728 x 90

قربانیان کرونا در ۳۴۰شهر کشور بیش از ۶۱هزار و ۱۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قربانیان کرونا در ۳۴۰شهر کشور بیش از ۶۱هزار و ۱۰۰نفر است

  • در بیمارستان خمینی تهران میزان بستریها در ۵روز از ۵۹۵ به ۱۳۴۰نفر رسیده است
  • معاون وزیر بهداشت: در برخی استانها مثل قم و گیلان حدود ۴۰درصد به کرونا مبتلا شده‌اند. در تهران حدود ۱۵درصد است. به نفع ما بود بازگشایی‌ها اتفاق نمی‌افتاد اما افرادی هستند اگر روزانه کار نکنند شب شام ندارند
  • شب گذشته تنها در گنبدکاووس ۱۰نفر جان باختند. ممکن است تا ۲ یا سه روز آینده شهر با کمبود تخت مواجه شود، در حالی‌که مناطق زیادی از گلستان قرمز هستند؛ قرار است در ۱۳شهر استان نماز جمعه برگزار شود
  • دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: هر روز تعداد تختها در حال افزایش و تعداد بیماران و فوتی‌ها بیشتر می‌شود.اگر به همین شکل پیش برود قطعاً شرایط بسیار سختی خواهیم داشت.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۵تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۴۰شهر ایران بیش از ۶۱هزار و ۱۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۶۴۰نفر، در اصفهان به ۳۱۶۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۵۱۰نفر، در خوزستان به ۴۶۳۵نفر، در فارس به ۱۲۲۰نفر، در قم به ۳۸۱۵نفر، در کرمان به ۷۶۰نفر و در لرستان به ۲۱۹۵نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۱۳۴نفر اعلام کرد. علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت گفت: «در برخی استانها مثل قم و گیلان حدود ۴۰درصد مردم به کرونا مبتلا شده‌اند. در تهران این میزان حدود ۱۵درصد جمعیت است... به‌عنوان وزارت بهداشت به نفع ما بود که بازگشایی‌ها اتفاق نمی‌افتاد اما افرادی هستند اگر روزانه کار نکنند شب شام ندارند... هنوز پیک اول را تمام نکرده‌ایم. گاهی چند استان گرفتار می‌شوند بعد استانهای بعدی گرفتار می‌شوند. ویروس کرونا هم‌چنان در سطح کشور می‌چرخد»(سایت الف ۴تیر).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «۱۴ تا ۲۰درصد ساکنان تهران تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند... بیشترین میزان ابتلا به کرونا مربوط به منطقه ۴ شهری است که با ۹۰۰هزار نفر، پرجمعیت‌ترین منطقه شهری و جغرافیایی تهران به‌شمار می‌رود». وی افزود: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۸۵بیمار در بخش‌های عادی و ۹۳بیمار نیز در بخش‌های ویژه بستری شدند که نسبت به روز قبل شاهد افزایش آماری بوده‌ایم»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۴تیر). زالی هم‌چنین گفت: «در حال حاضر حدود چهار هزار تخت نقاهتگاهی در تهران دایر است و به‌سرعت می‌توانیم ظرفیت آنها را مجدداً افزایش دهیم... تعدادی از نقاهتگاههای ما در تهران دایر هستند و مجدداً برای استفاده از آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم»(روزنامه حمایت ۵تیر).

در بیمارستان خمینی تهران میزان بستریها در ۵روز ۱۴۴درصد افزایش داشته و «تعداد بستریها در ۳۱خردادماه از ۵۹۵نفر به ۱۳۴۰نفر در چهارم تیرماه افزایش یافته است»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۵تیر).

در بوشهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد مبتلایان از پنج هزار نفر فراتر رفته است. یعنی در دو هفته آمار مبتلایان در استان بوشهر بیش از دو برابر شده است. در دو هفته گذشته روزانه ۱۹۸نفر به فهرست مبتلایان افزوده شده‌اند... دیروز ۹۷بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری بوده‌اند؛ عددی که دو هفته پیش ۴۵نفر بوده است. از ۲۲خرداد ۶۰نفر قربانی شده‌اند(جوان ارگان سپاه پاسداران ۵تیر).

در گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی از ۴۶۰بستری در مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: «ممکن است تا ۲ یا ۳روز آینده با کمبود تخت در بیمارستان گنبد کاووس مواجه شویم . کودکان هم به این ویروس مبتلا شده‌اند»(خبرگزاری صدا و سیما ۴تیر). به گزارش خبرگزاری رسمی حکومتی «فقط در شهرستان گنبد شب گذشته ۱۰نفر بر اثر کرونا جان باختند» اما «اکنون و در حالی‌که گلستان با خطر جدی کرونا مواجه است؛ با وجود این‌که خطر کرونا مناطق زیادی از گلستان را به وضعیت قرمز رسانده است؛ قرار است نماز جمعه این هفته در ۱۳شهر استان برگزار شود»(ایرنا ۴تیر).

در خراسان رضوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به افزایش مبتلایان گفت: «نیمی از ظرفیت هر بیمارستان باید برای پذیرش بیماران کرونایی آماده باشد»(ایرنا ۵تیر). معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «روزانه به‌طور میانگین ۱۰۰بیمار با علائم تنفسی در مراکز درمانی تابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند»(ایلنا۴تیر). رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: نتیجه آزمایش کرونای ۳۱دانشجوی این دانشگاه مثبت اعلام شد. «زنگ خطر ویروس کرونا در گناباد و بجستان به‌صدا درآمده است»(ایرنا ۵تیر).

در فارس، عضو شورای دولتی شهر شیراز گفت: «آمارهای اعلام شده از سوی مراجع رسمی حکایت از ورود شیراز به مرحله کروناپلاس دارد و دغدغه همکارانم در دانشگاههای علوم پزشکی نیز ورود به مرحله قرمز و در پیش نبودن روزهای سفید در سلامت شهروندان است. اینک مراکز درمانی و نقاهتی شیراز دوباره با تعدد مراجعین و تراکم موارد بستری و تعداد روبه افزایش مرگ و میرهای حاصل از کرونا ویروس روبه‌رو است»(خبرگزاری نیروی قدس۴ تیر).

در آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی گفت: «با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا محدودیت‌های جدید به مدت دو هفته در استان از پنجشنبه اجرا می‌شود... بیمارستان در حال احداث زنان ارومیه نیز وارد مدار درمان بیماران کرونا شده است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۴ تیر).

کرمانشاه، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «هر روز تعداد تخت‌های ما در حال افزایش و تعداد بیماران و فوتی‌ها بیشتر می‌شود... اگر وضعیت به همین شکل پیش برود قطعاً شرایط بسیار سختی خواهیم داشت»(جوان ارگان سپاه پاسداران ۴تیر).

در استان مرکزی، فرماندار ساوه «به‌دلیل سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا» از اعمال «محدودیت‌های جدید کرونایی... خبر داد»(ایسنا ۵تیر).

در آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «شمار بیماران جدید کرونایی در استان روزانه از ۳۰۰نفر به ۴۵۰نفر افزایش یافته است»(ایسنا ۴تیر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵تیر ۱۳۹۹ (۲۵ژوئن ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c86e23f6-9fb9-4bbf-a7be-d0aeabdf7914"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات