728 x 90

قربانیان کرونا در ۳۴۱شهر کشور بیش از ۶۳هزار و ۷۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قربانیان کرونا در ۳۴۱شهر کشور بیش از ۶۳هزار و ۷۰۰نفر است

  • ۴۶۵۰مبتلای جدید و ۴۹۹ جان‌باخته در روزهای شنبه تا دوشنبه در خراسان رضوی.
  • ۲۷۰۰مبتلای جدید و ۱۹۰جان‌باخته در روزهای شنبه تا سه‌شنبه در خراسان شمالی.
  • وزارت بهداشت رژیم: اعلام محدودیت‌های کرونایی در ۱۱استان: خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، تهران و البرز.
  • بیمارستان مسیح دانشوری: با کمبود تخت مواجه شده‌ایم. قادر به بستری کردن از بیماران نیستیم. تهران در وضعیت قرمز قرار دارد.
  • معاون ستاد کرونا در تهران: با فرسودگی و خستگی مفرط پرسنل درمان روبه‌رو هستیم، ادامه این روند توانایی کادر درمان را به‌شدت تضعیف می‌کند... ادامه این روند منجر به افزایش بسیار شدید مرگ و میر خواهد شد.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۱تیر۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در۳۴۱شهر ایران بیش از ۶۳هزار و ۷۰۰نفر است. شمار قربانیان در اصفهان به ۳۲۰۵نفر، در بوشهر به ۶۲۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۹۰۰نفر، در خراسان شمالی به ۶۹۵نفر، در خوزستان به ۴۸۷۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۰۵۵نفر، در فارس به ۱۳۴۰نفر، در کرمان به ۸۰۵نفر، در کرمانشاه به ۱۵۹۰نفر، در گلستان به ۱۶۱۰نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۱۴۱نفر اعلام کرد و گفت: «در استان تهران افزایش قابل توجه موارد بستری گزارش‌شده است»(ایرنا ۱۱تیر). حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم امروز اعمال محدودیت‌های کرونایی در استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، تهران و البرز را اعلام کرد و گفت: «خوزستان یک‌سوم بستریها و فوتی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۱تیر). استاندار تهران نیز گفت: «پیشنهاد دادیم طرح ترافیک متوقف شود»(ایسنا ۱۱تیر).

رئیس بخش بیماریهای عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «تعداد بیماران بستری بیشتر از تعداد بیماران ترخیصی شده است... همین کمبود تخت باعث شده تا متأسفانه نتوانیم قادر به بستری تعدادی از آنها باشیم. از نظر ما تهران در وضعیت قرمز قرار دارد»(همشهری ۱۰تیر).

معاون ستاد کرونا در تهران گفت: «با فرسودگی و خستگی مفرط پرسنل درمان نیز روبه‌رو هستیم، ادامه این روند مطمئناً توانایی کادر درمان برای مدیریت بیماری را به‌شدت تضعیف می‌کند... و منجر به افزایش بسیار شدید مرگ و میر بیماران کرونایی در سطح کشور خواهد شد... ظرفیتها محدود است و به‌زودی با اشغال تخت صددرصد بخش‌های ویژه، مواجه خواهیم شد»(ایسنا ۱۰تیر).

در خراسان رضوی، به گزارش بیمارستانها در سه روز اول هفته (شنبه، یکشنبه، دوشنبه ۷ و ۸ و ۹خرداد) در مشهد ۱۹۰۰مبتلای جدید و ۲۲۰تن جان‌باخته، در نیشابور ۱۱۰۰مبتلای جدید و ۹۷تن جان‌باخته، در سبزوار ۱۲۰۰مبتلای جدید و ۱۴۳تن جان‌باخته و در قوچان ۴۵۰مبتلای جدید و ۳۹جان‌باخته ثبت شده است.

در خراسان شمالی، تنها در بجنورد و شیروان در چهار روز اول هفته ۲۷۰۰مبتلای جدید ثبت و دست کم ۱۹۰نفر جان‌باخته‌اند که نسبت به جمعیت استان رقم بسیار بالایی است.

در خراسان جنوبی، مدیر گروه بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: «آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان جنوبی ۱۰برابر افزایش یافته است... اکنون تمام تختها پر شده است. در این مدت، تعداد بیماران بستری کرونا ۴ یا ۵نفر در روز بود، اما اکنون روزانه ۴۵ تا ۵۰نفر بستری می‌شوند... پیش‌بینی می‌شود میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس در کشور تا مهر امسال به ۹۰هزار نفر برسد»(همشهری ۱۰تیر).

در آذربایجان غربی، استاندار گفت: «۱۱شهرستان آذربایجان غربی شامل ارومیه، خوی، مهاباد، بوکان، میاندوآب، سردشت، سلماس، اشنویه، تکاب و پیرانشهر، نقده در وضعیت قرمز هستند»(ایرنا ۱۱تیر). رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در صورت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا مجبور به برپایی بیمارستانهای صحرایی در استان خواهیم بود»(ایسنا ۱۱تیر)

در هرمزگان، استاندار هرمزگان گفت: «ممنوعیتها و محدودیت‌های جدید کرونایی در هفت شهر قرمز این استان از روز جمعه هفته جاری اعلام و اعمال می‌شود»(همشهری ۱۱تیر).

در اردبیل، «افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا موجب شد تا ۲مرکز بستری ... دوباره بازگشایی شده و بیماران جدیدی پذیرش کنند». سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: «تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونا در استان که در مواقعی به زیر ۱۰۰نفر نیز رسیده بود در هفته‌های اخیر افزایش یافته و به ۱۴۳نفر رسیده است. بیماری کرونا تا ۲سال آینده ادامه خواهد یافت»(ایرنا ۱۱تیر).

در خوزستان، نماینده مجلس رژیم از شادگان در مجلس ارتجاع گفت: «مسئولان دولتی از ابتدا یک تصمیم قاطع، واحد و جامع برای کنترل کرونا اتخاذ نکردند... تصمیم‌گیری هدفمندی که به نتیجه مطلوب منتهی شود، نداشتند... ... الان خیلی دیر شده است، چرا که تعداد زیادی از همشهریانمان را در اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست داده‌ایم و هزینه زیادی هم بر کشور تحمیل شده است ... وی خواستار اعلام وضعیت فوق‌العاده و اعمال محدودیتهای شدیدتر در استان خوزستان شد»(سایت مجلس ۱۱تیر). سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: «مراجعه بیش از ظرفیت بیماران به بیمارستانها تاب‌آوری سیستم درمان ما را بخطر انداخته و اگر وضع به همین منوال برود خستگی مفرط کادر درمان ... به مداوای بیماران صدمه می‌زند و جوابگو نبودن تختهای بیمارستانی و تختهای مراقبت ویژه از طرف دیگر خطر افزایش مرگ و میرها را به‌دنبال دارد»(تلویزیون شبکه خوزستان ۱۰تیر).

در زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: «طی دو روز گذشته بیش از ۵۰۰نفر در بیمارستانهای استان بستری شده‌اند که نسبت به روز گذشته سه برابر شده است و امروز نیز امکان دارد چهار برابر شود... همه تخت‌های بیمارستانهای استان پر بوده که بیش از نصف آن توسط بیماران مبتلا به کرونا اشغال شده است ... بخش درمان استان با کمبود نیروی انسانی مواجه است»(روز نو ۱۰تیر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱تیر۱۳۹۹ (۱ ژوئیه ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45f56a5f-5031-4d01-a3da-e3f43648b82e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات