728 x 90

قتل پدر ۵فرزند - در سیستان و بلوچستان چه خبر است؟ + فیلم

فرزندان پدر بلوچی که  توسط ماموران خامنه ای کشته شده است
فرزندان پدر بلوچی که توسط ماموران خامنه ای کشته شده است

یک پدر زحمت‌کش بلوچ که با فروش روزانه چند‌ لیتر بنزین مخارج ۵فرزند و بقیه اعضای خانواده‌اش را تأمین می‌کرد، با گلوله پاسداران جنایتکار خامنه‌ای به‌قتل رسید. این خبر مصوری است که با صدا و تصویر فرزندان یتیم و بی‌کس آن پدر زحمتکش بلوچ روز سه‌شنبه ۱۳ آذر ۹۷ روی شبکه‌های اجتماعی، گوشه‌یی را به خود اختصاص داده است، خبری که مشابه آن را در سرتاسر روزهای هفته می‌توان در شبکه‌های اجتماعی دید و شنید.

 

کلیپ خبری این جنایت را اینجا ببینید:

 

بیلان گوشه‌یی از جنایت‌های پاسداران در سیستان و بلوچستان

آمار قتل خرده‌فروشان بلوچ اکنون دارد از آمار قتل کولبران کرد پیشی می‌گیرد.

روز ۵آذر ۹۷ دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران با انتشار اطلاعیه‌یی به برخی جنایت‌های پاسداران در این زمینه اشاره کرده که یادآوری برخی محورهای آن نشان‌دهنده کثرت جنایت‌های پاسداران در این زمینه است:

  • روز شنبه ٣آذر (۲۴نوامبر) دو جوان محروم بلوچ در ایرندگان-خاش (استان سیستان و بلوچستان) که با خودرو خود سوخت حمل می‌کردند، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر و شعله‌ور شدن خودرو، زنده در آتش سوختند.
  • در همان روز در ایرانشهر آدمکشان رژیم دو جوان را که با خودرو خود چند گونی تنباکو حمل می‌کردند، هدف تیراندازی قرار دادند و آنها را به سختی مجروح کردند. چند خودروی دیگر هموطنان بلوچ مورد اصابت قرار گرفت.
  • کشته شدن یک جوان در خاش به بهانه داشتن ۱۰لیتر سوخت در روز ۲۹آبان،
  • زنده سوختن دو جوان در خودرو خود در مسیر ایرانشهر-سرباز در روز ۲۳مهر،
  • کشتن یک جوان و مجروح کردن دیگری در مسیر مهرستان-سراوان در روز ۹خرداد
  • کشتن دو جوان اهل دشت یاری در روز ۵خرداد
  • مجروح کردن یک زن در جمعه‌بازار ایرانشهر بر اثر تیراندازی کور در تعقیب یک خودرو در روز ۴خرداد
  • به رگبار بستن خودروی یک جوان زحمتکش بلوچ در سراوان به‌خاطر داشتن چند جعبه عنبه در روز۲خرداد
  • کشتن یک جوان در شهرستان سراوان بر اثر شلیک مستقیم به بهانه حمل چهار کیسه برنج در خودروی خود در ۲۰اردیبهشت
  • کشتن یک هم‌وطن بلوچ با شلیک گلوله در مسیر خاش و مجروح ساختن راننده خودرو که با مسافرکشی روزگار می‌گذراند، در روز ۷‌اردیبهشت
  • به رگبار بستن یک هم‌وطن بلوچ از روستای قصر قند که در خودروی خود ۱۰گونی برنج را حمل می‌کرد در روز ۱۰فروردین.

اینها تنها نمونه‌هایی از جنایت عریان فاشیسم دینی حاکم بر ایران علیه هموطنان بلوچ است.

 

در اطلاعیه دبیرخانه شورا آمده است: جانیان حاکم بر کشور در حالی جوانان زحمتکش بلوچ را آماج رگبار گلوله‌های خود قرار می‌دهند که آنها از شدت بیکاری و فقر، به‌رغم مخاطرات بسیار چاره‌ای جز خریدوفروش چند لیتر سوخت یا دیگر اقلام جزی مورد نیاز مردم ندارند.

 

نرخ بیکاری در برخی از مناطق این استان ۱۰۰درصد است
علیم یارمحمدی، عضو مجلس رژیم از سیستان و بلوچستان چندی پیش اذعان کرد «بیش از ۹۵درصد مردم این استان به غذا و امکانات تغذیه‌ای مناسب دسترسی ندارند. ‌۷۵درصد مردم زیرخط فقر امنیت غذایی قرار دارند و در واقع مشابه وضع زندگی مردم در آفریقا هستند.‌ شرایط اشتغال بسیار بد است. نه صنعتی وجود دارد و نه کشاورزی» (رسانه‌های حکومتی-۲۲مهر۹۷).

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، در سیستان و بلوچستان که جوان‌ترین استان کشور است و ۶۷درصد جمعیت آن کمتر از ۳۰سال سن دارند، در حالی‌که سطح مشارکت اقتصادی و اشتغال صنعتی تنها ۶درصد است که آخرین رتبه در کشور است.

 

بلوچستان، فقر مطلق!

فردی به اسم «ده‌مرده» نماینده زابل در مجلس رژیم، نیز گفته است: این استان رکورددار بیکاری است. احمد علی کیخا، نماینده دیگر زابل، اظهار داشته است: تقریباًً فقر مطلق بر کل منطقه حاکم است. مردم شب تا صبح برای سیری شکم خویش سر در سطل‌های زباله شهردارند، گورستان زابل خوابگاه خیل عظیم بی‌پناهانی است که از داشتن یک سرپناه مناسب محرومند...چه بسیار زنان و مردان و کودکانی که در آتش تیر مأموران انتظامی برای حمل چند لیتر سوخت برای امرار معاش سوختند و پرپر شدند در حالی‌که تانکرهای ۳۰هزار لیتری صاحبان قدرت و ثروت جلوی چشم آنها تردد می‌کنند.

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت در پایان می‌افزاید:

«وضعیت فاجعه‌بار هموطنان بلوچ نتیجه بلافصل سیاست‌های خائنانه و ایران بر باده رژیمی است که دهها میلیارد دلار اموال مردم ایران را در چاه ویل صدور تروریسم و جنگ‌افروزی در منطقه به هدر می‌دهد و دهها میلیارد دیگر توسط سردمداران این رژیم چپاول و روانه حسابهای آخوندها و پاسداران جنایتکار و آقازاده‌های فاسد و تبهکار می‌شود. تا نظام سرکوبگر و سراپا فساد ولایت‌فقیه بر سر کار است فقر و بیکاری و فساد در سراسر کشور و تبعیض و ستم مضاعف علیه ملیتها و اقوام مختلف و پیروان ادیان و مذاهب گوناگون شدت خواهد یافت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/720308ab-2bb8-45ca-8878-83d757754690"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات