728 x 90

فقدان قاسم سلیمانی، ماشین نیابتی‌های رژیم ایران را بسا بیشتر از مسیر خارج می‌کند

لگدمال کردن تصویر قاسم سلیمانی توسط مردم عراق - عکس از آرشیو
لگدمال کردن تصویر قاسم سلیمانی توسط مردم عراق - عکس از آرشیو

العربیه انگلیسی در مطلبی به‌نقل از یک کارشناس نوشت: ماشین نیابتی‌های منطقه‌یی رژیم ایران در نبود قاسم سلیمانی از مسیر خارج شده است.

این منبع روز ۸ اردیبهشت ۹۹ به نقل از محمد خالد الیحیی نوشت: «‌رژیم ایران برای تأمین مالی انبوه شبه‌نظامیان در عراق به دلارهای آمریکایی نیاز دارد. این رژیم بر بسیاری از آنها(شبه‌نظامیان) به‌طور کامل و بر دیگران به میزان زیادی کنترل دارد.  همین‌طور در سوریه و لبنان.

 

کشته شدن قاسم سلیمانی و نبود دلار، ماشین نیابتی های منطقه‌یی ایران را از مسیر خارج کرده است که برای جبران آن به زمان نیاز خواهد بود».

 

الیحیی افزود: «‌فقدان کسی که بتواند جای قاسم سلیمانی را به‌عنوان فرمانده نیروی قدس(تروریستی) پر کند. ماشین نیابتی‌های را بسا بیشتر از مسیر خارج می‌کند».

 

وی گفت: «‌محدود کردن توانایی رژیم ایران برای تأمین مالی شبکه نیابتی‌ها در منطقه یک استراتژی است. استراتژی ایالات متحده مؤثر بوده است. بی‌نقص نیست، ولی مؤثر است »‌.

 

وی ادامه داد: «‌چیزی که ما اکنون می‌بینیم این است که کمپین فشار حداکثری، رژیم ایران را در گوشه کرنر قرار داده و برای منابع (مالی) دست و پا می‌زند» .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7780bb11-7332-4c67-b006-5f2cb933e1dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات