728 x 90

قطعنامهٔ بی‌سابقهٔ مجلس نمایندگان آمریکا

سخن روز
سخن روز

روز سه‌شنبه ۸بهمن کنگرهٔ آمریکا در یک قطعنامهٔ کم‌نظیر دوحزبی از مردم ایران و حق آنان در قیام برای آزادی قویاً حمایت کرد و رژیم آخوندی را به‌خاطر سرکوب اعتراضات مشروع مردمی، محکوم نمود. این قطعنامه هم‌چنین توطئهٔ تروریستی رژیم در نوروز ۹۷ در آلبانی و در تیرماه ۹۷ در فرانسه علیه اپوزیسیون و مقاومت ایران را محکوم کرد.

قطعنامهٔ کنگرهٔ آمریکا با اشاره به‌ قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷، تأکید کرد این افراد به‌خاطر امتناع از نفی وابستگی سیاسی خود و در مواردی به‌دلیل داشتن مطالب خواندنی سیاسی اعدام شدند. در میان آنها زندانیان عقیدتی، نوجوانان و زنان باردار بودند.

این قطعنامه هم‌چنین پیشینهٔ رژیم در سرکوب قیامهای ۷۸-۸۸ دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ را یادآوری کرد و خاطرنشان نمود: «مجلس نمایندگان آمریکا در کنار مردم ایران که درگیر اعتراضات مشروع علیه رژیم ظالم و فاسد هستند، می‌ایستد و نقض جدی حقوق‌بشر توسط رژیم ایران علیه مردم، فساد قابل‌ توجه و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در خارج از کشور را محکوم می‌کند».

در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: «مجلس نمایندگان آمریکا از دولت آمریکا می‌خواهد برای تشکیل جلسات اضطراری شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق‌بشر ملل ‌متحد تلاش کند تا نقض مداوم حقوق‌بشر توسط رژیم ایران را محکوم کند و سازوکاری را ایجاد کند که شورای امنیت بتواند چنین تخلفاتی را نظارت کند و دولت آمریکا را نیز ترغیب می‌کند تا به‌ مردم ایران کمک کند که بتوانند دسترسی آزادانه و غیرمنقطع به‌ اینترنت داشته باشند».

نمایندگان کنگرهٔ آمریکا نیز هنگام تصویب این قطعنامه از جمله تصریح کردند: «قطعنامه امروز نشان‌دهنده همبستگی با مردم ایران و محکومیت سرکوب تظاهرکنندگان توسط رژیم حاکم است. رژیمی که در اعتراضات آبانماه حدود ۱۵۰۰تن را در جریان وحشیانه‌ترین و گسترده‌ترین سرکوب از انقلاب سال ۱۹۷۹ به‌قتل رساند».

 

حاصل ۴دهه نبرد و پایداری برای آزادی

این قطعنامه، ثمرهٔ ۴دهه تلاش بی‌وقفهٔ مجاهدین و مقاومت ایران برای رساندن فریاد آزادیخواهانهٔ مردم ایران به‌گوش جهانیان و دادخواهی شهیدان آزادی مردم ایران در جهان است. تاکنون سیاست مماشات به‌علت منافع اقتصادی مانع از انعکاس صدای مردم ایران می‌شد و رژیم آخوندی با همدستی استعمار و لابی‌های فارسی‌زبان و مزدوران رنگارنگ خود سال‌ها موفق شده بود از حسابرسی بگریزد. اما به‌یمن پایداری مردم ایران و رزمندگان آزادی و با پرچمداری مریم رجوی این ورق، اگر ‌چه دیر اما به‌طور بازگشت‌ناپذیری برگشته است.

مجاهدین و مقاومت ایران از دیرباز خواهان به‌رسمیت شناختن حق مقاومت مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی و دستیابی به‌ آزادی بوده‌اند؛ مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران بار دیگر در سال ۱۳۹۵ پرچم دادخواهی از خون به‌ناحق ریختهٔ ۳۰هزار زندانی سیاسی قتل‌عام ۶۷ را برافراشت و موفق شد این جنایت را در اسناد ملل ‌متحد به‌ثبت برساند و محاکمهٔ‌ آمران و عاملان این بزرگترین جنایت ضدبشری پس از جنگ دوم جهانی را در دنیا مطرح نماید.

در پی همین تلاشها بود که مقاومت ایران موفق شد طوق لیست‌گذاری تروریستی را که در یک معاملهٔ ننگین خون و نفت، بر گردن مجاهدین و شورای ملی مقاومت قرار گرفته بود، درهم‌شکسته و آن را به‌گردن پدرخواندهٔ تروریسم و سپاه پاسداران آن بیاندازد.

 

نقشه‌مسیر مقاومت ایران در عرصهٔ جهانی

اکنون این قطعنامه یک گام دیگر در جهت تحقق خواسته‌های مردم و مقاومت ایران بوده و حاکی از آن است که جنبش دادخواهی توانسته است همراهی و تأیید اکثریت قاطع یکی از ارگانهای حاکمهٔ دولت آمریکا را کسب کند. خواسته‌های بعدی که مقاومت ایران در جهت آن می‌کوشد عبارتند از:

- اخراج مزدوران اطلاعات آخوندها و نیروی تروریستی قدس از آمریکا و اروپا

- ارجاع پروندۀ نقض حقوق‌بشر در ایران به‌ شورای امنیت پس از ۶۶بار محکومیت در ملل متّحد

- حمایت از ارجاع پروندۀ قتل‌عام زندانیان سیاسی به‌ دادگاه بین‌المللی و محاکمهٔ جلادان بهترین فرزندان مردم ایران

- اخراج رژیم نامشروع ملّایان از ملل متّحد و به‌رسمیت شناختن نمایندگی مقاومت عادلانه مردم ایران

این قطعنامه علاوه بر یک پیروزی بزرگ حقوق‌بشری، یک دستاورد سیاسی ارزشمند برای مردم و مقاومت ایران نیز محسوب می‌شود. هم‌چنین گویای تعادل‌قوای جدیدی است که به‌یمن قیام دیماه ۹۶ و استمرار آن تا حال حاضر به‌زیان رژیم و به‌سود آرمان پیروزمند مردم ایران و سازمان پیشتاز آن رقم خورده است.

این همان تحولی است که آخوند روحانی در سخنرانی ۷بهمن خود از آن به‌عنوان یک روز تلخ در تاریخ رژیم یاد کرد و اعتراف نمود که قیام دیماه ۹۶ بود که تعادل بین‌المللی را علیه رژیم برهم‌زد.

پس درود و افتخار بر مردم و جوانان و کانون‌های شورشی که با عزم و رزم خود سرنوشت تابناک میهن را رقم می‌زنند و این‌گونه تاریخ ایران را با خون خود می‌نویسند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be63295b-df85-4bc5-8dda-2e38d307d658"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات