728 x 90

فروپاشی نظام بهداشت و سلامت در اثر فاجعه کرونا در رژیم آخوندی

صف بیماران  در مرودشت - عکس از آرشیو
صف بیماران در مرودشت - عکس از آرشیو

روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد در مقاله‌ای به‌تاریخ چهارشنبه ۱۳مرداد با اعتراف به فروپاشی زیرساختهای سلامت و بهداشت در کشور بر اثر شیوع گسترده بیماری کرونا نوشت: «تداوم وضعیت کنونی می‏تواند منجر به فروپاشی نظام سلامت و اختلال در نظام اقتصادی کشور شود».
دنیای اقتصاد در مقاله خود با اشاره به ثبت آمارهای خطرناک از کرونا در ایران در شرایطی که در بسیاری از کشورهای دنیا وضعیت کرونا در حالت کنترل‌شده قرار دارد اضافه می‌کند: «سه شاهد آماری در این خصوص عبارتند از جهش ۱۹هزار واحدی مبتلایان روزانه و ۲۲۰۰ واحدی بستری‌شدگان کرونایی در سه روز گذشته و نیز رشد ۶۰ واحد درصدی نسبت ابتلا به تست در ۳۸روز اخیر... ۲۹استان کشور درگیر کرونای دلتا شده‏ و بسیاری از تخت‌های بیمارستانها نیز اشغال شده‏‌اند».

روزنامه حکومتی ستاره صبح نیز در مقاله‌ای به همین تاریخ با تشبیه شرایط کرونایی جامعه به هیولای کرونا می‌نویسد: «روز گذشته تعداد مبتلایان از مرز ۳۹هزار نفر گذشت و دوباره رکورد زد. تعداد بستری‌شدگان در شهرهای تهران، مشهد، بوشهر و... آن‌قدر زیاد است که بیمارستانها تخت خالی ندارند و با مرگ یک بیمار تختی خالی می‌شود و جا برای بستری بیمار بعدی باز می‌شود. به‌گفته رؤسای بیمارستانها مدیریت کرونا به‌حال خود رهاشده و بیمارستانها و مردم با کمبود شدید دارو و سرم مواجه هستند».
ستاره صبح در ادامه مقاله خود به‌نقل از دکتر آرام اسحاقی متخصص بیماریهای عفونی و تجربه وی از سفر ماه گذشته به سیستان و بلوچستان ادامه می‌دهد: «در سیستان و بلوچستان از نظر زیرساخت‌های درمانی و اوضاع زندگی خوب نبود و بسیاری از مردم در خانه‌های کپری زندگی می‌کردند. دارو به سختی تهیه می‌شد و کمبود آن به‌خصوص نبود رمدسیویر به‌شدت محسوس بود و بسیاری در همان کپرها جان خود را از دست می‌دادند. در حال حاضر وضعیت بسیار بدتر شده و در حال تجربه بدترین شرایط نسبت به پیک‌های قبلی هستیم و فاجعه در حال رخ دادن و کشور رها شده است. بسیاری از بیماران داروهای خود را از بازار سیاه تهیه می‌کنند، مثلاً برای تهیه رمدسیویر ایرانی در بازار سیاه برای یک دوز باید بین پنج‌ تا ۳۰میلیون تومان هزینه کنند... به‌طور کلی هر بیمار برای تهیه رمدسیویر جهت استفاده در یک دوره درمان (پنج دوز) باید بین ۳۰ تا ۱۵۰میلیون تومان هزینه کند... آمار واکسیناسیون در ایران تاکنون فاجعه بوده و به‌شدت پایین است. در حالی‌که برای کنترل پاندمی کرونا باید ۷۰درصد جامعه واکسینه شوند اما در کشور آمارها بسیار پایین‌تر از این رقم است... . در این شرایط شاهد مرگ برخی از اعضای کادر درمان به‌دلیل سکته قلبی و... بر اثر فشار کاری هستیم. یکی از همکاران خودم که دختری ۲۷ساله بود به‌دلیل فشار کاری فوت کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86a91f99-7fd2-4bea-b812-7ed1a6333466"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات