728 x 90

قران سعدین مبارک – مهدی خدایی‌صفت

پرواز بوئینک ۷۰۷
پرواز بوئینک ۷۰۷

این همان رویداد مبارکی است که گردش ایام در روز پنجشنبه ۷مرداد، به میزبانی آن شتافت و خود «صاحب قران» شد. تلاقی سالروز پرواز دوران‌ساز رهبر مقاومت مسعود رجوی از قلب پایگاه دشمن در تهران به پاریس با روز عید سعید غدیر را به فال نیک می‌گیریم.

اخترشناسان هرگاه دو ستاره یا سیاره (به‌ویژه اخترانی چون زهره و مشتری که به خوش یمنی شهرت یافته‌اند) را با درجه وطول مساوی در یک برج فلکی رصد کنند، این واقعه را قران سعدین یعنی تقارن و همزمانی دو پدیده نیکو نامیده‌اند. اما امروز این رویداد فرخنده نه در آسمان که روی زمین اتفاق افتاده است. عید غدیر روز معرفی مولا علی علیه‌السلام توسط پیامبر به‌عنوان «مولای مومنان» و تضمین آینده داری ایدئولوژی و آئین اسلام محمدی و اطمینان بخشیدن به امتش که علی (و خاندان عقیدتی‌اش «عترت») می‌توانند نیازهای آرمانی و عقیدتی آنها را (طبعا عطف به دینامیزم و پتانسیلی که این ایدئولوژی دارد) همواره پاسخگو باشند. پیامبر رحمت و رهایی سپس از همگان خواست با علی همان‌گونه تنظیم رابطه کنند، که با پیامبر می‌کنند. آنگاه به اعتبار این معرفی که سرفصل بسیار مهمی در تاریخ اسلام و حیات این ایدئولوژی است، قرآن آن را تکمیل و تکامل بخش دین خواند و از آن به‌عنوان تمام کننده نعمتهای خدایی یاد کردو افزود اکنون راضی و خوشنودم که اسلام دین (جاودانه) شما باشد (آیه سوم سوره مائده). اما این واقعه در گذشته‌های دور متوقف نشده و ما را به پیروی از راه و رسم و ارزشهایی که او الگوی آن بود فرامی‌خواند و برای برقراری نظم نوینی بر پایه آزادی و عدالت و برابری و ارزشهایی که او بنیاد گذاشت و پرچمش را کوبید متعهد می‌کند. و این همه البته در سازمان ما با انقلاب مریم رهایی نهادینه و ماندگار شد. به یاد بیاوریم سخنان تاریخی رهبر مقاومت مسعود رجوی در مورد حکومت عدل علی را که در بحبوحه مخالفت مجاهدین با قانون اساسی دست پخت خبرگان خمینی در مسجد دانشگاه تهران اجرا می‌شد و خمینی به‌شدت از آن گزیده بود. او که در تمامی رویکردهایش خصم آشکار امیرمؤمنان علی (ع) و راه و رسم او بود. آخر به‌گفته مسعود رجوی، حضرت علی «به چیزهای مشخصی شناخته شده است، به تعارض با فاصله طبقاتی در جنگ جمل که اصولاً یک جنگ طبقاتی بود، به مخالفت با تقسیم نامتساوی بیت‌المال، به مخالفت با جنگ‌افروزی و کشورگشایی، به مخالفت با تبعیض، هر نوع تبعیض، بین عجم و عرب...

به مخالفت با سرکوب و دجالیت»... و اینها همه چیزهایی است که خمینی و آل خمینی تمام‌عیار در نقطه مقابل آن هستند اما مجاهدین باز هم به‌گفته مسعود رجوی «حقیقتاً به میزانی که مجاهدین توانستند بر اسلام انقلابی در برابر ارتجاع به‌اصطلاح اسلامی پافشاری کنند از مولای متقیان آموخته‌اند». و شگفتا که در بستر همین آیه فوق است که قرآن پس از تحولی که در پرتو ارزشهای نوین و ولایت علی روی داد از ناامیدی کافران و حق ستیزان یاد می‌کند و این که آنها دیگر از این که بتوانند بر شما و دین شما اثرگذاری کنند و یا شاهد تزلزل و دست برداشتن شما از آرمان و ارزشهایتان باشند ناامید شدند (الیوم یئس الذین کفروا من دینکم). همه به یاد دارند که خمینی رأس کفر و حق ستیزی در همان پایان فاز سیاسی و وقتی مشغول زمینه‌چینی برای کشتار و به خیال خود نابود کردن نسل مجاهدین بود در پاسخ به اتمام‌حجت رهبر مقاومت گفت اگر یک در هزار احتمال می‌دادم که شما دست بردارید از آن کارها که می‌خواهید بکنید (از عقیده و ارزشهای خودتان) حاضر بودم با شما تعامل کنم. و بعداً در فتوایی با خط خودش نوشت هرکس از مجاهدین بر سرموضع مجاهدی خودش هست باید اعدام شود و خطاب به همین رئیسی جلاد و دیگر اعضای هیات مرگ گفت تردید نکنید و دشمنان اسلام را سریعاً نابود کنید. و البته هماوردش کسی جز مجاهدین نمی‌توانست باشد که با همان راه و رسم علی و همان نهج‌البلاغه که خمینی و آخوندهای خمینی‌صفت به‌شدت از آن گریزان اند، مدافع و سخنگوی اسلام راستین علوی و محمدی باشد.

اما پرواز تاریخساز

با گرامی‌داشت یاد سرهنگ خلبان بهزاد معزی که این کار خطیر را عاشقانه به ثمر رساند. امسال تقارن این روز تاریخی را با عید سعید غدیر به فال نیک می‌گیریم و به شکرانه‌اش برعهد مان برای سرنگونی حتی یک دقیقه زودتر این رژیم ضدبشری پا می‌شاریم.

در سال۶۰ بعد از شروع مقاومت انقلابی و ضربات استراتژیک مجاهدین به رژیم، سازمان با پذیرش بالاترین ریسکها یعنی ریسک روی بالاترین سرمایه‌اش که شخص مسعود بود او را به پاریس فرستاد تا جایگزین دمکراتیک – انقلابی حکومت ضدمردمی آخوندها را در سطح بین‌المللی معرفی و تثبیت کند. . اندکی قبل از آن یعنی در تاریخ ۳۰تیر۶۰، تأسیس شورای ملی مقاومت توسط مسعود رجوی اعلام شد و وی از همه نیروها و شخصیتهای میهن‌پرست و مبارز دعوت کرد که برای سرنگونی رژیم ضدبشری شورای ملی مقاومت بپیوندند. او که از تجربیات و ناکامیهای مبارزات مردم ایران از صدو اندی سال به این سو سود می‌جست و فرسنگها جلوتر از زمانه خود به الزامات آینده نیز می‌نگریست، بر ضرورت وجود یک سر سیاسی برای حفظ هه خونها و مبارزات انجام شده و به بار نشاندن آن پای می‌فشرد. او گامهای اولیه برای تشکیل یک ارگان اتحاد عمل سیاسی را در جریان انتخابات مجلس و ریاست جمهوری پی‌ریزی کرد و در۳۰تیر۱۳۶۰ در شرایطی که ایران در آتش و خون با یک مبارزه سهمگین درگیر بود تأسیس شورای ملی مقاومت را اعلام کرد و از همه نیروها و شخصیتهای مبارز و انقلابی و مشتاقان آزادی دعوت کرد به این شورا بپیوندند.

در همین حال گسترش ابعاد نظامی مقاومت نیز وجود بال سیاسی آن را کاملاً ضروری کرده بود چرا که کار سرنگونی رژیم بدون معرفی یک آلترناتیو سیاسی امکانپذیر نبود. بدین ترتیب او که همواره خود اولین پرداختگر در هر مرحله از مبارزه بود، تصمیم گرفت با پرواز از میان آتشها آینده را برای مقاومت و مردم ایران تضمین کند و چنین کرد. تاریخ گواهی می‌کند که پاکبازی و در طبق اخلاص گذاشتن همه چیز را ه و رسم همیشگی او بوده است. سازمان و قهرمانان مجاهد و پرسنل مجاهد نیروی هوایی همه الزامات را برای این پرواز آماده کردند اما راستی چه کسی یارای حکم دادن در مورد این ریسک عظیم در رابطه با همه سرمایه سازمان است؟

چننین بود که به‌گفته اعضای مرکزیت آن زمان، تصمیم نهایی به خود مسعود محول شد و او گفت: «انقلاب و تکامل هرگز بدون جسارت و ریسک پیش نمی‌رود من مسئولیت هایش را می‌پذیرم و فردا خواهیم رفت».

شورای ملی مقاومت، آلترناتیو دمکراتیک حکومت ضدبشری آخوندی که امروز یگانه مظهر امید مردم ایران برای آزادی، دموکراسی و برابری است و اعتبار و ارزشهای تاریخی ایرانیان را در بالاترین مدار نمایندگی می‌کند، به راستی نماد همه امیدها آرزوهایی است که مسعود رجوی با بذل جانمایه خود و بالاترین سرمایه‌های تشکیلاتش آن را حفظ و تثبیت نموده و از میان بسا توفانها و جنگهای سیاسی به سلامت به‌مثابه دیرپاترین ارگان اتحاد عمل سیاسی و یگانه آلترناتیو دمکراتیک تقدیم مردم و تاریخ این میهن نمود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ef948a1-eba9-4904-af33-4cc9e6d1a1f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات