728 x 90

قطعی برق تهدید امنیتی برای نظام! - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

صفحات اول روزنامه‌های حکومتی چهارم خرداد اختصاص به اعتراف خامنه‌ای به سهم خودش در آتش‌افروزی در فلسطین و قدرت‌نمایی پوشالی برای سرپوش گذاشتن بر بحرانهای داخل و بین‌المللی‌اش دارد. اما با یک نگاه به تیتر مطالب مربوط به بحران برق و آب یا مطالب مربوط به مذاکره با آمریکا و چشم‌انداز تداوم تحریم‌ها، روشن می‌شود که برخلاف آن قدرت‌نمایی پوشالی، خانه از پای بست ویران است.

قطعی برق تهدید امنیتی برای نظام!

در حالی که روزنامه‌های حکومتی با بزرگنمایی حرفهای خامنه‌ای در مورد دخالتش در فلسطین تلاش کرده‌اند فیگور ثبات و اقتدار به نظام بدهند، مطالب مربوط به بحران قطعی برق در روزنامه‌های هر دو باند حاکم بلافاصله تبدیل شده است به هشدار امنیتی و ابراز وحشت از شورش و قیام مردمی یا نگرانی نسبت به فضای انفجاری جامعه.

«مشکلات انرژی به‌مثابه یک مسأله امنیتی» عنوان مطلب روزنامه همدلی است که از نوشته است: «وضعیت آب و برق در کشور به مرحله‌ای از بحران رسیده است که هم ظرفیت اعتراض دارد و هم موقعیت تبدیل شدن به مشکل حاد امنیتی. قطع مکرر برق در بخش زیادی از کشور به‌ویژه استان تهران، جنگ آب در برخی از استانها و احتمال سرایت آن به روستاها، سدهای خالی، تالاب‌های تشنه، اکو سیستم در حال نابودی و هزاران مشکلات ریز و درشت دیگر -که نتیجه عدم مدیریت، بی‌تدبیری و توهم دانایی برخی از مسئولان است- می‌تواند سبب‌ساز مشکلات امنیتی شود و حتی زمینه شورشهای داخلی را نیز فراهم کند».

«ریشه ناکارآمدی‌ها «حرام‌خواری سیاسی» است» عنوان مطلب دیگری است در همدلی که ضمن هشدار به نظام برای مهندسی در جریان نمایش انتخابات نوشته است: «اگر... صرفا عده معدودی در حلقه خود بنشینند و حساب و کتاب کنند و چرتکه بیندازند که چه کسی باشد و چه کسی نباشد، تا آن بشود که مطلوب خودشان است، نتیجه‌یی جز بی‌اعتمادی و یاس، یا بی‌تفاوتی و خشم، یا رفتار واکنشی بسیاری از مردم ندارد.

بحران آب و برق نتیجهٔ چپاولگری نظام

«چالشهای قطعی برق» عنوان مطلبی در مستقل است که ضمن اشاره به صدور برق به کشورهای همسایه توسط رژیم برای تأمین ارز خارجی به نارضایتی حاصل از کمبود برق اشاره کرده و نوشته «نکته دیگر راجع به صدور برق ارزان قیمت به کشورهای خیلی دوست مانند ارمنستان، عراق و... . با طمع دریافت دلار است، آیا تاکنون توانسته‌ایم پول برق صادراتی را اخذ کنیم؟ یا پول‌های ما به واسطه تحریم‌ها، توسط بانک‌های کشورها دوست بلوکه شده است؟ اگر جواب مثبت نیست الآن چه لزومی به تداوم صادرات برق به این کشورها وجود دارد؟ چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است».

«تداوم کابوس خاموشی» عنوان مطلبی در روزنامه وطن امروز از باند خامنه‌ای است که در پوش اشک تمساح برای مردم گرفتار خاموشیهای ممتد، تلاش کرده باندهای غارتگر را که با سرقت برق یارانه‌یی به استخراج پول دیجیتالی می‌پردازند تبرئه کند. این روزنامه نوشته: «وزارت نیرو انگشت اتهام را به سوی مزارع استخراج رمز ارز گرفته و این موضوع را دلیل خاموشی‌های اخیر می‌داند اما نکته قابل توجه پیرامون متهم شدن مزارع استخراج رمز ارز آن است که صنعت برق خود متولی این مسأله است».

«فساد در حوزه توزیع انرژی» عنوان مطلبی از فلاحت‌پیشه رئیس پیشین کمیسیون امنیت مجلس رژیم که از جمله گفته است: «در این میان اما تناقض‌گویی‌ها، پاسخگو نبودنها و اظهارنظر کردنهای گاه شاذ، سرگیجه و عصبانیت مردم را تشدید کرده است در کنار همه‌ٔ این بگو - مگوهای از نظر مردم بی‌نتیجه، موج جدیدی از گرانی‌ها، زندگی را در میان روشن و خاموش شدنهای ویران‌کننده، تلخ‌تر از زهر کرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1095dffe-8459-43a5-ae60-c512eebe5bf8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات