728 x 90

فروپاشی حزب‌الدعوه، حزب دست‌نشانده رژیم ایران در عراق

حزب‌الدعوه عراق
حزب‌الدعوه عراق

رژیم فروپاشی حزب‌الدعوه عراق را با کناره‌گیری «شمار قابل توجهی از سران» آن در اعتراض به مصادره کامل حزب‌الدعوه توسط نوری مالکی اعلام کرد.

میدل ایست نیوز رژیم روز ۳فروردین به‌نقل از یک منبع آگاه از فروپاشی حزب الدعوه، یک حزب دست‌نشانده رژیم در عراق خبر داد.

طبق این خبر اکثر چهره‌های انگلستان‌نشین حزب‌الدعوه در اعتراض به اقدامات مالکی و تکرار نقض توافقات از عضویت در حزب استعفا داده‌اند. اغلب آنها از دهه۱۹۶۰ در انگلستان به سر می‌بردند. پس از جنگ و اشغال عراق با بمبها و تانکهای آمریکایی و انگلیسی فرود آمدند و در توافق رژیم با آمریکا و انگلیس قدرت را در عراق به دست گرفتند. سه نفر از آنها، ابراهیم جعفری، نوری مالکی و حیدر عبادی به نخست‌وزیری و سایرین از قبیل علی ادیب که از مأموران شناخته شده رژیم آخوندی بودند به‌نحو مضحکی به وزارتهایی مانند وزارت آموزش عالی گماشته شدند.

آنها اکنون بدون پدرخوانده خود قاسم سلیمانی، در جنگ درونی با مالکی کناره‌گیری کرده‌اند چرا که مالکی در قدرت‌طلبی وحشیانه حد و حصر نمی‌شناسد و می‌خواهد بازمانده این تشکل را به‌گفته آنها تماماً به سود خود مصادره کند.

سال گذشته حیدر عبادی نخست‌وزیر پیشین با خروج رسمی از حزب‌الدعوه جنگ گرگها در داخل این حزب را برملا کرد. وی گفته است طرحی برای اصلاح حزب‌الدعوه پیشنهاد کرده که همه سران حزب از جمله شخص نوری المالکی آن را امضا کرده است اما آنچه در نشست مجمع عمومی آنها گذشت چیز دیگری بود که «غافلگیرکننده و مطلقاً غیرقابل قبول است» چرا که مالکی به امضا و تعهد خود پایبند نیست و از این رو قابل تعامل نمی‌باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dbe1d4a4-1a47-4a87-903a-e50cd2dc7bf2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات