728 x 90

قاطعیت دانشجویان، پاسخ به‌دسیسه و سرکوب

سخن روز
سخن روز

در ششمین هفتهٔ قیام سراسری مردم ایران، رژیم تبهکار آخوندی طی یک برنامه‌ریزی، توطئهٔ جنایتکارانه‌ای را به‌مرحله اجرا گذاشت تا به‌خیال خود قیام را سرکوب و مهار کند.

-

نوک این پیکان زهرآگین امنیتی ـ تبلیغاتی، دانشجویان و دانشگاه را نشانه رفته بود، چرا که طی روزهای قیام، دانشجویان عملاً جلودار و پیشران قیام و انقلاب شده بودند و هر روز دهها دانشگاه در سراسر کشور برمی‌خاستند و با رادیکال‌ترین شعارها، قلب سیاه ارتجاع حاکم و شخص ولی‌فقیه را نشانه گرفته بودند.

خامنه‌ای چنین حساب کرده بود که اگر با ارعاب و تهدید و بگیر و ببند دانشگاه را منکوب و دانشجویان را از قیام جدا کند، سرکوب قیام برایش سهل‌تر خواهد شد.

 

بر همین اساس، روز ۶آبان، پس از نمایشهای جمعه، سلسله‌یی از ضدتظاهراتها را در سراسر کشور، برگزار کرد که از عربده‌های «مرگ بر منافق» اشباع شده بود

پس از آن خامنه‌ای سرکردهٔ سپاه پاسداران را به‌شیراز فرستاد تا با بهره‌برداری از جنایت بزرگ شاهچراغ، از طریق او به قیام‌کنندگان و به‌ویژه به دانشجویان چنگ و دندان نشان دهد. پاسدار سلامی با عتاب و خطاب که در عین‌حال به‌طور متناقضی آغشته به التماس و درماندگی بود، گفت: «شرارت را کنار بگذارید امروز روز پایان اغتشاشات است! دیگر به‌خیابان نیایید

اما دانشجویان انقلابی آتش قیام را در روزهای شنبه و یکشنبه دست‌کم در ۳۸دانشگاه کشور بر افروختند و با شماری بیش از روزهای پیش و با شعارهای کوبنده‌تر، جواب سرکردهٔ جنایتکار پاسداران را کف دستش گذاشتند. دانشجویان با افشای دسیسهٔ جنایتکارانهٔ رژیم از جمله شعار می‌دادند: «داعش خود سپاهیه این نقشه‌ها تکراریه» و «همونی که چلاقه، قاتل شاهچراغه!» و «سپاهی و ولایت عامل هر جنایت».

البته پاسداران ظلمت و تباهی به‌دستور خامنه‌ای در روز و شب شنبه ۷آبان به‌ چند دانشگاه و خوابگاه دانشجویی یورش بردند و کوشیدند با محاصرهٔ آنها، دانشجویان را هم‌چون سال۷۸ به‌خاک و خون بکشند. پاسداران در این حمله جنایتکارانه از هیچ سبعیتی فروگذار نکردند، از شلیک گاز اشک‌آور و گلوله تا لجن‌پراکنی با بلندگو خطاب به‌دانشجویان ـ که یادآور به‌کارگیری ۳۲۰بلندگو به‌مدت حدود دو سال به‌طور شبانه‌روزی علیه مجاهدان اشرفی بود ـ و از ضرب و جرح وحشیانه به‌قصد کشت تا تهدید آنها به‌اخراج و دستگیری و زندان و غیره...

 

اما رژیم از این اقدامات جنایتکارانه نیز جز رسوایی در ابعاد جهانی، به‌دست نیاورد؛ هم به‌دلیل مقاومت و پایداری قاطعانهٔ دانشجویان و هم به‌دلیل حمایت فعالانهٔ مردمی که به‌دفاع از فرزندان دانشجوی خود روانهٔ دانشگاهها و خوابگاههای تحت محاصره شده بودند.

آری، دانشجویان به یمن پایداری و قاطعیت، نقش خود را به‌عنوان پیشتازان قیام مهر کردند و رژیم در جدا کردن دانشجویان از مردم شکست خورد.

پیروزی دانشجویان در این نبرد مرهون قاطعیت و جنگندگی آنهاست و یک بار دیگر این تجربهٔ گرانبها به‌اثبات رسید که در برابر استبداد سیاه ولایت فقیه تنها قاطعیت و آتش جواب دارد و بس!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df917cd7-47aa-4001-b524-d7402cc75bd6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات