728 x 90

فشار دونالد ترامپ به اروپا برای پیوستن به تحریمهای فلج کننده علیه رژیم ایران

تحریمهای فلج کننده  علیه رژیم ایران
تحریمهای فلج کننده علیه رژیم ایران

مجله تایم آمریکا نوشت پس از پاره کردن برجام، اکنون دولت دونالد ترامپ، در سراسر جهان تلاش می‌کند حمایت بین‌المللی از بازگشت تحریمهای فلج کننده اقتصادی علیه رژیم ایران را به دست بیاورد.

این تلاش‌ها پیش از سفر هفته آینده دونالد ترامپ به اروپا در روز ۱۳ژوئیه آغاز شده است.

 

کاهش صادرات نفت ایران به صفر

مجله تایم می‌نویسد انتظار می‌رود ترامپ در اروپا رهبران این قاره را برای پیوستن به تحریمهای اقتصادی علیه ایران تحت فشار بگذارد، از جمله تحریمها با هدف کاهش صادرات نفت ایران به صفر.

به نوشته مجله تایم دونالد ترامپ هشدار داده است اگر متحدان اروپایی به تحریمهای آمریکا علیه ایران نپیوندند، تحریمهای ثانویه را علیه هر شرکتی که با ایران تجارت کند به اجرا می‌گذارد. رئیس‌جمهوری آمریکا امیدوار است این رویکرد رهبران اروپایی را وادار کند که پشت او متحد شوند.

 

فشار زیاد به اروپا

ریچارد گلدبرگ مذاکره‌کننده اصلی جمهوری‌خواهان سنای آمریکا برای اعمال چندین دور تحریمهای کنگره علیه رژیم ایران می‌گوید فشار بسیار زیادی متوجه متحدان آمریکا خواهد شد تا خود را با سیاست واشنگتن مطابقت دهند.

گلدبرگ که اکنون مشاور ارشد «بنیاد دفاع برای دموکراسیها» در واشنگتن است، می‌گوید اگر هر شرکت عمده‌ای، یا هر کشوری، به‌طور علنی تحریمهای آمریکا را نقض کند و اگر برای ایران امکان دسترسی به پول نقد را فراهم کند، چنین اقداماتی استراتژی دولت آمریکا را به‌شدت تضعیف می‌کند و به رژیم ایران شاهراهی برای ادامه حیات تا انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری می‌دهد.

 

تلاشهای رژیم ایران برای نجات برجام

آخوند حسن روحانی در جریان سفر به سوئیس و اتریش تلاش کرد برجام را نجات دهد به نوشته مجله تایم روز جمعه هم دیپلوماتهای ارشد بریتانیا، فرانسه، آلمان و همچنین چین و روسیه با جواد ظریف، در وین دیدار می‌کنند تا آخرین وضعیت برجام را بررسی کنند.

کارشناسان می‌گویند با توجه به هشدارهای آمریکا برای تحریم شرکتهای اروپایی تلاش دولتهای اروپایی برای حفظ برجام راه به جایی نخواهد برد.

 

آمریکا تلاش می‌کند صادرات نفت ایران را به صفر برساند

برایان هوک مدیر طراحیهای سیاسی در وزارت‌خارجه آمریکا گفت: « هدف ما در رابطه با تحریمهای نفتی این است که فشار را بر روی رژیم ایران افزایش دهیم تا درآمد آن از قٍبل نفت را به صفر برسانیم. ما در تلاش برای به حداقل رساندن اختلال در بازار جهانی هستیم. ما مطمئنیم که ظرفیت کافی برای تولید نفت ذخیره جهانی وجود دارد».

برایان هوک همچنین گفت تا کنون ۵۰شرکت بین‌المللی قول داده‌اند که از ایران بیرون بکشند.

 

مطالب مرتبط

 

آمریکا: اعلام آمادگی ۵۰شرکت برای کاهش روابط تجاری با رژیم ایران

 

آمریکا مجوز فروش هواپیماهای تجاری و واردات فرش و پسته و خاویار ایران را لغو کرد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91c983f4-dccb-4958-85be-62b7738da07e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات