728 x 90

قربانیان کرونا در ۳۴۰شهر کشور بیش از ۶۱هزار و ۵۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قربانیان کرونا در ۳۴۰شهر کشور بیش از ۶۱هزار و ۵۰۰نفر است

  • در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دست کم ۱۰۳نفر در مشهد، ۲۸نفر در نیشابور، ۲۳نفر در سبز وار، ۱۴نفر در قوچان و ۳۲نفر در بجنورد جان باختند
  • ۱۷ فوت جدید در بندرعباس در یک روز به ثبت رسید
  • فرماندار کلاله (گلستان) از افزایش هفت برابری شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد
  • در کهکیلویه و بویر احمد مبتلایان سه برابر شدند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۶تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۴۰شهر ایران بیش از ۶۱هزار و ۵۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۶۵۷نفر، در البرز به ۱۹۴۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۶۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۶۰۷نفر، در خوزستان به ۴۶۸۵نفر، در کردستان به ۱۲۴۵نفر، در کرمانشاه به ۱۵۱۰نفر، در گلستان به ۱۵۱۵نفر، در گیلان به ۳۱۱۰نفر و در هرمزگان به ۵۲۵نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۱۰۹نفر و مبتلایان جدید را ۲۶۲۸نفر اعلام کرد که ۱۳۵۶تن یعنی ۵۱/۵درصد آنها بستری شدند. وی افزود ۲۹۱۲تن از بیماران در وضعیت شدید به‌سر می‌برند. وی گفت استانهای کرمانشاه، کردستان، خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و البرز روند فزاینده‌یی از بیماران بستری دارند.

به گزارش منابع بیمارستانی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دست کم ۱۰۳نفر در مشهد، ۲۸نفر در نیشابور، ۲۳نفر در سبز وار، ۱۴نفر در قوچان و هم‌چنین ۳۲نفر در بجنورد در اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

به گزارش پزشکان در مهاباد میزان مبتلایان به کرونا در خرداد و تیر در شهر دست کم ۲برابر شده است اما وضع در روستاها بسیار وخیم‌تر است و بسیاری از مبتلایان بدون دسترسی به بیمارستان و پزشک فوت می‌کنند.

بنا به گزارش رسیده از گورستان زابل میزان جان‌باختگان در حال افزایش است. شمار زیادی از درگذشتگان تحت عنوان بیماران حاد تنفسی دفن می‌شوند که در حقیقت همان کرونا است. بسیاری از بیماران کرونایی در منازلشان در روستاها فوت می‌کنند و دلیل فوت کهولت سن یا بیماریهای دیگر ذکر می‌شود. بسیاری از جان‌باختگان در خارج از گورستان دفن می‌شوند و هیچ کجا ثبت نمی‌شوند. اداره حراست مسئولان گورستان را تهدید کرده که حق گفتن آمار ندارند.

در اصفهان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به‌دنبال افزایش بیماران به‌طور جدی نیاز به تخت بیشتر وجود دارد . وی افزود تاکنون «بیمارستانهای امین، خورشید، عیسی‌بن‌مریم و بخشی از بیمارستان الزهرا در کنار بیمارستان زیر نظرِ تأمین اجتماعی، برای کرونا در نظر گرفته شده بود... اما ظرفیت بیمارستانهای نامبرده تا حد زیادی تکمیل شده. مجبور خواهیم بود یکی دو بیمارستان جدید برای پذیرش و بستری بیماران جدید اضافه کنیم» (ایرنا ۵تیر).

در هرمزگان، به گزارش رسانه‌های حکومتی روز گذشته ۱۷بیمار کرونایی در بندرعباس فوت کرده‌اند (صبح ساحل ۵تیر). رئیس مجتمع پیامبر اعظم بندرعباس گفت: «این مجتمع حداکثر توان خود در جهت درمان بیماران کرونا به کار گرفته است و توان تحمل بار اضافی را نخواهد داشت» (ایسنا ۶تیر).

در گلستان، ر‌ئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «با روند فعلی، احتمال کمبود تخت در بیمارستانهای گنبدکاووس زیاد است. فرماندار کلاله از افزایش هفت برابری شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد» (عصر ایران ۵تیر).

در کهکیلویه و بویراحمد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی از سه برابر شدن شمار مبتلایان در استان خبر داد (ایرنا ۵تیر).

در ایلام، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در اعلام مبتلایان محدودیت وجود دارد... آمار ابتلا در مهران، دره‌شهر و چرداول به‌سرعت در حال افزایش است. مبتلایان ۲۴ساعت گذشته، بیشترین عدد در طول ماه‌های اخیر است. در حالی‌که نمونه‌گیری دو برابر شده است اما آمار مبتلایان سه و یا چهار برابر افزایش داشته است» (ایرنا ۵تیر).

درفارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: «افزایش بی‌سابقه تعداد مبتلایان در روزهای اخیر، جهرم را در شرایطی بسیار حساس قرار داده که در صورت بی‌توجهی، یک بحران بزرگ گریبان‌گیرمان خواهد شد. این روزها در اتفاقی بی‌سابقه، ۵۰درصد نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه مثبت می‌شود» (خبرگزای سپاه پاسداران ۵تیر).

در خوزستان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: «حدود ۱۰۰کودک خوزستانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند در حال حاضر تنها مرکز بستری و درمان کودکان زیر ۱۵سال مبتلا به ویروس کرونا بیمارستان ابوذر اهواز است... به ازای هر یک‌هزار نفر در خوزستان تنها یک تخت بیمارستانی وجود دارد، در حالیکه در برخی استانها به ازای یک‌هزار نفر ۲ الی سه تخت ساخته شده است» (اقتصاد۲۴-۶ تیر).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در هفته اخیر شاهد یک پیک افزایشی مبتلایان بودیم که میزان مراجعان و بستریها را بیشتر کرد... هر بیمارستانی باید بخشی از بیمارستان را به کرونا اختصاص دهد» (شفقنا ۶تیر).

در کاشان، مدیر شبکه بهداشت گفت: «کاشان همانند هفته اول اسفند سال گذشته است و می‌تواند در دو هفته آینده به ۲۰ اسفند سال گذشته و شدیدترین وضعیت شیوع ویروس کرونا» برسیم (خبرگزاری نیروی قدس۶ تیر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶ تیر۱۳۹۹ (۲۶ژوئن ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b46bffd-5d3d-4792-9d90-a820778e923e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات