728 x 90

فریبی به نام نظرسنجی دانشگاه مریلند

نظرسنجی
نظرسنجی

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) روز ۲۹مهر ۱۴۰۰ یک نظرسنجی منتشر کرد که در آن نوشته بود ۷۲درصد مردم از آخوند رئیسی رضایت دارند، از پروژه‌های موشکی دفاع می‌کنند، از روابط رژیم آخوندی با شرق حمایت می‌کنند و موضوعات دیگری که در این به‌اصطلاح نظرسنجی آمده است.

رژیم این نظرسنجی را به اسم دانشگاه مریلند آمریکا منتشر کرده است.

اما گردانندگان این نظرسنجی پاسخ نمی‌دهند که چه تغییری در زندگی مردم ایران رخ داده که از رئیسی حمایت کنند، به‌لحاظ داخلی گرانی‌ها که با همان شیب تند ادامه دارد، سوء تغذیه عمومی در کشورمان حاکم شده و هیولای فقر زندگی مردم را له می‌کند، پیک ششم هم که در راه است، حتی آب شرب سالم هم در دسترس همه مردم ایران قرار ندارد.

 

به‌لحاظ بین‌المللی هم که ماجراجویی‌های اتمی به نقاط حساس رسیده و هم‌چنان انزوای بی‌سابقه رژیم ادامه دارد. وانگهی مردم ایران ۳ماه پیش با نه کوبنده خود، نمایش انتخابات آخوندها را قاطعانه تحریم و بایکوت کردند. نکته جالب این نظرسنجی، به‌کار گرفتن و خرج کردن اسم دانشگاه مریلند است.

اما ببینیم که این اسم از کجا در میان نظرسنجی‌هایی که مورد علاقه رژیم و خبرگزاری پاسداران است، ظاهر شده.

خبرگزاری پاسداران ۲۷مهر ۱۴۰۰ می‌نویسد که این نظرسنجی کار مشترک دانشگاه مریلند و مرکز افکارسنجی «ایران پل (Iran Poll)» است.

 

اما هویت مؤسسه ایران پل چیست؟:

ایران پل (Iran Poll) مؤسسه‌ای است تحت مدیریت فردی به نام امیرفرمنش، او یک لابی شناخته شده رژیم در تورنتوی کاناداست. نام «امیر فرمنش» در یک سند مربوط به پروژه‌یی در سازمان ملل متحد به‌عنوان «مشاور و مدیر شورای مشاوران جوان شهردار تهران در دوره شهرداری احمدی‌نژاد» معرفی شده است. فرمنش هم‌چنین در سال۱۳۹۲ لابی رژیم نزد بانکداران آلمان بود. وی ارتباط فعالی با ایسپا، مرکز نظرسنجی رژیم و گردانندگان آن دارد.

پس تا اینجای کار معلوم شد که نظرسنجی‌ای در کار نبوده و به دستور رژیم این نمایش صورت گرفته است.

اما چگونه پای دانشگاه مریلند به این داستان کشانده شده است؟

 

ارتباط امیر فرمنش از طریق توماس شلینگ با دانشگاه مریلند برقرار شده است، به این دلیل که فرمنش دکترای خود را تحت‌نظر شلینگ که استاد دانشگاه مریلند بوده اخذ کرده است.

بنابراین به این طریق مؤسسه رژیم ساخته «ایران پل» را وابسته به دانشگاه مریلند معرفی کردند، در حالی که هیچ ارتباط فعالی بین یک دانشگاه معتبر با یک مؤسسهٔ بی‌ارزش رژیم ساخته وجود نداشته و ندارد، اگر در اینترنت راجع به این مؤسسه جستجو کنید تقریباً چیزی عایدتان نمی‌شود، چون چیزی وجود ندارد.

البته خود این فرد یعنی توماس شلینگ هم به رژیم آلوده بود و در زمان احمدی‌نژاد در ۱۱دی ۱۳۸۶ که به ایران آمده بود به وی دکترای افتخاری دانشگاه صنعتی شریف را دادند.

رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران مانند خبرگزاریهای فارس و تسنیم، شبکه تلویزیونی «افق»، باشگاه خبرنگاران جوان و سایت خبری مشرق به‌شدت از نظرسنجی‌های ایران‌پل استقبال و آن را به شکل مفصلی آب و تاب دادند. در حالی که تمام این به‌اصطلاح نظرسنجی‌ها و تبلیغات حول آن با هدف روحیه دادن به نیروهای وارفته رژیم است.

 

یک نمونه نظرسنجی که از دست رژیم در رفت و افتضاح به بار آورد، مربوط به شورای قلابی شهر تهران بود.

این شورای قلابی اعلام کرده بود، در سایت «تهران من» مردم آرزوها و خواست‌شان را بنویسند، هر درخواستی که بیشترین لایک را دریافت کند، شورای شهر برای تحقق آن اقدام می‌کند، که درخواست «نابودی جمهوری اسلامی» ۳۷میلیون لایک گرفت و در صدر قرار گرفت. به‌نظر می‌رسد که نظرسنجی شیادانه رژیم و پاسدارانش تحت عنوان نظرسنجی مریلند!! پاسخ به این ۳۷ میلیون لایک باشد.

اما گذشته از این‌ها اگر رژیم دنبال نظرسنجی واقعی است، مردم ایران نظرشان را در قیامهای خود در دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ و بعد از آن به صراحت اعلام کرده‌اند. نظر مردم ایران این بوده و هست:

«مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و: تا آخوند کفن نشود این وطن وطن نشود».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1ab393c-02eb-4761-84aa-2d2e5bd2764e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات