728 x 90

قیام ایران – شماره ۱۱

قیام ایران به‌رغم سرکوب وحشیانه، با شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای برای سومین روز ادامه می‌یابد

اطلاعیه دبیرخانه شورای  ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

شهادت ۲۷تن از قیام‌گران در دومین روز به ثبت رسیده، شمار شهیدان بیشتر است

به‌رغم سرکوب وحشیانه قیام مردم ایران در دومین روز خود (شنبه ۲۵آبان) به ۹۳شهر در سراسر ایران گسترش یافت. پاسداران به‌دستور شخص خامنه‌ای به روی مردم آتش گشودند و دهها تن از قیام گران در سراسر کشور به‌ شهادت رسیدند. تاکنون ۲۷تن از شهیدان به ثبت رسیده است، اما تعداد شهیدان بیشتر است و جزییات بیشتر بعداً به اطلاع می‌رسد. با این وجود قیام مردم برای سومین روز از اولین ساعات امروز در تهران و سایر شهرها شروع شده و هم‌چنان ادامه دارد.

در شهریار ۱۴تن، در بهبهان ۷تن، در بهارستان تهران ۲تن به‌ شهادت رسیدند و بقیه شهیدان مربوط به سیرجان و شیراز و مریوان و خرمشهر و... است.

 

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به مردم بپاخاسته سراسر ایران، و تسلیت به‌خاطر شهیدان سرفراز قیام مردم ایران، گفت خامنه‌ای و دار و دسته‌اش بیهوده تلاش می‌کنند با این جنایات ضدبشری سلطه شوم و ننگین خود را حفظ کند. فاشیسم دینی حاکم بر ایران که ۴۰سال است لاینقطع به جنایت علیه بشریت اشتغال دارد، باید از جامعه جهانی طرد شود. شورای امنیت، دبیرکل، شورای حقوق‌بشر، کمیسر عالی حقوق‌بشر و دیگر ارگانهای ذیربط بین‌المللی و عموم مجامع مدافع حقوق‌بشر باید این رژیم را قویاً محکوم و تصمیمات لازم‌الاجرا اتخاذ کنند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶آبان ۱۳۹۸(۱۷نوامبر ۲۰۱۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56c4c584-1ec9-4af0-a92d-0968873cb8fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات