728 x 90

قتل فجیع یک جوان زندانی در اثر ضرب و شتم دژخیمان در زندان سنندج، اعدام جنایتکارانه پنج زندانی از جمله یک زن، در کرج و مشهد و شیراز

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قتل فجیع یک جوان زندانی در اثر ضرب و شتم دژخیمان در زندان سنندج

اعدام جنایتکارانه پنج زندانی از جمله یک زن، در کرج و مشهد و شیراز

دژخیمان رژیم آخوندی روز سه‌شنبه ۱۱آبان۱۴۰۰، خسرو جمالی‌فر یک زندانی ۲۶ساله را در زندان سنندج مورد ضرب و شتم قرار دادند و با وارد کردن ضربه سنگین به سر او را به‌قتل رساندند. قضاییه جنایتکار آخوندها علت مرگ این زندانی را خودکشی اعلام کردند، اما هیچ دلیل و نشانه‌ای از خودکشی این زندانی وجود ندارد. خسرو جمالی‌فر صبح چهارشنبه با حضور سنگین نیروهای امنیتی رژیم در گورستان بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شد. به‌منظور پنهان کردن آثار جنایت نیروهای سرکوبگر به خانواده او اجازه ندادند پیکر فرزندشان را قبل از تدفین ببینند.

ضرب و شتم و کشتن زندانیان زیر شکنجه از زمان انتصاب رئیسی به ریاست‌جمهوری و اژه‌ای به ریاست قضاییه به یک امر عادی تبدیل شده است. پیش از این شاهین ناصری در اواخر شهریورماه و امیر حسین حاتمی جوان ۲۲ساله در اوایل مهرماه زیر ضربات دژخیمان قضاییه آخوندی در زندان جان‌باختند.

در همین حال اعدام جنایتکارانه زندانیان ادامه دارد. صبح روز چهارشنبه ۱۲آبان یک زندانی پس از ده سال حبس در زندان گوهر‌دشت به‌دار آویخته شد. در همین روز در زندان قزل‌حصار کرج یک زندانی دیگر به‌نام منوچهر کاظمی پس از ۶سال زندان به‌دار آویخته شد. همزمان یک زندانی در زندان مشهد حلق‌آویز شد. روز قبل از آن (سه‌شنبه۱۱ آبان) محمد رئیسی یک زندانی ۲۳ساله از هموطنان بلوچ در زندان شیراز اعدام شد. روز ۵آبان نیز دژخیمان آخوندی، سوسن رضایی‌پور را در زندان مرکزی قزوین به‌دار آویختند. وی پنجمین زنی است که از ابتدای سال۱۴۰۰ اعدام او ثبت شده است.

رژیم آخوندی، در وحشت از انفجار خشم مردم به‌جان آمده، مذبوحانه تلاش می‌کند با سرکوب و شکنجه اعدام و ایجاد فضای رعب و وحشت، از بالا گرفتن خیزشهای مردمی جلوگیری کند. مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و مراجع حقوق‌بشری و دولتهای اروپایی و آمریکا را به محکوم کردن این اعدامهای جنایتکارانه و اقدام فوری برای توقف آنها فرامی‌خواند. ادامه و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با این رژیم قرون‌وسطایی باید مشروط به توقف اعدام و شکنجه و بهبود حقوق‌بشر در ایران شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳ آبان۱۴۰۰ (۴نوامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/630e32f4-7aec-415a-ad1a-d33bdee89ee9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات