728 x 90

فضیحت و شکست طرح‌های سرکوب‌گرانه رژیم به‌بهانه کرونا؛ عقب‌نشینی دولت و سپاه آخوندی از اعزام اکیپها به‌منازل مردم

پاسداران و بسیجیها در خیابانها به بهانه کرونا
پاسداران و بسیجیها در خیابانها به بهانه کرونا

وزیر بهداشت رژیم، ۱۱اسفند: با ۳۰۰هزار اکیپ مجهز و با کمک سازمان بسیج به تک‌تک خانه‌ها مراجعه می‌کنیم.

 

معاون وزیر بهداشت رژیم-۱۳اسفند: قرار نیست برای بیماریابی درب خانه مردم برویم.

 

خبرگزاری رسمی رژیم: چنین طرحی عاملی برای تشدید اپیدمی کرونا است.

 

 

نمکی وزیر بهداشت رژیم، روز ۱۲اسفند۹۸ اعلام کرد: «برای نخستین بار در جهان با ۳۰۰هزار اکیپ مجهز در سراسر کشور از پس فردا به تک‌تک خانه‌ها مراجعه می‌کنیم تا کرونا را ریشه‌کن کنیم». (سایت انتخاب)

 

نمکی در تلویزیون رژیم روز ۱۱اسفند گفت: «...از پس فردا حدود ۳۰۰هزار اکیپ را تشکیل خواهیم داد با کمک عزیزانمان در سازمان بسیج... ما این ۳۰۰هزار اکیپ را بسیج می‌کنیم همراه با لوازم و تجهیزات مورد نیاز بیماریابی و مراکز بهداشت و درمانی سراسر کشور را انشاالله آماده می‌کنیم.تک تک خانه‌های مردم را خواهیم رفت و در اسرع وقت شناسایی خواهیم کرد مواردی را که پراکنده در کشور داریم به مراکز بهداشت و درمانی مراجعه خواهند کرد ارجاع خواهند شد».

 

اما طرح بازرسی خانه‌ به خانه بلافاصله با واکنش‌های اجتماعی و هشدارهای پزشکان در مورد خطر آن برای اشاعه ویروس کرونا، روبه‌رو شد.

خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) روز ۱۳اسفند با اعتراف به همین فضیحت گزارش کرد: «در حالی به‌گفته وزیر بهداشت طرح ملی بیماریابی‌ خانه به خانه قرار است از روز چهارشنبه اجرایی شود که ابهاماتی در آن وجود دارد. منتقدان چنین طرحی را هزینه‌بر و عاملی برای تشدید اپیدمی کرونا می‌دانند و می‌گویند به جای غربالگری خانه به خانه، بهتر است اکیپهای مستقر ایجاد شود».

 

معاون وزیر بهداشت رژیم نیز روز سه‌شنبه ۱۳اسفند حرف وزیر بهداشت را در مورد گشت خانه‌ به‌خانه اکیپ‌ها پس گرفت و گفت: «قرار نیست برای بیماریابی درب خانه مردم برویم. از طریق آپ و سیستمهای الکترونیکی افراد مشکوک به‌کرونا را شناسایی می‌کنیم». (سایت رویداد۲۴)

 

در همین حال پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان در وحشت از فوران خشم و نفرت مردم، خواستار ورود نیروهای سرکوبگر به‌صحنه به‌بهانه مقابله با کرونا و محتکران شد.

وی گفت: «مسئولان چرا نباید جان‌برکفان نیروی انتظامی و بسیج و سپاه را به میدان آورند و با فرمان آتش به‌اختیار به‌آنان اجازه بدهند تا با کسب اطلاعات مردمی و بی‌آن‌که به عبور از هراز توی اداری نیازی داشته باشد، این حرام‌خواران را قلع و قمع کنند؟» (کیهان ۱۳اسفند۹۸)

 

یک رسانه حکومتی درخواست پاسدار حسین شریعتمداری را «استفاده» از «فرصت طلایی برای جا انداختن ورود نظامیها به بگیر و ببند» دانست. (امتدادنیوز ۱۳اسفند۹۸)

 

زمینه‌چینی نماینده ولی‌فقیه ارتجاع در کیهان برای اجرای طرح‌های سرکوبگرانه، پس از حضور گسترده مأموران سرکوبگر رژیم با خورو و آب‌پاش‌هایی که روی آن نوشته شده بود «عملیات سرکوب کرونا» صورت می‌گیرد که این اقدام از سوی وزیر بهداشت رژیم نیز مورد حمایت قرار گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b923c2f8-e8dc-4614-a9d5-95521c817bc7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات