728 x 90

فریادهای یک زن شیعه لبنانی علیه دست‌نشاندگان رژیم آخوندی

یک زن شیعه لبنانی از اهالی منطقه بقاع در جنوب این کشور که در قیام چند روز گذشته علیه فساد طبقه سیاسی حاکم بر لبنان شرکت کرده، فریاد خود را علیه حزب‌الشیطان لبنان و گروه امل بلند کرده و می‌گوید:

«شرم‌تان باد بیائید در خیابان‌ها تظاهرکنندگان را ببینید».

مخالفان حزب‌الله لبنان می‌گویند این حزب با دخالت در جنگهای خارج از این کشور و دخالت بی‌مورد در امور کشورهای دیگر باعث انزوای لبنان و قطع کمکهای مالی کشورهای عربی خلیج فارس به لبنان شد. هم‌چنین تعدادی از وزرای حکومت کنونی لبنان به اتهام عضویت و همکاری با حزب‌الله در فهرست تروریستی آمریکا قرار دارند. تعامل نهادهای دولتی با این افراد بسیار دشوار است و این یکی از عوامل انزوای سیاسی و بین‌المللی لبنان شده است.

ویدیوی این زن لبنانی و فریادهای اعتراضی علیه حسن نصرالله به‌طور گسترده‌یی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

 

سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی درباره قیام مردم لبنان تأکید کرد آنچه در لبنان در حال وقوع است انقلاب مردمی حقیقی است.

وی حزب‌الله را مسئول نابسامانی در لبنان دانست و گفت: «حزب‌الله خیلی نگران است و بخشی از هوادارانش علیه این حزب قیام کرده‌اند». وی افزود: «حزب‌الله از اوضاع کنونی در لبنان ضرر می‌کند».

 

سمیر جعجع هم‌چنین گفت: «موضع نیروهای لبنانی در هماهنگی با سعد حریری برای رسیدن به دولتی تکنوکرات است، مسئولیت اساسی در کمبود مالی و ناکامی در پرونده برق برعهده جبران باسیل است».

 

در اعتراضات به افزایش مالیات و نابسامانی‌های معیشتی در لبنان دهها هزارتن از معترضان در مناطق مختلف این کشور به خیابان‌ها ریخته، راه‌ها را بسته و اقدام به آتش زدن لاستیک‌ها کردند.

در بزرگترین تظاهراتی که لبنان در چند سال پیش تاکنون شاهد است عموم مردم از مناطق، مذاهب و ادیان مختلف شرکت کردند.

به گزارش رسانه‌های لبنان مردم این کشور در مرکز بیروت و نواحی اطراف آن با شعار الشعب یرید اسقاط النظام یعنی مردم خواهان سرنگونی حکومت هستند به تظاهرات خود ادامه دادند.

آنان تمامی عناصر تشکیل دهندهٔ حکومت را به دزدی و فساد و انجام معاملات از جیب مردم متهم کردند.

تظاهر کنندگان هم‌چنین با آتش زدن لاستیک ماشین، راههای منتهی به فرودگاه و نواحی مختلف اطراف پایتخت را مسدود کردند. مردم شهر نبطیه در جنوب لبنان برای نشان‌ دادن خشم خود دفاتر و خانه‌های تعدادی از مقام‌های حزب‌الله و امل را به آتش کشیدند.

 

خاطرنشان می‌شود طی روزهای گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا از برگزاری جلسه‌ای با حضور بیش از ۳۰کشور برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله لبنان خبر داد.

این جلسه در حاشیه جلسات بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در وزارت خزانه‌داری آمریکا برگزار شد. گروه «همکاری بین‌المللی برای مقابله با حزب‌الله» شامل کشورهایی از خاورمیانه، نیم‌کره غربی، اروپا، آسیا و آفریقا است.

سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «حزب‌الله از شبکه‌ای متشکل از حامیان مالی برای تأمین بودجه برنامه خشونت‌بارش استفاده می‌کند».

گروه همکاری بین‌المللی برای مقابله با حزب‌الله، جامعه جهانی را علیه این گروه متحد می‌کند.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: «ما طرحی مهم برای تبادل اطلاعات و استفاده از تمامی اهرم‌های مالی علیه حزب‌الله داریم».

آمریکا خواستار قطع تأمین مالی حزب‌الله و تعقیب قضایی تروریستهای این گروه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f1241d5-505c-4590-86ed-ced7052f6739"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات