728 x 90

قیام خونین در ناصریه با شهادت ۱۰تن و ۲۳۵مجروح

قیام مردم و جوانان عراق در ناصریه
قیام مردم و جوانان عراق در ناصریه

قیام خونین جوانان و مردم عراق در ناصریه مرکز ذیقار برای ششمین روز پیاپی به‌صورت جنگ و گریز ادامه یافت. تظاهرات قیام‌کنندگان در ناصریه تابه‌حال به‌شهادت رسیدن ۱۰تن و مجروح شدن بیش از ۲۳۵تن گزارش‌شده است.

به گزارش تلویزیون رافدین(۹اسفند۹۹) نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران با گلوله جنگی و گاز اشک‌آور و نارنجکهای دودزا به سرکوب جوانان می‌پردازند. بیمارستان اصلی ناصریه مملو از مجروحان شده است، مردم و عشایر خواهان محاکمه وائلی استاندار و رئیس پلیس و فرمانده نیروهای دولتی شدند. شهر اوضاع بحرانی و حالت جنگی پیدا کرده است. انقلابیون استاندار جدید را رد کردند.

مادر یک شهید مانع از دفن طفل ۱۲ساله‌اش شد تا ابتدا با آیت‌الله سیستانی ملاقات کرده و دلیل کشته شدن فرزندش را بپرسد و جلو درب منزل آیت‌الله سیستانی ایستاد.

در سایر استانها مانند نجف، میسان، بابل، واسط، قادسیه، المثنی، بصره و مدینه الصدر بغداد نیز مردم در حمایت از ناصریه تظاهرات کردند. در نجف درگیریهای شدیدی مانند ذیقار به‌وجود آمده است. در بابل جوانان مقر استانداری را بستند. اهالی انبار در حمایت از ذیقار پیامهای زیادی دادند. دولت در مقابله با مردم ناتوان شده است و پلیس از عشایر خواست که جلو جوانان را بگیرند.

آسوشیتدپرس نوشت: وضع در ناصریه خارج از کنترل و به طغیان مردمی رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8191a925-dafd-4fe2-84d8-30ebbd74408e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات