728 x 90

فساد سیستماتیک در نظام آخوندی

فساد تار و پود این نظام را دربرگرفته است، بهتر است بگوییم تار و پود این نظام از فساد است، آن‌قدر که خامنه‌ای مجبور است به فساد اعتراف کند اما می‌گوید سیستماتیک نیست یعنی کار یک عده فاسد است و نه همه‌ٔ حکومت:

خامنه‌ای: «امّا بعضی‌ها وقتی درباره‌ٔ فساد حرف می‌زنند، افراطی حرف می‌زنند، حواستان باشد! یک‌جوری حرف می‌زنند که گویا همه فاسدند، همه‌ٔ مدیران، همه‌ٔ دستگاهها را فساد گرفته! نه آقا، این‌جوری نیست؛ یک تعداد کمی فاسدند. این‌که شما جوری حرف بزنی که شنونده خیال کند همه جا را فساد گرفته [حرف دیگری است]. بعضی‌ها تعبیرات فرنگی هم به‌کار می‌برند: «فساد سیستمی»؛ نه آقا! آن کسی که فساد را سیستمی می‌بیند، در مغز خودش فساد هست».

اما ببینیم که از مغز و سلول‌های چه کسی فساد و دمل چرکین آن تولید می‌شود؟

اعترافات حسام‌الدین آشنا، مشاور آخوند روحانی، بر سر بودجه و بچاپ بچاپ سر آن سیستماتیک بودن فساد را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد. بودجه اصلی‌ترین ظرف نهادینه و سیستماتیک کردن فساد و دزدی است.

حسام‌الدین‌ آشنا: «تجسم و تجسد واقعی نظام قدرت در کشور بودجه است، در طول زمان این ردیف‌های بودجه پا پیدا کردند‌ یعنی پادار شدند به‌قول برنامه‌ بودجه‌ای‌ها، یعنی اول یه کسی با لابی با فشار با تماس با توافق اومده و یک بندی در بودجه باز کرده به‌عنوان کمک به فلان مؤسسه، توش هم اول اول ۱۰میلیون تومن گذاشته بودند، ۱۰میلیون تومن یعنی هیچ چی، بعد به تدریج رشد کرده اومده... هر رئیس‌جمهوری فکر می‌کرده که دوستانی داره که باید تقویت بکنه، اومده با سازمان برنامه توافق کرده یه ردیفایی برای حمایتایی به اسمایی گذاشتن توی بودجه... این بودجه‌ای که ما الآن باهاش روبه‌رو هستیم هر ردیفش پدرمادر داره... هر ردیفش یه قبیله پشتشه، حالا بعضیا قبیله‌هاش کوچیکتره بعضیاش بزرگتره بعضیاش قبیله‌هاش قبله هم دارند، بسیار بزرگ و بسیار قدرتمندند.

شما یه دونش رو بلدید اسمش جامعهٔ المصطفی است، هزارتا دیگه‌ش رو بلد نیستید اصلاً نشنیدید...

سال گذشته، ۲۶هزار میلیارد تومن مجلس بودجه رو اضافه کرد... داریم راجع به همین مجلس حرف می‌زنیم نه چیز عجیب غریب ها... وقتی اضافه می‌کنه منبع که نداره که، بعد که شروع می‌شه به هزینه کردن، شما می‌بینید یک کسی در حوزه‌ٔ رفاهی که شما نیاز دارید دستتون کاملا بسته است، اما یه جای دیگه‌ای به هزارها اسم... از خدا و پیغمبر گرفته تا ماهواره تا اتم تا دفاع تا همه چیزای مقدس و همه چیزای محترم از همه‌ٔ اینا استفاده شده برای این‌که یه عده‌ای بتوانند در عین این‌که بازنشسته هستند در عین این‌که بازنشسته اداری هستند در عین این‌که بازنشسته‌ٔ سیاسی هستند بتوانند حامی‌پروری کنند این وجود داره شما می‌خوای با این برخورد کنی می‌بینید در مجلس شما رو می‌زنند...

شما می‌خوای برید بودجه یه جایی رو که قبول ندارید یا درست نمی‌دونید... می‌خواید برید اینو بزنید کل بودجه‌ٔ دولت رو کل بودجه‌ٔ کشور رو به اسارت می‌گیرن به گروگان می‌گیرن تا تکلیف اون یه ردیف معلوم شه... ردیف ۱۷ نیست پولش هم نیست، پولش هست جدولش نیست، چیکار کردن با یک شعبده‌بازی اینا رو توزیع کردن دیگه شما نمی‌بینیش ولی هست. این مربوط به این دولت و اون دولت نیست. این مربوط به این مجلس و اون مجلس نیست».

اسحاق جهانگیری، در رابطه با فساد در رژیم گفت:‌ «فساد در جمهوری اسلامی بزرگ شده و به برخی مسئولان بالای کشور رسیده است».(خبرگزاری ایسنا ۲۷مرداد ۱۳۹۷)

ابوالفضل قدیانی از باند فاشیستی مجاهدین انقلاب اسلامی هم در خصوص فساد گفت:‌ «ولی‌فقیه مفاسد قدرت را در تار و پود جامعه گسترانده است». وی در جنگ باندی، عامل فساد گسترده را قدرت متمرکز و مادام‌العمر خامنه‌ای معرفی کرده است.

امیر خجسته، یک نماینده‌ٔ مجلس رژیم هم در خصوص فساد گفت:‌ «امروز در همه وزارتخانه‌ها فساد وجود دارد و باید با آگاهی مبارزه با فساد از بالاترین جا یعنی وزارتخانه‌ها آغاز شود».

در آخرین گزارش سازمان «شفافیت بین‌المللی»، رژیم ایران از لحاظ درجه فساد در میان ۱۷۸کشور مورد بررسی در رده ۱۳۱قرار گرفته است.

اما نگاهی به آمار و ارقام دزدی‌ها در این رژیم جای هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که فساد و غارتگری نه تنها سیستماتیک بلکه جوهره‌ٔ این نظام فاسد و فسادگستر است.

سعید لیلاز، از عناصر رژیم، در اعترافی گفت:‌ «در ۱۰ماه گذشته ۳۰میلیارد دلار و ۴۰۰میلیارد تومان در شبکه بانکی گم شد».(منبع خبرگزاری ایلنا - ۸آذرماه ۱۳۹۷)

روزنامهٔ جوان در اعتراف به دزدی‌ها در این رژیم نوشت: «یک عده ۱۸میلیارد دلار از ۴۰بخشنامه‌ٔ دولت سود کرده‌اند».(روزنامه‌ جوان ۱۸آذر ۱۳۹۷)

یک فقره گم شدن ۹میلیارد دلار هم رسانه‌ای شد.

عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس[در تماس تلفنی]: «الآن خود آقایون می‌گویند حدود ۲میلیارد و خرده‌ای دلار ارز را اعلام کردند برای چی ولی حدود ۹میلیارد دلار مبهم هست شفاف نیست کجا رفته و چی شد‌ه».

یک نمونه‌ٔ دیگر از دزدیهای در این رژیم: «اختصاص ۲۰میلیارد دلار از منابع ارزی کشور به گروه‌های مختلفی که اصلاً وجود خارجی ندارند».(روزنامه شرق ۱۱مرداد ۱۳۹۷)

محاسبه‌ٔ سرانگشتی این اعداد نشان می‌دهد، ۷۷میلیارد دلار از سرمایه‌های این مردم توسط این رژیم در این یکی ‌دو سال اخیر به غارت رفته‌ است.

اگر اسم این غارتگری وحشیانه و یغماگری فساد سیستماتیک نیست، به‌واقع اسم آن چیست؟

این رژیم تار و پودش و تمام سلول‌هایش از فساد و غارتگری تنیده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/316218c3-25b1-4def-a873-20a166d970d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات