728 x 90

قتل ۲ زندانی زیر شکنجه در زندان مرکزی ارومیه

زندان ارومیه
زندان ارومیه

دوشنبه شب یک زندانی به نام احد یکاوطن، در زندان مرکزی ارومیه به‌دلیل شکنجه دژخیمان خامنه‌ای در این زندان به‌قتل رسید. دوشنبه شب مأموران زندان به یکی از بندهای این زندان حمله کرده و چند زندانی را مورد ضرب و شتم شدید قرار می‌دهند.

مأموران جنایتکار، احد یکاوطن را از پله‌های طبقه دوم به پایین پرتاب کرده و سپس وی را به انفرادی برده و شروع به شکنجه می‌کنند. این زندانی بر اثر شدت شکنجه بیهوش شده و جان خود را از دست می‌دهد (منبع: مجاهدین - ۲۷اردیبهشت).

 

هم‌چنین بنا به گزارش دیگری دوشنبه شب شماری از مأموران سرکوبگر زندان مرکزی ارومیه در حمله به یکی از بندهای این زندان  یک زندانی دیگر را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند. نام این زندانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند امیر رضایی ۳۵ ساله است. وی مدت ۱۰سال با اتهامات مرتبط با مواد مخدر در زندان محبوس بوده و به ۲۰ سال حبس محکوم شده بود.

مأموران جنایتکار امیر رضایی را از پله‌های طبقه دوم به پایین پرتاب کردند که در همان لحظه ستون فقراتش شکسته و احتمالاً قطع نخاع شده بود چون در جا بیهوش می‌شود ولی مأموران با همین حالت بیهوشی او را کشان کشان به انفرادی برده و دور از چشم سایر زندانیان دست و پای وی را بسته و شروع به شکنجه و ضرب و شتم وی کردند.

این منبع در ادامه افزود: «شدت ضربات بقدری بود که وی به هوش نمی‌آمد به‌طوری‌که مأموران مجبور شدند او را به بهداری ببرند. اما ساعتی بعد، وی به‌دلیل شدت شکنجه‌ها و ضربات بر سر و بدنش، جانش را از دست داد و به‌قتل رسید».

مأموران و رئیس جنایتکار این زندان، در پی آن هستند تا با صحنه‌سازی و اخبار دروغ، علت جان باختن این زندانی را مصرف زیاد مواد مخدر اعلام کنند. اما آثار شکنجه و ضرب و شتم روی بدن این زندانی کاملاً مشهود است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38edbe42-67c6-4752-9721-cb25d2be8973"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات