728 x 90

قتل‌عام با گرسنگی، پاسخ چیست؟

خیزش مردم در اعتراض به گرانی
خیزش مردم در اعتراض به گرانی

در امتداد گرانی صد تا چهارصد درصدی کالاها و گرانی نان این روزها شاهد سلسله‌ای از تجمعات اعتراضی از یک‌طرف و صفهای طولانی روغن، قند، ماکارونی و شکر... از طرف دیگر هستیم. رئیسی و خامنه‌ای که تجربه قیام مردم در گرانی بنزین را دارند در وحشت از خشم برانگیخته اجتماعی که یکی پس از دیگری در شهرهای مختلف شعله می‌کشد، گرانی‌های اخیر را به تحولات جهانی و عوامل موهوم نسبت می‌دهند.

خامنه‌ای و حمایت از سیاست قتل‌عام مردم با گرسنگی

۱۹ اردیبهشت خامنه‌ای از سیاست قتل‌عام مردم با گرسنگی توسط رئیسی جلاد دفاع کرد و گفت: «امروز کارهایی که دولت در زمینه اقتصاد [بخوانید گرسنگی دادن مردم] در پیش دارد کارهای مهمی است و احتیاج به کمک همه دارد یعنی همه دستگاهها قوای مختلف آحاد مردم مجموعه‌ها همه باید به دولت انشاالله کمک بکنند که بتواند به این نتایج دست پیدا کند... صبر هم لازم است».

بهزاد رحیمی در مجلس ارتجاع با اشاره به فقر و گرسنگی مردم گفت: «بعد از حذف گوشت، برنج، میوه و ماکارونی و آجیل و نان فانتزی چگونه پاسخگوی افزایش چند صد درصدی ماکارونی باشیم؟ قبلاً که سفره‌ها را کوچک‌تر کرده بودند، شما هم تعارف نکنید و رسماً اعلام کنید مردم سفره‌ها را جمع کنند و ایستاده نان خشکی بخورند» (خبرگزاری مجلس ـ ۲۱اردیبهشت).

آری، این رژیم جنایتکار همواره با راه‌انداختن چرخهٔ جنایت و کشتار است که بقای خود را تضمین کرده است. یک‌روز با قتل‌عام زندانیان، یک روز کشتار بیش از ۱۵۰۰نفر در آبان ۹۸، سپس قتل‌عام با سلاح کشتار جمعی کرونا؛ و حالا با گرانی و گرسنگی دادن مردم.

 

رئیسی جلاد دفاع از «جان مردم» با ۷۰۰ قربانی در روز!

رئیسی جلاد ۶۷، روز ۱۹اردیبهشت۱۴۰۰ در وحشت از قیام مردم، جهت دفاع از عملکرد سیاه دولتش تحت عنوان «جان و نان مردم» به صحنه آمد و گفت: «مسأله جان مردم در کرونا دغدغه جدی بود... روزی ۷۰۰خانواده ایرانی داغدار می‌شدند». .

جلاد خون‌آشام فراموش کرده است که در دو سال گذشته یک روز هم ۷۰۰ قربانی کرونا اعلام نشده است. نمی‌گوید از بهمن ۹۸ در وحشت از خشم مردم، از ذکر آمار واقعی طفره می‌رفتند. با این حال ناخواسته به آمار اعلام شده مقاومت ایران به بیش از نیم میلیون قربانی کرونا توسط خامنه‌ای برای بقای حاکمیت ولایت فقیه صحه گذاشت.

روزنامه شرق ۲شهریور ۱۴۰۰به‌نقل از دکتر هلاکویی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نوشته بود: «آمار فوت را باید دو و نیم تا سه برابر عدد رسمی گرفت. اما من می‌گویم شما می‌توانید آمار فوتی‌ها را تا هفت برابر کنید!

 

ادعای مضحک رئیسی، دفاع از «نان مردم!»

رئیسی به شکل مسخره‌ای مدعی کمک معیشتی ۳۰۰هزار تومانی به مردم شد ولی نگفت کی، چطور و چگونه؟ وی گفت: «ما می‌خواهیم ابتدای سال یک تغییر قیمتی داشته باشیم نسبت به بعضی از کالاهای اساسی، ... فعلاً برنامه‌ریزی شده که دو ماه یک حمایت این‌گونه بشود بعد تبدیل می‌شود به کالابرگ الکترونیک... . این یک کمک معیشتی خواهد بود یک ماه یا دو ماه تا زیرساخت‌های فنی برای کالابرگ الکترونیکی کاملاً آماده شود».

هنوز یک روز از وعده‌درمانی رئیسی نگذشته بود که وزیر کشاورزی رژیم گفت: «چون در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای اختصاص کالا برگ فراهم نیست، فعلاً واریزیها نقدی انجام می‌شود» (ایسنا ۲۰اردیبهشت ۱۴۰۱).

یک اقتصاددان حکومتی برداشت یارانه نقدی را غیرواقعی دانست و گفت: «یارانه نقدی جدید قابل برداشت نیست» (تجارت نیوز ۲۰اردیبهشت).

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو مجلس ارتجاع در توئیتی هشدارآمیز نسبت به خشم مردم نوشت: «آزاد نمودن قیمت آرد و محاسبه آن با نرخ جهانی به دلار؛ اشتباه فاحش است. اگر قرار است هزینه مردم به قیمت جهانی باشد درآمدشان هم باید در سطح جهانی و با دلار باشد نه ریال بی‌ارزش. صبر مردم را آزمایش نکنیم آستانه تحمل مردم سالهاست به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است» (اقتصاد ۲۴ـ ۱۹اردیبهشت).

 

یارانه ۳۰۰هزار تومانی، کمتر از یک کیلو روغن جامد

رژیم آخوندی بلافاصله پس از افزایش ۵ تا ۱۰برابری قیمت آرد، به مردم وعده داده که با یارانه نقدی بیشتر مانع از انتقال هزینه افزایش قیمت نان به دوش مردم خواهد شد. بر اساس اعلام وزیر اقتصاد رژیم، «۷۷ میلیون نفر از جمعیت ایران «یارانه معیشتی» دریافت می‌کنند؛ مبلغ یارانه حدود ۳۰درصد از آنان، ۴۰۰هزار تومان است و به ۶۰درصد نیز یارانه ۳۰۰هزار تومانی خواهد بود» (ایرانا ـ ۲۰اردیبهشت۱۴۰۱).

در پوشالی بودن تأمین یارانه ۷۷میلیون نفری کانال چند ثانیه رژیم ۲۰اردیبهشت ۱۴۰۱؛ در خبری تحت عنوان «به افرادی که یارانه تعلق نمی‌گیرد» نوشت: «خانواده‌هایی که طی ۴سال اخیر سه سفر خارجی داشتند، خانوارهایی که خودروی سواری بالای ۳۰۰میلیون یا خودروی عمومی بالای ۴۰۰میلیون تومانی دارند، کسانی که درآمدشان بالای ۴میلیون تومان و خانواده ۵نفره درآمدشان بالای ۸میلیون تومان در ماه باشد».

نتیجه این‌که زیر آب افزایش دستمزد کارگران در سال۱۴۰۱ هم زده شده و به تمام کارگران و معلمان و کارمندان جز دولتی تا پرستاران یارانه تعلق نمی‌گیرد و «تأمین یارانه معیشتی برای ۷۷میلیون نفر هم دروغ است.

وزاری دولت رئیسی جلاد در هراس از شورش گرسنگان سراسیمه به صحنه آمدند، پاسدار احمد وحیدی وزیر کشور رئیسی گفت: «... مردم بابت گران شدن این چهار قلم کالای اساسی یارانه دریافت می‌کنند»، «ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، رژیم مدعی شد که افزایش بهای برخی محصولات از محل پرداخت یارانه‌ها جبران می‌شود» (اقتصاد آنلاین ـ ۲۱اردیبهشت ۱۴۰۰).


زنگ خطر ـ افزایش قیمت دلار به ٣١هزار تومان

با اعلام افزایش قیمت کالاها، و افزایش قیمت دلار، مردم و جوانان شورشگر در شهرهای مختلف دست به تجمع و اعتراض شبانه زدند. رژیم آخوندی هر چند با گسیل گله‌وار یگان ویژه و پلیس ضدشورش به این شهرها اقدام به بازداشت تظاهر کنندگان کرده است؛ ولی خشم و اعتراضات گسترش یافته است.

مردم شهرهای دزفول، ایذه، اهواز، شیراز، شهرکرد، مسجد سلیمان، ماهشهر، تهران و... . روزهای گذشته با شعارهای "مرگ بر رئیسی"،"مرگ بر گرانی"،"توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه» و فریاد «مرگ بر خامنه‌ای» لاستیک خودروها را آتش زدند و علیه شرایط سخت معیشتی و افزایش قیمت‌ها شعار دادند. روز پنجشنبه ۲۲اردیبهشت دوباره شهرهای اندیمشک، شهرکرد، ایذه، دورود و جونقان صحنه تجمعات اعتراضی و شورش علیه گرانی بود.

در استمرار تظاهرات و اعتراضات مردمی جوانان دلیر جونقان طی یک حمله غافلگیرانه توانستند پایگاه بسیج ضدمردمی شهر جونقان را به‌طور کامل به تصرف خود درآورده و تمامی امکانات آن را منهدم و به آتش بکشند.

استیو هنکه ـ [اقتصاددان] ۱۰ می‌۲۰۲۲ در توئیتر نوشت: «تظاهرات کنندگان در مسجد سلیمان خواستار کشته شدن خامنه‌ای شدند. هزاران نفر در مسجد سلیمان در جنوب ایران در اعتراض به افزایش قیمت‌ها راهپیمایی کردند. صدای تظاهر کنندگان شنیده می‌شود که شعار می‌دهند "خامنه‌ای (ولی‌فقیه) باید کشته شود».

رهبر مقاومت ایران آقای مسعود رجوی در پیام ۲۱اردیبهشت ۱۴۰۱ خطاب به جوانان شورشگر در سراسر کشور گفت:

«بعد از کرونا خامنه‌ای و رئیسی می‌خواهند با گرانی و گرسنگی قتل‌عام کنند تا حکومت باقی بماند.

این در حالی است که رئیسی می‌گوید فروش نفت دو برابر شده و نباید نگران ذخایر ارزی و انبار کالاهای اساسی بود.

جلاد خلق درست می‌گوید: انبارهای حکومتی و سپاه و بسیج و انتظامی مملو از اجناس و کالاهای مورد نیاز تودهٔ مردم است که با مرگ تدریجی دست و پنجه نرم می‌کنند.

برای قیام در سراسر میهن اشغال‌شده آماده شوید و مردم را برانگیزید

دژخیمان لباس‌شخصی و مأموران و مزدورانی که بر روی مردم دست بلند کنند یا به مردم بی‌گناه شلیک کنند باید کیفر ببینند»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef4d3ca1-d645-4e0b-8f1b-4fa522e0aa07"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات