728 x 90

فکر کردن به «آن فکر نکردنی»

فکر کردن به آن فکر نکردنی...
فکر کردن به آن فکر نکردنی...

روز ۱۴آبان ۵۷ شاه در معروفترین نطقش گفت:

«من نیز پیام انقلاب شما ملت ایران را شنیدم». شاه افزود: «متعهد می‌شوم که خطاهای گذشته… تکرار نشود… من نیز پیام انقلاب شما ملت ایران را شنیدم. من… آنچه را که شما برای به‌دست آوردنش قربانی داده‌اید، تضمین می‌کنم…» پیش از آن شاه در روز ۴آبان دستور آزادی ۱۱۲۶زندانی سیاسی را صادر کرده بود. اما انقلاب دمکراتیک مردم ایران سربازایستادن نداشت. مردم با آهنگی که آن روزها در تظاهرات کوچه و خیابان رواج یافته بود، ابهت پوشالی دولت نظامی شاه را که نخست‌وزیرش ازهاری بود به استهزا گرفتند: «ازهاری گوساله، بازم بگو نواره، نوار که پا نداره».

 

فکر کردن به آنچه فکر نکردنی‌ست

در همان روزها که انقلاب دمکراتیک ایران برای سرنگونی نظام سلطنتی به اوج رسیده بود سولیوان، سفیر آمریکا، تحت عنوان «فکر کردن به آن فکر نکردنی»، گزارشی از وضع بحرانی ایران و پایان دوران شاه، برای کارتر فرستاد: «دیگر تردیدی وجود نداشت که شاه از حمایت افکار عمومی برخوردار نیست…».

به راستی هم اگر شاه می‌توانست به‌آن «فکر نکردنی» یعنی پایان محتوم حکومتش وقتی خلق بپا خاسته بودند، فکر کند و اگر خمینی قادر بود، سقوط آزاد خودش از «ماه» تا «چاه» را باور کند، شاید اوضاع به گونهٔ دیگری می‌چرخید.

وحالا نوبت خامنه‌ای‌ست که تا دیرنشده به «آن فکرنکردنی» فکر کند و باور کند که همان انقلاب دمکراتیک که سلفش شاه را سرنگون کرد، اکنون در مراحل بلوغ خودش هرگز سربازایستادن ندارد. باور کند که ثمره ۴۳سال مبارزه و مجاهدت و رنج و جان‌فشانی یک ملت و مقاومت سرفراز آن در نسلی و نسلهایی به بار نشسته که اراده کرده‌اند به هر قیمت طومار رژیم اشغالگر، غاصب و فاسد را درهم بپیچند. حقیقتی که امروز نه مردم ایران که صاحبنظران و اصحاب سیاست و مماشات هم لب به اذعان و اعتراف به آن گشوده‌اند. قیام و انقلابی که می‌رود تا این غده سرطانی را با همه خدم و حشم و دودمان پلید عقیدتی‌اش از تاریخ ایران بزدایند تا در تواریخ به تواتر و نسل به نسل ثبت و ضبط شود و عبرت روزگاران گردد...

این که می‌بینیم دیوار بلند مماشات ترک برداشته و دیگر بازار برجام و معاملات پنهانی از رونق افتاده است بی‌علت نیست. استمرار شکوهمند قیام با خود سیلی از حمایت‌های جهانی، پشتیبانی پارلمانترها، شخصیت‌های برجستهٔ سیاسی، حقوقی، هنری و دفاع ارگانهای حقوق‌بشری و بین‌المللی از قیام و انقلاب دمکراتیک ایران را به‌همراه آورده است.

روز جمعه ۱۳آبان درست در پنجاهمین روز قیام سراسری ایران برای نخستین بار وزارت‌خارجه فرانسه حمایت خود را از حق دفاع مشروع مردم ایران در مقابل سرکوب اعلام کرد

وزارت‌خارجه فرانسه در توئیتی نوشت: کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه حمایت مردم فرانسه را از حق مشروع مردم ایران در مواجهه با سرکوب توسط مقامات (رژیم) یاد آور شد.

آقای مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران هشتم آبان طی پیامی به دانشجویان انقلابی و شورشگر در سراسر ایران گفت:

«این همان سرنوشت محتوم شاه و دیکتاتوری سلطنتی در مرحله پایانی است که حتی آوردن تانک و تیربار به خیابان‌ها اثر نکرد. رژیم، شقه و ریزش بسیار در پیش دارد. به خامنه‌ای می‌گویم تا دیر نشده تسلیم اراده خلق شود و رخت بربندد. از کرسی ولایت پایین خزیده و مثل شاه اذعان کند که ”صدای انقلاب“ ملت را شنیده است»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c70c29b-fa1c-4b50-b9cb-2df93f3fc207"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات