728 x 90

قرارداد وطن‌فروشانه ۲۵ساله با چین، محصول فرستاده خامنه‌ای

خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع - رئیس جمهور چین
خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع - رئیس جمهور چین

آخوند مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره نقش خامنه‌ای درباره قرارداد وطن‌فروشانه ۲۵ساله بر سر واگذاری جزیره کیش و همکاریهای نظامی و اطلاعاتی رژیم و سپاه پاسداران با دولت چین گفت: سند همکاری ۲۵ساله با چین هم بعد از این بود که (خامنه‌ای) پیام خاصی و فرد خاصی را (به چین) فرستاد و با رئیس‌جمهوری چین گفتگو کرد. تا پیش از این، این عزم در رفتار دولت ما دیده نشد.

وی علت این وطن‌فروشی برای جلوگیری از بهم‌ریختگی اوضاع را ضروری دانست و افزود: «امروز شرایط اقتضا می‌کند تا امید به جامعه تزریق شود، زیرا اگر ناامیدی حاکم شود، امکان بهم‌ریختگی اجتماعی وجود دارد. در این زمینه ارتباط با چین یا روسیه می‌تواند بسیار راهگشا باشد...

امروز از تورم و بیکاری بالا، نوسان قیمتها و فقر گسترده در جامعه رنج می‌بریم و تحریم و کرونا هم به این مسائل اضافه شده‌اند». (سایت عصر ایران رژیم ۲۱تیر۹۹)

از سوی دیگر در جلسه روز یکشنبه مجلس رژیم آخوند آزادیخواه گفت مجلس از مفاد قرارداد ۲۵ ساله با چین اطلاعی ندارند و برجام دومی ممکن است اتفاق بیفتد.

آخوند آزادیخواه، مجلس ارتجاع ۲۲ تیر ۹۹:

«اخطار اصل ۷۷ هم دارم آقای رئیس یک معاهده‌ای را شما آوردید اینجا در دستور جلسه قرار دادید امروز این در واقع معاهده یا این برنامه مشترک ۲۵ساله ایران و چین دارد اجرا می‌شود هیچ خبری نمایندگان ندارند این تخلف است من اصرارم بر این است هیأت محترم رئیسه شما از نان شب امروز واجب تر است محتوای این برنامه یا معاهده یا مقاوله نامه را در دستور قرار بدهید مسئولان و وزرای مرتبط بیایند پاسخگو باشند برجام دوم اتفاق نیفتد بعد ما متوجه بشویم! چرا سکوت می‌کنیم ما؟؟».

واعظی رئیس دفتر آخوند روحانی نیز مدعی شد هنوز روی این سند توافق نشده و عده‌یی می‌خواهند روابط رژیم و چین را به هم بزنند.

تلویزیون شبکه یک (رژیم) - واعظی رئیس دفتر آخوند روحانی ۲۱ تیر ۹۹:

«الآن در مرحله‌ای هست که چارچوب این سند روشن شده ولی هنوز به توافق نهایی نرسیده طبیعی است که وقتی که سند هنوز توافق نشده.

به هیچ مصداقی که تعهد آور باشد ما واردش نشدیم یعنی این‌که نه وارد بحث کیش شدیم نه قشم شدیم نه راجع به این‌که نمیدونم این تعداد نیروهای نظامی می آیند اینجا.

آن کسانی که اینها را مطرح کرده‌اند به سند کار نداشتند اینها آمدند حساسیتهایی که نظام ما دارد حساسیتهایی که مردم ما دارند اینها را پیدا کردند و برای این‌که روابط ایران و چین را به هم بزنند در سند ۲۵ ساله هیچ وقت وارد این مصداق های جزیی و کوچک نمی‌شود».

در حالی که حکومت آخوندی از انتشار مفاد قرارداد وطن‌فروشانه ۲۵ساله خود با چین امتناع می‌کند، گزارشهای منتشر شده حاکی از قراردادی وطن‌فروشانه مبنی بر دادن امتیازات باور نکردنی در رابطه با جزیره کیش و امتیازات کلان اقتصادی در ازای حمایتهای نظامی و منطقه‌یی از سوی چین است.

این در حالیست که پروازهای ماهان ایر سپاه پاسداران به چین در بحبوحه بحران کرونا و انتقال ویروس کرونا به قم و سپس به سایر نقاط ایران اعتراضات گسترده‌یی را بر سر روابط سپاه پاسداران و حکومت آخوندی با چین به‌دنبال داشته است.

درباره قرارداد رژیم با چین رادیو فرانسه گزارش داد: سایمون واتکینس، نویسنده و خبرنگار اقتصادی انگلیسی، به‌نقل از منابع خود گفت هفته گذشته خامنه‌ای با پیشنهاد فرماندهان سپاه پاسداران و سرویسهای امنیتی سپاه مبنی بر افزودن همکاریهای گسترده نظامی و اطلاعاتی به توافق بیست و پنج ساله ایران و چین موافقت کرد.

قرار است در دومین هفته ماه اوت نمایندگان نظامی و اطلاعاتی حکومتهای ایران، چین و روسیه با یکدیگر ملاقات و در خصوص جزئیات این بخش از همکاریها با یکدیگر گفتگو کنند. در پی این گفتگوها از نهم نوامبر آینده جنگنده‌های روسیه و چین، به پایگاههای هوایی ایران در همدان، بندرعباس، چابهار و آبادان دسترسی کامل خواهند داشت.

به موازات این همکاری چین و روسیه تجهیزات پیشرفته جنگ الکترونیکی خود را که برای مقابله با ناتو طرحریزی شده در ایران و به‌ویژه در حاشیه خلیج‌فارس مستقر خواهند ساخت.

بخش دیگری از مفاد همکاریهای نظامی ایران با چین و روسیه تبادل و آموزش فرماندهان سپاه پاسداران است. به موجب این بند از توافق سالانه ١١٠ افسر ارشد سپاه پاسداران برای تعلیمات نظامی به چین و روسیه می‌روند و متقابلاً ١١٠مستشار چینی و روسی برای آموزش افسران سپاه پاسداران در ایران مستقر خواهند شد.

رادیو فرانسه افزود: در ازای این همکاریهای نظامی و اطلاعاتی، جمهوری اسلامی ایران امتیازات اقتصادی گسترده‌یی به‌ویژه در حوزه انرژی به چین می‌دهد... ... . جمهوری اسلامی متعهد شده که نفت، گاز و فرآورده‌های پتروشیمی خود را ١٢درصد ارزانتر از قیمت متوسط بازار و با پذیرش تخفیف مضاعفی معادل ٦ تا ٨درصد به چین بفروشد. در عین‌حال، چین مجاز خواهد بود که مطالبات ایران را با دو سال تأخیر و به ارز سیال بپردازد. به این ترتیب، چین کلیه فرآوردهای نفتی ایران را دست کم ٣٢درصد ارزانتر از بهای واقعی آنها در بازارهای جهانی خریداری خواهد کرد. (رادیو فرانسه۱۷تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ee9e3f9-ce78-4cc7-b48b-42b7edcaac70"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات