جوان تحصیل‌ کرده تظاهر کننده در میدان تحریر می‌نویسد:‌

 

واشنگتن پست در مقاله‌یی با عنوان « انقلاب نخست‌وزیر عراق را سرنگون کرد» نوشت: عراق ظاهراً یک دموکراسی است اما رابطه کمی بین اراده مردم که در صندوق‌های رأی ابراز شده و ترکیب دولت که در اتاق‌های دربسته در معاملات بین احزاب سیاسی شیعه مرهون رژیم ایران صورت می‌گیرد، وجود دارد و بیش از همه تحت تأثیر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران است. اکنون دهها هزار تظاهر کننده به خیابانها آمده‌اند که خشم آنها متوجه طبقهٔ سیاستمدارانی است که رژیم ایران که از آنها حمایت می‌کند

واشنگتن پست می‌افزاید: رژیم ایران قادر نیست بدون این‌که عراق در دست دوستانش باشد از تحریم‌های آمریکا بگریزد یا بخواهد در منطقه هژمونی داشته باشد. دولت عراقی ملی‌گراتر در موقعیتی قرار خواهد داشت که تلاش رژیم ایران برای استیلا بر خاورمیانه را با مانع روبه‌رو سازد. دولت ترامپ که به مقابله با رژیم ایران علاقمند است، خوبست از تشکیل دولتی حمایت کند که حاضر به ایستادن در مقابل این رژیم باشد و دست به اصلاحات جدی اقتصادی و سیاسی بزند که رأی‌دهندگان عراقی خواهان آن هستند.

 

تلویزیون العربیه ۱۱ آذر ۹۸  تظاهرات دانشجویان و دانش آموزان در بغداد و شهرهای اطراف
 
فعالان مدنی گزارش کردند که با توجه به وجود آرامشی نا پایدار تظاهرات اعتراضی در بغداد و تعدادی از شهرهای اطراف ادامه دارد و هزاران تن از دانش آموزان مدارس و دانشجویان دانشگاهها بمنظور حمایت از اعتراضات مستمر در کشور و گرامیداشت تظاهرکنندگان جان باخته در ناصریه و نجف دست به تظاهرات زدند. در همین حال تحصن در میدان تحریر و ورودیهای پلهایی که تحت کنترل معترضان میباشد رو به گسترش است.

 

ذی‌قار: شیوخ عشایر و مردم با سلاحهای سبک و نیمه سنگین به خیابانها آمدند.

 

شلیک مستقیم مزدوران  حکیم در نجف به مردم و جوانان

مزدوران حفاظت از قبر حکیم در نجف به سمت مردم و جوانان عراقی که چند شبانه روز است قبر حکیم را محاصره کرده  و میخواهند تمامی ساختمان را  به  آتش بکشند. توسط این مزدوران هدف شلیکهای مستقیم قرار میگیرند. مزدوران سلاح به دست با نشانه روی شلیک میکنند.

 

  • در نجف شب گذشته تا پاسی از شب درگیری بین مردم و جوانانی شورشی  با نیروهای عمار حکیم از مزدوران رژیم آخوندی ادامه داشت. مزدوران عمار حکیم به سمت مردم شلیک مستقیم میکردند و یکی از جوانان کشته شد.
  • در نجف بدلیل حمله وحوش خامنه ای یک دختر ۵ساله عراق در مقابل بیمارستان نجف شهید شد.
  • در کربلا درگیریها اطراف شورای استان ادامه داشت. مردم و جوانان کربلا دیوارهای بتونی دور شورای استان را انداختند و به  کوکتل مولوتف به سمت مزدوران و نیروهای امنیتی حمله میکردند.

کودکی که در نزدیکی بیمارستان نجف هدف گلوله مزدوران عراق قرار گرفت

کودکی که در نزدیکی بیمارستان نجف هدف گلوله مزدوران عراقی قرار گرفت

به آتش کشیدن دیوار بیرونی قبر حکمی در نجف - شب گذشته

به آتش کشیدن دیوار بیرونی قبر حکمی در نجف - شب گذشته

کربلا شب گذشته- انداختن دیوارهای بتونی اطراف شورای استان توسط مردم

کربلا شب گذشته- انداختن دیوارهای بتونی اطراف شورای استان توسط مردم

ذی‌قار شب گذشته - مراسم بزرگداشت شهیدان

ذی‌قار شب گذشته - مراسم بزرگداشت شهیدان

ذی‌قار شب گذشته - مراسم بزرگداشت شهیدان

ذی‌قار شب گذشته - مراسم بزرگداشت شهیدان

 

 

پاپ فرانسیس سرکوب قیام‌کنندگان عراقی را محکوم کرد

خبرگزاری رویترز: پاپ فرانسیس سرکوب معترضان ضدحکومتی در عراق را مورد اعتراض قرار داد. این سرکوب منجر به کشته شدن بیش از ۴۰۰نفر از زمان آغاز اعتراضات در بغداد و سایر شهرها در ماه اکتبر شده است.

پاپ فرانسیس در دعا و پیام هفتگی یکشنبه گفت، «من وضعیت در عراق را با نگرانی دنبال می‌کنم. این درد آور است که من از تظاهراتهای اعتراضی در روزهای گذشته اطلاع پیدا کردم که با واکنشی خشن روبه‌رو شده و موجب دهها کشته شده است.»...

پاپ فرانسیس که گفته است می‌خواهد سال آینده از عراق بازدید کند، به دهها هزار نفر در میدان سنت پیترز گفت برای کشته‌شدگان و مجروحان اعتراضات در عراق دعا می‌کند و از خدا برای صلح در این کشور استدعا می‌کند....

رویترز افزود: تظاهراتها اکثریت معترضان شیعه جوان را علیه یک دولت مورد حمایت رژیم ایران و متهم به غارت ثروت نفت عراق به میدان آورده است. این در وضعیتی است که زیرساختها و استانداردهای زندگی بدتر می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/916077a6-df7f-408d-98d3-dc300acc47ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات