728 x 90

فقط یک گوشه از جنایت‌های قاسم سلیمانی

بمباران مناطق مسکونی در سوریه
بمباران مناطق مسکونی در سوریه

این روزها در رسانه‌های جهان پیوسته صحبت از قاسم سلیمانی می‌شود،

ضروری است در کنار تمامی جنایتهایی که او در ایران و عراق و لبنان مرتکب شد، به جنایت‌های او در سوریه نیز اشاره شود.

قاسم سلیمانی شاید مهم‌ترین و کلیدی‌ترین آتش‌بیار معرکه جنگ ظالمانه در سوریه بود، چنانچه موازین حقوق‌بشر بر منافع نفتی ارجح بود، قاسم سلیمانی مستحق‌ترین نفر برای محاکمه در دادگاه جنایی جهانی می‌بود.

بدون تردید هیچ جنایتکار جنگی‌ای در قرن بیست و یکم یافت نمی‌شود که به اندازه قاسم سلیمانی آدم کشته باشد.

قاسم سلیمانی به‌عنوان عنصر اصلی و صحنه‌گردان جنایت در سوریه، در یک جنگ ۹ساله در آن کشور، عامل اصلی جنایاتی بود که برخی از آنها از این قرارند:

قاسم سلیمانی در قتل‌عام بیش از ۵۰۰هزار نفر سوری دست داشته است.

در آوارگی بیش از ۱۳میلیون نفر و خانه خرابی بیش از ۶میلیون ویک‌صدهزار نفر سوری دست داشته است،

در زمانی که او تعزیه‌گردان اصلی جنگ جنایت‌کارانه برضد مردم سوریه بود، وی و نیروهایش همراه با نیروهای جلاد سوریه بشار اسد و دیگر متحدانش، بیش از ۶هزار عملیات بمباران هوایی بر ضد مردم سوریه اجرا کردند،

در همان زمانبندی در بیش از ۶هزار عملیات توپخانه‌یی، دهها شهر بزرگ و کوچک سوریه را ویران کردند،

۴۹۲مرکز درمانی را با خاک یکسان نمودند،

۸۴۷امدادگر و پزشک را هنگام نجات بیماران و مصیبت‌زدگان به‌قتل رساندند،

در همین مدت بشار اسد با کمکهای قاسم سلیمانی و دیگر متحدانش ۲۲۱بار با سلاح شیمیایی به مردم این کشور حمله کرده و هزاران نفر مرد و زن و کودک را به‌قتل رسانده و دهها هزار نفر دیگر را نیز از دور خارج کردند. این در حالی بود که همزمان داعش نیز در چند مورد با همین سلاحها به مردم و نیروهای ملی و آزادیخواه سوریه حمله کرد.

اهمیت این اعداد هنگامی بیشتر روشن می‌شود که فرضا به‌خاطر آورده شود هیتلر در بمباران شهر گوئرنیکای اسپانیا تنها ۷هزار خانواده را خانه خراب کرد! این را با ۶میلیون و یکصدهزار خانه خراب سوری مقایسه کنید تا به «حد» جنایتکاری قاسم سلیمانی پی‌ببرید.

تعداد مردمی که به دست قاسم سلیمانی و اسد در جنگ سوریه آواره شدند سه میلیون نفر بیشتر از تمامی کشته‌شدگان جنگ جهانی اول است! در جنگ جهانی اول اندکی کمتر از ۱۰میلیون نفر کشته شدند و در سوریه بیش از ۱۳میلیون نفر آواره شدند.

این اعداد تنها نمایی از یک گوشه از جنایت‌های قاسم سلیمانی است،

جنایت‌های او در عراق و ایران نیز خود اوراق خونین دیگری از کارنامه‌ این پاسدار کودک کش است. عکس‌های کودکان کشته و مجروح سوری بی‌شک لکه ننگی ابدی بر دامان این عنصر جنایتکار و حکومت متبوع اوست.

کشته دادن جوانان کرمانی در جنگ ضدمیهنی و جوانان پاکستانی و افغانی در جنگ سوریه، جنایت دیگری از این پاسدار دژخیم است که خامنه‌ای به این جنایات افتخار می‌کند.

پاسداری که در همان لحظاتی که نعش او در ایران چرخانده می‌شد، تصاویر منحوسش در شهرهای عراق و سوریه و ایران توسط توده‌های به‌جان آمده، به آتش کشیده می‌شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c283c6e-3d15-4de5-93bb-d937594d8290"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات