728 x 90

فقر، نابرابری و افول دستگاه آموزش

معلم حق‌التدریسی، معلم قراردادی، معلم کارنامه سبز! فرقی نمی‌کند چه نام و عنوانی داشته باشند، معلمان ایران با حقوقی چند مدار زیر خط فقر و دغدغه‌ٔ معیشت دست به گریبان‌اند.

این وضعیت در شرایطی است که ساختار آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه است. مدیرکل آموزش و پرورش رژیم در قزوین گفت: ۵۴هزار ساعت آموزشی کمبود معلم در استان قزوین داریم.

امام‌جمعه‌ٔ طبس هم به کمبود معلم در این شهر اعتراف کرد.

حداقل حقوق معلمان در ایران ۳میلیون ۵۰۰هزار تومان است، یعنی در سال حدود ۱۳۰۰یورو حقوق می‌گیرند، در ایرلند حداقل حقوق سالانه یک معلم ۳۰هزار یورو است، یعنی بیش از ۲۳برابر. این در حالی است که معلمان ایرلند جزء کمترین دریافت کنندگان حقوق در اروپا هستند. در لوکزامبورگ حداقل حقوق معلم ۹۵هزار یورو است؛ یعنی بیش از ۷۳برابر حقوق یک معلم در ایران! تفاوت دیگر این است که معلم ایرانی همین حقوق را هم با تأخیر می‌گیرد. برخی معلمان غیررسمی حقوقی نصف این را دریافت می‌کنند.

پاسخ اعتراض معلمین ایرانی بی‌اعتنایی و سپس سرکوب است. این‌گونه فقر و نابرابری آموزش و پرورش در ایران تحت حاکمیت آخوندها را به افول کشانده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86a24f29-271d-4623-936f-b232b43a5bb2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات