728 x 90

فیلترها را تنگ‌تر کنید!

فیلترهای تنگ تر انتخابات
فیلترهای تنگ تر انتخابات

هجوم باندهای مافیایی برای ثبت نام ریاست‌جمهوری رژیم، صحنه‌ای دیگر از جنگ قدرت در این حاکمیت به انتهای خط رسیده بود. خامنه‌ای گمان می‌کرد، وضعیت به‌سادگی و طبق مهندسی دلخواه او پیش خواهد رفت. او که در راستای یک دست کردن دستگاه حسن خمینی را با «نصیحت پدرانه»! از پا گذاشتن به عرصهٔ رقابتها برحذر داشت، حالا عملاً با صحنه‌ای از ثبت نام‌ها مواجه شده است که طیف‌های مختلف شیفتهٔ سهم‌ربایی از قدرت در آن نام‌نویسی کرده‌اند. روزنامهٔ حکومتی آفتاب یزد به‌نقل از علی صوفی، این ثبت نام را «لشگرکشی چهره‌ها»! [بخوانید هجوم کفتارها بر لاشهٔ مردار قدرت] نامیده است.

با این وضعیت، خامنه‌ای در بیرون کشیدن مهرهٔ مورد نظر خود از صندوقها برای تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی به چالشهای عدیده‌ای برخواهد خورد. محمدکاظم انبار لویی، تنگنای ولی‌فقیه را در یک جمله خلاصه کرده است:

«با این خیزی که برخی در انتخابات ۱۴۰۰ برداشته‌اند، نشان می‌دهند مثل فتنه ۸۸ باز هم خواب‌هایی برای مردم دیده‌اند» (رسالت. ۲۶اردیبهشت ۱۴۰۰).

شورای نگهبان ارتجاع گفته است که ظرف ۵روز صلاحیت کاندیداها را بررسی و اعلام خواهد کرد؛ چنان‌چه لازم باشد از ۵روز ذخیره نیز استفاده خواهد کرد.

 

فراخوان به تنگ‌تر کردن فیلتر شورای نگهبان

ارگان سپاه پاسداران، آشکارا شورای نگهبان ارتجاع را به اجرای سیاست انقباض و جراحی مورد نظر خامنه‌ای فراخوانده است. اگر چه این نمایش پیشاپیش از سوی مردم طرد و تحریم شده است ولی درج چنین مطلبی در این روزنامهٔ حکومتی نشان می‌دهد که کارچرخانان و متولیان مهندسی انتخابات حتی در فرم و تظاهر بیرونی نیز نقشی برای رأی‌دهندگان و انتخاب آنها قائل نیستند و در بهترین حالت از آنها توقع دارند که رأی خود را چشم بسته برای کسانی به صندوق بریزند که شورای نگهبان ارتجاع آنها را دستچین کرده‌اند.

عین مطلب را با هم می‌خوانیم:

«حالا دیگر موسم اغماض نیست که باز هم عبور از فیلتر‌های انتخاب راحت‌تر باشد بلکه تحولات جهانی تأکید می‌کند مراقبتها در مراحل تأیید صلاحیت افزایش یافته و تنگی فیلترهای و عبور از مسیر آن شدت یابد که آنچه رد می‌شود از هر عیب و نقصی مبرا بماند. توپ انتخاب را در زمین مردم نیندازید و موجهانی را به آنها ارائه دهید تا مردم چشم‌بسته رأی خود را به صندوقها ریخته و خیالشان آسوده باشد معدود کسانی که برگزیده شده‌اند ریگی به کفش‌های خود و اقوام درجه‌ یکشان نباشد که خاری شده و به چشم آحاد جامعه فرو رود» (جوان. ۲۶شهریور ۱۴۰۰).

 

گرفتن خس و خاشاک‌ها!

پاسداران قلم به دست این روزنامهٔ وابسته به باند خامنه‌ای، از شدت قافیه‌باختگی و هراس از تبدیل شدن نمایش انتخابات به صحنه‌ای برای جرقه‌ زدن قیام، آشکارا به ساحت مردم توهین کرده و آنها را فاقد هوش و حواس دانسته‌اند.

«امروز و در این لحظات بحرانی حاصل از هجوم ویروس کرونا و هم‌چنین رکود شکننده اقتصادی نباید از مردم انتظار بی‌اندازه داشت تا هم‌چون گذشته هوشیار باشند زیرا حواس‌ها بیشتر در حفظ شیوه‌نامه‌ها و تأمین معاش خانواده است بنابراین می‌طلبد تا نهادهای مسئول دقت را مضاعف نموده و شبکه‌های فیلترینگ را ریزتر و حساس‌تر نمایند که خس و خاشاک‌ها را به خود بگیرد».

منظور این است که فیلتر را تنگ‌تر و ریز بافت‌تر کنید تا فقط کاندیدای اصلی و کاندیداهای همپوشان او از آن عبور کنند تا کار به دوقطبی شدن کشیده نشود که فضا اجتماعی بسیار حساس و خطرناک است.

نباید در این زمینه به ذهن خود اتکا کنید، هر کاری لازم است بکنید تا رد صلاحیت انجام شود.

«نیاز است تا شورای محترم نگهبان در فرصت ثبت‌نام نامزدها نسبت به جمع‌آوری رزومه و پرونده‌های پراکنده هر یک از سراسر کشور اقدام و به مطالعه دقیق آنها بپردازند و تنها به محفوظات به‌منظور گزینش اتکا نکنند زیرا ممکن است در یکی از این گزارشهای مستدل به مواردی برخورد گردد که اعضاء شورا را مجاب به رد صلاحیت نماید» (همان).

 

زمین پر از مین

سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع گفته است برای احراز صلاحیت هر نامزد به ۷رأی مثبت اعضای این شورا نیاز است. این نیز گام دیگری در راستای حذف و جراحی است.

چالشهای سخت در برابر خامنه‌ای و سیاست انقباض او صف‌ کشید‌ه‌اند آیا او در زمینی فرش شده با مینهای ضامن‌ کشیده خواهد توانست گام بعدی را طبق برآورد و گمانه‌زنی اولیه بردارد؟

آیا این اقدام بدون هزینه خواهد بود؟

مهم‌تر از این دو، آیا او در انتخاباتی نمایشی و بدون حضور مردم خواهد توانست سیاست انقباض را پیش ببرد و نظامش را برای مقابله با توفان قیام یک‌دست نماید؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd803f1f-d033-476b-a5b3-371b7ebcf58d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات