728 x 90

فساد گسترده در ایران، مصاحبه اسکای نیوز با موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت

موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران
موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران طی مصاحبه‌یی با اسکای نیوز گفت آنچه باعث فقر گسترده مردم ایران شده است فساد بی‌سابقه‌یی است که سرچشمه آن دستگاه ولی‌فقیه است:

 

اسکای نیوز: ‌

بر اساس برخی گزارشات، آماری تکان‌دهنده از فساد در داخل ایران فاش شده است.

بنا‌ به‌گفته مجلس ۱۴میلیارد دلار ناپدید شده است. ما در مورد یک مبلغ هنگفت آنهم در شرایطی فوق‌العاده صحبت می‌کنیم که تحریم‌ها و ضعف اقتصادی و موارد مشابه وجود دارد. بنا‌ به اطلاعات شما چه اتفاقی افتاده و در حال حاضر میزان فساد چقدر است؟

موسی افشار: به آنچه امروز در ایران شاهدش میباشیم بخش بسیار کمی از اختلاس و سرقت بزرگیست که مردم ایران شاهد آن هستند. طبعاً مردم ایران از این رژیم به‌دلیل رفتارش و اختلاسهای موجود بسیار خشمگین هستند. این ۱۴میلیارد دلار در کادر بودجه سال ۲۰۱۸ می‌باشد و کاملاً مشخص است که این پولها به کجا رفته زیرا قدرت خرید شهروند ایرانی در حد بسیار زیادی کاهش یافته. آمار دولتی و نه آمار داده شده توسط اپوزیسیون می‌گوید امروز از ۸۰یا ۸۳میلیون ایرانی ۵۷میلیون نفر در زیر خط فقر هستند... اینها طبعاً آماری بسیار محتاطانه می‌باشد. اما در مورد ۱۴میلیارد دلار یک کمک دولتی برای توزیع برخی کالاها در میان شهروندان ایرانی بوده است. از طرفی اعضاء مجلس رژیم که تمام‌عیار حامی ولایت‌فقیه هستند در یک جنگ زرگری به یکدیگر می‌گویند چه شد و کجا رفت. کاملاً مشخص است. مردم ایران می‌گوید سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن و روشن میسازند که این اموال در جهت طرح و برنامه‌های رژیم ایران و برای جنگهای خارجی در سوریه و یمن و لبنان هزینه شده است. اما اگر اجازه بدهید آنچه می‌خواهم خاطرنشان کنم این است که ۱۴میلیارد صرفاً مشتی از خروار می‌باشد.

بر اساس اعلام دولتی، امروزه خط فقر ۳میلیون تومان می‌باشد. اما در حال حاضر به‌طور مثال در آمد کارگر از یک و نیم میلیون تجاوز نمی‌کند یعنی تصور کنید خط فقر از جانب دولت ۳میلیون تومان مشخص شده و آنچه کارگر یا یک کارمند ساده ایرانی به‌دست می‌آورد یک و نیم میلیون می‌باشد. لذا این یک فاجعه است که بسیاری از مردم ایران با سفره‌های خالی و در فقر زندگی می‌کنند. این فقر به تحریم‌ها بر نمی‌گردد. از ۲۰۱۵ و بعد از ۲۰۱۵ که توافق هسته‌یی امضاء شد و تحریم‌ها پایان یافت و فروش نفت ایران به روزانه، یک و نیم میلیون بشکه رسید و حدود ۱۵۰میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده (رژیم) آزاد شد یعنی طی چهار سال اخیر (وضعیت مردم بدتر شده است). به همین خاطر مردم ایران کاملاً می‌دانند که مشکل در پول نیست مشکل در ثروتهای مردم ایران نیست مشکل در بیت ولی‌فقیه علی خامنه‌ای و نیروهای سپاه است که به بزرگترین مؤسسه اقتصادی از کیسه سفره‌های خالی مردم ایران شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec85993c-67e0-4600-a713-1bfdf5fdbf23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات