728 x 90

قضاییه جلادان، پس از چند جلسه نمایش به‌عنوان دادگاه، از صدور حکم اعدام برای روح‌الله زم خبر داد - سخنگوی مجاهدین

سخنگوی مجاهدین - ۱۰تیر۹۹
سخنگوی مجاهدین - ۱۰تیر۹۹

نزدیک به ۹ماه پس عملیات چند وجهی اطلاعات سپاه پاسداران در مورد دستگیری و آوردن گرداننده سایت آمد نیوز به داخل ایران و پس از چند جلسه نمایش به‌عنوان دادگاه، قضاییه جلادان از صدور حکم اعدام برای روح‌الله زم خبر داد.

دژخیم اسماعیلی سخنگوی آخوند جلاد ابراهیم رئیسی-۱۰تیر۹۹ گفت:

«موارد اتهامی متعددی که آقای روح‌الله زم داشتند دادگاه ۱۳مورد از عناوین ریز اتهامات را توأم با هم از مصادیق افساد فی الارض دانسته و به این جهت در مورد ایشان حکم اعدام صادر کرده و چند مورد دیگر که در زمره مصادیق افساد فی الارض نبوده بابت آنها به مجازات حبس محکوم شده که این حکم البته غیرقطعی ست و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور چنان‌چه از ناحیه ایشان یا وکیل ایشان فرجام‌خواهی بشود پرونده به دیوانعالی کشور ارسال خواهد شد و نهایتاً هم رأی نهایی دیوان عالی کشور هست که سرنوشت پایانی این پرونده را رقم خواه زد».

روز ۲۳مهر ۱۳۹۸ به‌دنبال اطلاعیه سپاه پاسداران در مورد دستگیری روح‌الله زم، کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت اعلام کرد: «رژیم آخوندی برای زهر چشم گرفتن از انبوه مأموران ریزشی در داخل و خارج ایران به پای خودش شلیک می‌کند».

در این باره در بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران در مرداد ۹۸ آمده بود:

۶۵- در ۱۱ اسفند۱۳۹۷ شبکه‌های تلویزیونی رژیم در یک تف سربالا برای قدرتنمایی، ارتباطات اطلاعات آخوندی با «شبکه آمدنیوز» را با دود و دم بسیار در مستندی به نام «ایستگاه پایانی دروغ» به نمایش گذاشتند تا به شیوه فیلمهای جنایی ـ پلیسی «نا امیدی کامل ضد انقلاب از براندازی نظام و چهل سالگی اقتدار» را نتیجه بگیرند.

کارگردان اطلاعاتی رژیم می‌گوید: «این است سیستم اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران!» در عین‌حال یکی از هشدارهای بچه‌ترسان لولوخرخره‌یی این است که «اگر قرار باشد آمریکا بیاید [مجاهدین] می‌آیند یک کشتار اوّل می‌کنند، یک میلیون، دو میلیون، همه را می‌کشند تا ایران صاف بشود». سناریست امنیتی خاطرنشان می­کند: «شما ببینید همین فرانسه در موضوع تروریسم چه رفتاری طی ماههای اخیر با ما داشتند؟ دیپلمات ما را دستگیر می‌کنند، دیپلمات ما را اخراج می‌کنند به یک بهانهٔ واهی که هنوز یک برگ سند در مورد این ادّعا به ما نداده‌اند. به بهانهٔ واهی دیپلمات ما را دستگیر کردند، خلاف تعهّدات بین‌المللی و خلاف حقوق بین‌المللی این را دستگیر کردند. سرکردهٔ گروهک تروریستی منافقین هفتهٔ گذشته در پارلمان فرانسه سخنرانی کرد. صراحتاً اعلام می‌کند که ما در ایران از سال گذشته کانون‌های شورشی ایجاد کردیم. ببینید، وقتی می‌گوید کانون‌های شورشی یعنی رسماً دارد می‌گوید ما در حال براندازی هستیم و در حال ایجاد ناامنی در این کشور هستیم . . ». .

سخنگوی مجاهدین درباره حکم اعدام روح‌الله زم در قضاییه جلادان گفت:

«رژیم در اسفند ۹۷ روح‌الله زم را بخشی از سیستم اطلاعاتی و امنیتی خود معرفی کرد. "منصوری کردن" زم پنهان‌کاری و جنایت مضاعف رژیم است. دادگاه باید علنی با حضور وکلا و رسانه‌های بین‌المللی باشد. فرانسه که روح‌الله زم در این کشور پناهنده بود بایستی قویاً اعتراض کند و در دادگاه زم هیأت نظارت داشته باشد. سناریو و ترفندهای رژیم باید افشا و علنی شود و حقوق متهم طبق قوانین بین‌المللی به تمام و کمال رعایت شود».

سخنگوی مجاهدین افزود: «نیازمندی رژیم به صدور پیاپی احکام اعدام برای زهر چشم گرفتن از درون خودش و برای ارعاب به‌منظور سد کردن راه قیام و حفظ نظام در بیرون از خودش بسیار روشن است. اما رژیم باید پاسخگوی یکایک قتل‌ها و جنایت‌هایش باشد. داعیهٔ رژیم و مزدوران پیشانی سیاه در مورد قتل‌های مشکوک در درون مجاهدین چیزی جز سرپوش گذاشتن عامدانه بر قتل و جنایتهای فاشیسم دینی نیست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f70e6f21-95a0-4667-88bc-66fdf70bca68"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات