728 x 90

قدرت آلترناتیو دمکراتیک و تلاش دیکتاتور برای بقا

افشای برنامه اتمی رژیم ایران توسط شورای ملی مقاومت ایران
افشای برنامه اتمی رژیم ایران توسط شورای ملی مقاومت ایران

با نگاهی از بالا به صحنه سیاسی امروزه ایران می‌توان واقعیتها را به درستی دید و متناسب با آن گام برداشت. و گرنه «حرکت در هنگامه شب با مقصدی نامعلوم» و یا «حرکت روی لبه تیز شمشیر» خواهد بود که نتایج دردناک آن می‌تواند «گمراهی» یا «قربانی شدن» باشد!

فصل تابستان هر سالی، یادآور اوج گرفتن رویارویی دو نیروی متخاصم در صحنه ایران است که برگزاری گردهمایی سالانه مقاومت ایران از آن جمله است.

امروزه به گواهی و اعتراف دوست و دشمن مقاومت ایران از یک تشکیلات منسجم و قدرتمند برخوردار است. تشکیلات و نیرویی که از یک‌طرف به کابوس دائمی رژیم تبدیل شده و از طرفی الهام‌بخش زنان، جوانان و هزاران کانون فروزان شورشی در داخل ایران است. ایرانی که در شرایط انفجاری آبستن قیامهای گسترده اجتماعی است و هر روز شاهد خیزشها و اعتراضات اقشار مختلف مردم در شهرهای میهن است.

خامنه‌ای در وحشت از جوشش شرایط انقلابی جامعه و قیامهای بنیان‌کن، با جراحی سنگین و اتخاذ سیاست «انقباض»، شکافهای درون حاکمیت خود را بسته و ابراهیم رئیسی را از صندوق‌های نمایش انتخابات بیرون کشید تا با تاکتیک «فرار به جلو» در جامعه ترس و وحشت ایجاد کند.

اشتباه محاسبه بزرگ علی خامنه‌ای در اتخاذ سیاست انقباض در حاکمیت و توطئه‌چینی علیه جنبش دادخواهی این بود که فکر می‌کرد می‌تواند از روی این «دیوار بلند ِ مقاومت ایران» عبور کند و هم‌چون گذشته، مداربندی فیمابین مماشاتگران غربی و رژیم مذهبی حاکم بر ایران خواهد بود و مماشاتگران خواهند توانست امدادگری‌اش را بکنند. اما مقاومت ایران بر موج فعالیت‌ها و رویارویی‌های خود به‌شدت افزوده و حلقه محاصره را بر روی این رژیم در داخل و خارج ایران تنگ‌تر کرده است.

در همین ایام گسترش عملیات‌های اختناق شکن، انهدام و تسخیر شبکه‌ها، سایتها و سامانه‌های ارگانهای چپاول و سرکوب و سلسله‌ای از افشاگریهای بزرگ در خصوص سازمان زندانهای رژیم، آمار زندانیان، شکنجه‌گاهها، شکنجه‌گران و... در شمار تلاشها و فعالیت‌های درخشان کانون‌های شورشی در داخل ایران بود

در پرتوی درخشش و پیشروی‌های مهم مقاومت در داخل و خارج ایران، می‌توان از حمایت‌های گستردهٔ جهانی از جمله پشتیبانی برخی رؤسای کشورها، صدها تن از نمایندگان مردم در پارلمانهای اروپا و آمریکا ـ از جمله حمایت دو حزبی اعضای کنگره و سنا ـ نام برد. هم‌چنین دیدار وزیر امور خارجه و معاون رئیس‌جمهور آمریکا با خانم مریم رجوی در اشرف۳ گواه روشن موقعیت و جایگاه داخلی و بین‌المللی مقاومت و آلترناتیو دمکراتیک ایران است.

البته خامنه‌ای و سایر سران و سرکردگان نظامش هرگز نتوانستند نقش بی‌بدیل مقاومت ایران در مسیر سرنگونی را کتمان کنند. سران رژیم ایران در طول حاکمیت خود، هیچگاه نتوانسته‌اند از این اعتراف خود را دور نگه دارند که یگانه هماورد رژیم‌شان، شورای ملی مقاومت ایران است. به همین دلیل است که همواره تمرکز سیاست‌ها و برنامه‌ها و توطئه‌چینی‌هایشان روی این موضوع بوده است و سران و سرکردگان همهٔ باندهای غارت و جنایت در رژیم آخوندی، ضمن اعتراف به این‌که مجاهدین نگذاشتند آب خوش از گلوی نظام پایین بروند به نقش تعیین کنندهٔ روشن‌گریهای اتمی و کارزارهای جهانی مجاهدین اعتراف کردند.

اخیراً علی مطهری از باند مغلوب ضمن اعتراف به تلاش رژیم برای دستیابی به بمب اتمی و افشاگری بزرگ مجاهدین در اوت ۲۰۰۲ در تشریح سایت نطنز گفت: «از همان ابتدا که وارد فعالیت هسته‌یی شدیم هدف‌مان ساخت بمب و تقویت قوای بازدارنده بود، اما نتوانستیم محرمانه بودن این مسأله را حفظ کنیم و گزارشهای محرمانه توسط مجاهدین افشا شد» (مصاحبه با باشگاه خبرنگاران ایران ـ ۴اردیبهشت)

هم‌چنین خبرگزاری حکومتی ایسنا به‌نقل از معاون رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم ضمن اعتراف به افشاگریهای مقاومت علیه فعالیت‌های مخفی هسته‌یی نوشت: «مجاهدین در این مدت هر روز گزارشاتی علیه فعالیت‌های هسته ایران به آژانس دادند که آنها دارند در فلان مرکز بمب اتم می‌سازند... زمانی ادعا می‌شد ایران در جایی در لویزان بمب اتم می‌سازد، غوغایی در رسانه‌ها ایجاد شد، بعد سال‌ها گفتند شیان، مدتی بعد بلوا کردند که جایی در لوکیشنی در جنوب غرب تهران بمب اتمی می‌سازند» (محمد اسلامی ـ‌ایسنا ۱۰تیر ۱۴۰۱).

روز چهارشنبه ۲۶مرداد۱۴۰۱ کنفرانس در واشنگتن برای بررسی اهداف برنامه هسته‌یی رژیم آخوندی، در بیستمین سالگرد افشای سایت نطنز برگزار شد. در این کنفرانس، اولی هاینونن که در آن زمان معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود شرکت داشت و گفت: «افشاگری مقاومت ایران ناگهان همه چیز ر ا عوض کرد و همه ما را» درباره نیات رژیم ایران «متعجب و شوکه کرد». سناتور جوزف لیبرمن نیز که از سخنرانان کنفرانس بود، تأکید کرد: «گزارش مقاومت ایران در اوت ۲۰۰۲ بسیار شگفت‌انگیز و تکان‌دهنده بود. این گزارش باعث شد سال‌ها یک حمایت دو حزبی از تحریم‌ها علیه رژیم ایران صورت بگیرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82bd427e-c4d7-4d14-a076-e26e682b700a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات