728 x 90

فضای مجازی و خوابهای «پنبه دانه» یی نظام

فضای مجازی و سانسور آخوندها
فضای مجازی و سانسور آخوندها

خامنه‌ای در دیدار با آخوندهای مجلس خبرگان بار دیگر نسبت به فضای مجازی و فعالیت‌های ضد حکومتش در آن داغ دل تازه کرد و گفت: «فضای مجازی مشکلاتی دارد». او از رئیسی و دارو دسته‌اش خواست «همّت کنند و هر چه زودتر این مشکلات برطرف بشود».

خامنه‌ای در ادامه ابراز هراس نسبت به فضای مجازی گفت: «یکی از سنگین‌ترین جنگهای نرم تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است... برای این‌که بتوانند مردم را مأیوس کنند و اعتماد به مسئولان را از آنها سلب کنند، اتّحاد ملّی را تضعیف کنند؛ دائم در حال یک چنین کارهایی هستند؛ و این کاری است که دشمن می‌کند» (سایت خامنه‌ای ۱۹اسفند ۱۴۰۰).

به ولی‌فقیه نظام و سایر سردمداران آن در زمینه وحشت از فضای مجازی باید حق داد، چرا که فعالیت مردم به‌ویژه جوانان شورشی در فضای مجازی تبدیل به یک تهدید اساسی برای حاکمیت شده است.

طوری که یک مهره حکومتی به نام باقر انصاری در مصاحبه با تلویزیون شبکه چهار با اشاره به این‌که «شورایعالی انقلاب فرهنگی» و «شورایعالی مجازی»، تمام اهرم‌های امنیتی و فنی برای محدودسازی و سانسور فضای مجازی را بکار گرفته ولی تابه‌حال نتیجه‌یی از آن نگرفته‌اند تأکید کرد: «چرا تا به‌حال این همه اقدام کردیم هنوز در نقطه صفر هستیم و هم‌چنان می‌گوییم در فضای مجازی ما هیچ کاری نکردیم فضای مجازی رها شده است اصل بحث باید این باشد» (تلویزیون شبکه چهار ۱۸اسفند ۱۴۰۰)... .

 

شکست رژیم در زمینه سانسور فضای مجازی و نگرانی از عملکرد کانون‌های جوانان شورشی و قیام مردم موضوع فضای مجازی را به‌یکی از دغدغه‌های دایناسورهای خبرگان تبدیل کرده و آنها نیز در بیانیه پایانی اجلاسشان نوشته‌اند: «رفع آسیب‌ها و ساماندهی فضای مجازی و مدیریت آن با لحاظ همه جوانب، یکی از دغدغه‌های جدّی دلسوزان نظام و مردم متدین جامعه است. لذا... از سران محترم قوا و نهادهای فرهنگی کشور می‌خواهیم با تکیه بر مبانی دینی... تمام توان کشور را به کار گرفته تا با حمایت زیرساختی از پیام رسانه‌های بومی و ایرانی، شرایط برای تحقق ارزشهای دینی و آرمانهای انقلاب اسلامی بیش از پیش، فراهم گردد» (سایت حکومتی شفقنا ۱۸اسفند ۱۴۰۰).

البته به دایناسورهای خبره در جرم و جنایت باید یاد آو رشد «شتر در خواب بیند پنبه دانه». یعنی نظام منحط آخوندی به‌خواب ببیند که بتواند «پیام‌رسانهای بومی و ایرانی (بخوانید پیام‌رسانهای آخوندی برای بستن اینترنت)» را بر مردم غالب کند، و آنها را از دسترسی به فضای مجازی محروم کند تا به‌خیال خودش از قیامهای در تقدیر جامعهٔ انفجاری در امان بماند. هم‌چنانکه تاکنون نیز با استفاده از تمامی اقدامات محدود کننده و بکارگیری تازه‌ترین ابزار فیلترینگ و سانسور، نتوانسته مردم را از فعالیت در این فضا باز دارد و در این رابطه آن‌چنان با شکست مفتضحانه مواجه شده که خامنه‌ای هرگاه به‌صحنه می‌آید ناله «فضای مجازی ول است» سر می‌دهد.

 

ضمن این‌که ریزه خواران حاکمیت هم فغانشان از آنچه در فضای مجاز می‌گذرد بلند است. از جمله یکی از این ریزه‌خواران حکومتی با عنوان «عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی» در مصاحبه با خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) نسبت به جریان برانداز و «معارض»، فعالیت «سازمان مجاهدین خلق» و «کانون‌های‌شورشی» در دانشگاه و فضای مجازی فغان برآورده و نوشته است: «فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، محیطی مناسب جهت تحرکات جریان معارض ایجاد کرده است» (خبرگزاری فارس ۱۷اسفند ۱۴۰۰).

وحشت و نگرانی از فضای مجازی و عملکرد کانون‌های شورشی در درون رژیم امری مشترک در میان تمامی باندها و دستجات غالب یا مغلوب حکومتی است.

به‌عنوان مثال مقاله‌نویس روزنامه آفتاب یزد ۱۷اسفند ۱۴۰۰ ضمن خالی کردن عقده‌های قدیمی‌اش نسبت به فعالیت‌های مجاهدین خصوصاً کانون‌های شورشی، در مورد راه‌حل مبارزه با فعالیت «قشون مجاهدین» در فضای مجازی چنین نوشته است: «پاسخگویی و مقابله به مثل با این قشون با استفاده از ترفندها و روشهای فنی در فضای مجازی و ضدحمله به آنها با سلاحهای قوی‌تر از ادوات آن‌ها. دوم: تبیین اهداف و معرفی روشهای تهاجمی آنها در بستر جهاد تبیین برای شناساندن ماهیت اعضای قشون؛ و معرفی شیوه‌های منافقانه آنها در برخورد با موازین عقلی و منطقی مخصوصاً به نسلهای نو در میان کاربران شبکه‌های فضای مجازی و بالابردن سواد فضای مجازی آن‌ها. یعنی تهیه و ساخت سلاحهای قوی‌تر و جدید‌تر برای آن‌ها؛ و توصیه‌های مرتب در روزآمد نمودن فرزندان ما» (روزنامه حکومتی آفتاب یزد۱۷ اسفند ۱۴۰۰).

 

در رابطه آرزوهای این مهرهٔ امنیتی مقاله‌نویس آفتاب یزد هم فقط کافی است همان جمله‌یی را که در قبال فرامین ولی‌فقیه سراسیمه‌اش گفتیم، تکرار کنیم که «شتر در خواب بیند پنبه دانه».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f85b08ba-e8dd-4ee8-90fd-ff0e55d36d94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات