728 x 90

فنلاند خواستار تحقیقات بین‌المللی در مورد مرگ مهسا امینی شد

پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند
پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند

وزارت‌خارجه فنلاند روز پنجشنبه ۱۴مهرماه در توئیتی اعلام کرد، وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با وزیر خارجه رژیم خواستار تحقیقات بین‌المللی در مورد مرگ مهسا امینی شده است.

این در حالی است که ساعاتی پیش پزشکی قانونی رژیم آخوندی با انتشار گزارشی اعلام کرد، علت مرگ مهسا امینی، ضربه به سر و سایر عناصر حیاتی بدن نبود، بلکه او بر اثر بیماری زمینه‌ای جان‌باخته است.

پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند از استفاده نامتناسب از زور علیه معترضان مسالمت‌جو در ایران ابزار نگرانی کرد.

 

پیش از فنلاند، بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر نیز درباره مرگ مهسا امینی خواستار تحقیقات بین‌المللی شده بودند. در روزهای گذشته نیز با مشخص شدن هویت برخی دیگر از شهیدان قیام سراسری مردم ایران توسط ماموران خامنه‌ای فشارهای بین‌المللی به رژیم ایران افزایش یافته است.

 

در اجلاس عمومی پارلمان اروپا - بحث درباره قیام ایران و سرکوب گسترده توسط رژیم آخوندی که روز ۱۲مهرماه برگزار گردید جوزف بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: . اجازه دهید تحسین خودمان را از تظاهرات در ایران ابراز کنم . این اعتراض برای آنها دهها نفر کشته را به همراه داشته است. اینها واقعیتهای در صحنه است، و فقط نظر نیست.

تعداد زیادی زخمی و بازداشت شده‌اند، از جمله چند خبرنگار که این رویدادها را پوشش می‌دهند. هم‌چنین اینترنت در بسیاری از مناطق کشور قطع شده است.

ما به همراه کشورهای عضو، به بررسی همه گزینه‌های در اختیارمان، از جمله اقدامات محدودکننده، برای رسیدگی به‌قتل مهسا امینی و نحوه واکنش نیروهای امنیتی رژیم ایران به تظاهرات ادامه خواهیم داد.

من این موضوع را در نشست بعدی شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا با همکارانم مطرح خواهم کرد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e468f384-9995-489c-9868-5de989a3b103"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات