728 x 90

قرار بازداشت دیپلمات تروریست رژیم، اسدالله اسدی تمدید شد

گردهمایی در ویلپنت پاریس
گردهمایی در ویلپنت پاریس

دادستان فدرال بلژیک روز چهارشنبه دوم آبان ۱۳۹۷ اعلام کرد که دادگاهی در شهر آنتورپ واقع در شمال بلژیک، قرار بازداشت مظنون اصلی طراحی حمله به همایش شورای ملی مقاومت که نام وی اسدالله الف (اسدی) عنوان شده، برای یک ماه دیگر تمدید کرده است.

همایش شورای ملی مقاومت نهم تیرماه در حومه پاریس برگزار شد و به‌دنبال آن مقامات فرانسه اعلام کردند نقشه‌ای برای حمله به همایش وجود داشت که خنثی شد. این رخداد سپس به بازداشت چندین ایرانی از جمله یک دیپلمات منجر گشت که با سفارت ایران در اتریش مرتبط بود.

اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران پس از طی مراحل قضایی در کشور آلمان در تاریخ ۹اکتبر / ۱۷مهر به کشور بلژیک مسترد شد.

خبرگزاری فرانسه ۱۷مهر۹۷ خبر داد:‌ دادستانهای آلمان گفتند یک دیپلمات رژیم ایران در ارتباط با توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران در فرانسه از آلمان به بلژیک مسترد شده است.

سخنگوی دادستانهای فدرال آلمان:‌ اسدالله اسدی که به بلژیک مسترد شد روز چهارشنبه در مقابل قاضی بلژیکی مسئول پرونده قرار خواهد گرفت.

مقاومت ایران روز ۹مهر ضمن استقبال از تصمیم دادگاه آلمان برای استرداد اسدالله اسدی بر ضرورت سرعت بخشیدن به رسیدگی قضایی به پرونده بزرگترین پروژه تروریسم دولتی رژیم ایران در اروپا و فرمانده عملیاتی آن اسدالله اسدی و افشای کلیه جزییات آن تأکید کرده بود.

دستگیری دیپلمات تروریست رژیم ایران در آلمان

دستگیری دیپلمات تروریست رژیم ایران در آلمان

هراس مقامات رژیم از استرداد اسدالله اسدی به بلژیک

در پی استرداد دیپلمات تروریست رژیم ایران به کشور بلژیک شماری از سرکردگان رژیم نسبت به این اقدام قضایی کشور آلمان واکنش نشان دادند. نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت مجلس رژیم گفت: دولت و وزارت‌خارجه برای آزادی اسدالله اسدی باید اقدامات قضایی را انجام دهد. اقدامات انجام شده برای آزادی وی کافی نیست و باید اقدامات جدی‌تری در این زمینه صورت گیرد.

یک عضو دیگر مجلس رژیم به نام منصوری نیز گفت: پیگیری این موضوع از سوی وزارت‌خارجه طولانی شده و طرح سؤال از وزیر خارجه در مورد دستگیری اسدالله اسدی در مجلس صورت خواهد گرفت. برجام اروپایی نباید تأثیری در پیگیری وزارت‌خارجه داشته باشد.

 

علی کرد عضو دیگر مجلس آخوندی،خواستار فعال شدن کمیسیونهای مجلس ارتجاع برای در بردن دیپلمات تروریست رژیم از قرار گرفتن در مقابل عدالت شد و گفت: قطعاً کمیسیون امنیت و دیگر کمیسیونهای مربوطه در این خصوص ورود پیدا خواهند کرد و پیگیریهای لازم را جهت به سرانجام رساندن مطالبه(ما)انجام خواهند داد. در برخی از امورات باید پیگیریها به‌صورت محرمانه باشد و ملاحظات امنیتی لحاظ شود.

در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در توجیه شکست تلاشهای حکومت آخوندی برای جلوگیری از تحویل اسدالله اسدی به بلژیک توسط آلمان، یک روزنامه وطن امروز از باند خامنه‌ای وعده اقدامات متقابل توسط وزارت‌خارجه رژیم را به سخره گفت و نوشت: هیچ خبری از اقدام مؤثر و متقابل که قابل مشاهده باشد نیست و تنها موضوع احضار و تذکر آن هم صرفاً به روایت رسانه‌یی، بدون این‌که در عمل اتفاق خاصی در وضعیت دیپلمات کشور مان بیفتد، مطرح بوده است. (در دیدار) روحانی برای دریافت استوارنامه با سفیر جدید بلژیک در تهران..برای دریافت استوارنامه. هیچ خبری از اعتراض به بلژیک... درباره اعلام جرم علیه دیپلمات ایرانی مشاهده نمی‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید

طرح بمب‌گذاری خنثی شده پاریس اروپا را نگران کرده است/ واشنگتن پست

واشنگتن پست ضمن مقاله‌یی در تاریخ ۲۰مهرماه نوشت که توطئه خنثی شده بمب‌گذاری در پاریس سبب نگرانی فزاینده در فرانسه، آلمان و چندین کشور دیگر شد که ایران قصد حملات تروریستی بی‌پروا داشته و عملیات اطلاعات خود را در سراسر جهان افزایش داده است.

در شب اول ژوئیه، پلیس در باواریا، خودروی ون اجاره‌ای یک دیپلمات ایران را بعد از آن که از اتوبان خارج شد و به یک پمپ بنزین رفت، محاصره نمود...

در این مقاله آمده است که این دیپلمات که در سفارت ایران در وین می‌باشد برای مدتی تحت نظر بود و مظنون بود که در توطئه بمب‌گذاری یک گردهمآیی ناراضیان ایرانی در پاریس نقش دارد. به‌رغم استاتو دیپلماتیکش، وی دستگیر و به بلژیک مسترد شد، جایی که در آن ۲تن دیگر که مظنون به قصد انجام این حمله در فرانسه بودند، در بازداشت به‌سر می‌بردند.

دستگیری دیپلمات تروریست رژیم ایران در آلمان

دستگیری دیپلمات تروریست رژیم ایران در آلمان

طرحهای تروریستی رژیم ایران

مقامات و تحلیلگران آمریکایی، اروپایی و خاورمیانه‌یی که بشرط ناشناس ماندن در مورد مسائل حساس اطلاعاتی صحبت می‌کردند گفته‌اند، رهبران ایران تحت فشار اعتراضات داخلی و دولت ترامپ که تحریم‌های اقتصادی برداشته شده توسط پرزیدنت باراک اوباما را دوباره اعمال کرده است، در حال طراحی‌های احتمالی برای حمله به دشمنان کشور در صورت بروز یک جنگ هستند.

مقامات گفتند که ایران واحدهای و سازمانهای مختلفی را برای پاییدن شخصیت‌های اپوزیسیون و... در آمریکا و اروپا اختصاص داده است. ایرانیان مشغول آماده کردن پرونده‌های اهداف، از افراد یا گروه‌های مشخصی هستند، که ایران بتواند به آنها حمله کند.

همچنین یک مقام اطلاعاتی خاورمیانه که بشرط قید نشدن نامش و کشورش صحبت می‌کرد از یک “افزایش مشخص” در سطح فعالیت عوامل ایران در ماه‌های اخیر خبر داد و افزود که ایرانیان در حال “آماده کردن خودشان برای احتمال یک جنگ هستند.”

در مقاله همچنین آمده است که برد کارهای ایران آمریکا را نیز در بر می‌گیرد. در ماه اوت، وزارت دادگستری ۲مرد ایرانی که یکی دارای تابعیت دوگانه ایرانی-آمریکایی و دیگری یک ایرانی ساکن آمریکا بود را به جرم جاسوسی برای ایران دستگیر نمود. این دو متهم به پاییدن یک سازمان یهودی در شیکاگو و گردهمآیی‌های ترتیب داده شده توسط مجاهدین خلق، یک گروه مخالف که دنبال تغییر رژیم در ایران است، در نیویورک و واشنگتن، هستند...

و در ادامه آمده است بنا‌ به‌گفته چندین مقام آمریکایی و اروپایی، دیپلمات اسدالله اسدی یک مقام ارشد در سفارت ایران در وین از سال ۲۰۱۴بوده‌ اما در عین‌حال مظنون است که رئیس ایستگاه وزارت اطلاعات نیز بوده است.

این زوج، نسیم نعامی و امیر سعدونی که هر دو متولد ایران هستند متهم هستند که قصد بمب‌گذاری در یک گردهمآیی عظیم مجاهدین خلق را در پاریس داشته‌اند...

مقامات اروپایی گفتند که این زوج که در حال همکاری با مقامات هستند، اسدی را به‌عنوان رابط طولانی‌مدت خود شناسایی کرده‌اند. بنا‌ به‌گفته مقامات آلمانی، اسدی مدعی است که آنها را نمی‌شناسد و مقامات ایرانی مدعی شده‌اند که برای او پاپوش دوخته شده است. دولت ایران علناً گفته است که این توطئه ساختگی است تا به دروغ رژیم را متهم به تروریسم سازد.

یک سخنگوی هیأت رژیم ایران در ملل ‌متحد تکذیب کرد که ایران قصد حمله به این گردهمآیی در پاریس را داشته و اتهامات را “از اساس دروغ خواند”. و مجاهدین خلق را متهم به اجرای این تمهید نمود “تا روابط ایران-اتحادیه اروپا را تخریب کنند”.

وزارت‌خارجه آمریکا مجاهدین خلق را در سال ۲۰۱۲از لیست سازمانهای تروریستی نامگذاری شده خارج ساخت. این گروه به‌طور علنی هر گونه دست داشتن در تلاش برای حمله در پاریس را تکذیب کرده است...

از سوی دیگر مقامات فرانسوی به‌طور علنی وزارت اطلاعات ایران را متهم به طراحی این حمله نموده و دارائی‌های دو مظنون اطلاعاتی را منجمد ساخته‌اند...

همچنین بنا‌ به‌گفته مقامات اروپائی، پلیس فرانسه به مقر یکی از برزگترین مراکز مسلمان شیعه در فرانسه که با ایران مرتبط است حمله کرده و ۳نفر را دستگیر نمود...

 

ارتباط دیپلماتهای رژیم ایران با عملیات تروریستی

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته پیش به خبرنگاران گفت که دستگیری اسدی “فکر می‌کنم به شما هر آنچه که نیاز دارید را در مورد این‌که چگونه دولت ایران به مسئولیت‌هایش در ارتباط با روابط دیپلماتیک نگاه می‌کند، می‌گوید”...

وزارت امنیت و اطلاعات ایران تاریخچه طولانی از عملیات مراقبت در اروپا دارد اما حمله به یک گردهمآیی بزرگ در پاریس که وکیل ترامپ در آن شرکت داشته اقدامات تلافی‌جویانه عظیمی را از جانب فرانسه و آمریکا بر می‌انگیزد که باعث می‌شود برخی متخصصان حیرت کنند که چرا باید ایران به چنین ریسکی مبادرت ‌کند.

مقاله اشاره دارد به ترورهایی که رژیم ایران در ابتدای به حکونت رسیدن خود داشته است و می‌نویسد در ۱۵سال اول بعد از آن که خمینی به قدرت رسید، مأموران ایرانی حداقل ۶۰تن را در ۴کشور اروپایی به‌قتل رساندند...

مقامات گفتند که رژیم ایران افرادی را از پاکستان، عراق، لبنان، ترکیه، شمال آفریقا و افغانستان استخدام کرده تا نقش این کشور را در جاسوسی در خارج پنهان سازد.

یک مقام بلندپایهٔ آلمان گفت که تهاجم ایران در داخل اروپا نیازمند پاسخی شدیدتر است...

مقامات سابق آمریکایی گفتند که در حالیکه مقامات آمریکایی رهبران بالای ایرانی را متهم کرده‌اند که پشت بزرگترین توطئه‌ها بوده‌اند، بعضی اوقات جناح‌های اطلاعاتی در رقابت با یکدیگر عمل کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد همآهنگی چندانی با آخوندهای حاکم بر کشور وجود نداشته است. برخی فکر می‌کنند که چه بسا این روند دارد تکرار می‌شود.

متیو لویت، یک مقام سابق ضدتروریسم در وزارت خزانه‌داری و اف.بی.آی گفت، “همواره این‌طور نیست که یک مقام ارشد [ایرانی] بگوید، “بروید اینکار را بکنید.”

مقامات اطلاعاتی در چندین کشور گفتند که با توجه به‌عملیات در اروپا و آمریکا، روشن نیست که رهبری ایران کنترل عوامل خودش را در دست دارد.

یک مقام آلمانی گفت که بر پایه صحبتهای دولتش با پرزیدنت ایران حسن روحانی و محمدجواد ظریف وزیرخارجه، رهبران ایران درک می‌کنند که یک حمله در قلب اروپا می‌تواند صدمه جدی به روابط کشورشان با سایر امضاءکنندگان توافق اتمی بزند.

اما این مقام آلمانی گفت که در عین‌حال یک ساختار قدرت موازی در ایران هست و با رشد ناآرامی داخلی و در حالیکه ایرانیان بیشتری در جنگ در عراق و سوریه کشته می‌شوند، سخت‌سران ایرانی در جاهای دیگر دولت ممکن است خواهان نشان‌دادن قدرت علیه غرب باشند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65644091-b1fa-4dc2-ab3b-a776790d5be1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات