728 x 90

از فروغ تا کهکشان و منتهای درماندگی نظام

سخن روز
سخن روز

این روزها غوغای غریبی در رسانه‌ها و همهٔ تریبونهای حکومتی علیه مجاهدین به‌پا شده است. تقریباً در تمامی روزنامه‌ها و سایتهای حکومتی تنها در یک روز (۵مرداد) دست‌کم یک مقاله یا گزارش علیه مجاهدین درج گردیده و در برخی موارد در یک روزنامه ۳ یا ۴مطلب منتشر شده است.

این مطالب که بهانهٔ آنها سالگرد فروغ جاویدان است، معجون مهوعی است از فحاشی و جعل و دروغ افسارگسیخته علیه مجاهدین و رهبری مقاومت. این اراجیف انعکاس داغ وحشتی التیام‌ناپذیر است که عملیات کبیر فروغ جاویدان بر جان رژیم انداخته است و این داغ هر ساله در هر سالگرد تازه می‌شود. مضمون و هستهٔ مرکزی این تبلیغات، ابراز شادمانی از این است که دیدید سرنگون نشدیم؟! دیدید که ۳۲سال گذشت و ما هنوز سر پا هستیم؟!

پیام مقام اول نظامی رژیم به‌مجاهدین!

تبلیغات رژیم حول فروغ جاویدان یا به‌قول رژیم مرصاد، امسال کماً و کیفاً شدیدتر، گسترده‌تر و جنون‌آمیزتر از سالهای گذشته است؛ از جمله رژیم امسال بالاترین مقام نظامی خود پاسدار سرلشکر باقری، سرکرده ستاد کل نیروهای مسلح را هم وارد این معرکه کرده است. او طی پیامی که خبرگزاری حکومتی باشگاه خبرنگاران متعلق به‌رادیو تلویزیون رژیم آن را با تیتر «هشدار سرلشگر باقری به (مجاهدین)» منتشر کرده، ضمن تکرار اباطیل همیشگی رژیم در مورد مرصاد و این‌که «رؤیای از مهران تا تهران محقق نشد» به‌شرایط امروز اشاره کرده و می‌گوید: «ردپای مجاهدین و جریان نفوذ در فتنه آفرینی‌های پیچیده و غائله‌سازی نوین دشمنان علیه نظام که در فضای مجازی برای اغوای مردم در کمین نشسته‌اند، دیده می‌شود».

اول باید از رژیم پرسید مگر نمی‌گویید مجاهدین گروهکی هستند که در جامعهٔ ایران اصلاً مطرح نیستند و در حال حاضر هم چند هزار کیلومتر دورتر از مرزهای ایران در بیابانهای آلبانی سرگردانند؟! پس پیام بالاترین مقام نظامی خطاب به‌این گروهگ دیگر چه محلی و چه معنایی دارد؟ اما نامبرده خود در پیامش چنان که دیدیم به‌روشنی به‌این پرسش پاسخ می‌دهد: «رد پای مجاهدین» در همهٔ عواملی که رژیم و موجودیت آنرا در حال حاضر تهدید می‌کند، دیده می‌شود.

به این ترتیب، این سؤال که چرا تبلیغات رژیم امسال شدیدتر و جنون‌آمیزتر از همهٔ سالهای گذشته است، جواب پیدا می‌کند؛ به‌خاطر آن‌که از یک‌سو وضعیت رژیم از همیشه بحرانی‌تر و متزلزل‌تر است و هیچ راه‌حلی برای بحران‌هایی که از هر سو احاطه‌اش کرده‌اند ندارد. از سوی دیگر به‌خاطر آن‌که امسال مجاهدین، به‌رغم شرایط دشوار کرونایی، گردهمایی سالیانه خود را پرقدرت‌تر از هر سال برگزار کردند و توجه همگان از دوست و دشمن را به‌خود جلب کردند.

در مورد گردهمایی شکوهمندی که اضداد مجاهدین نیز آن را «کارستان» نامیدند، توصیف سناتور لیبرمن در سخنرانی‌اش در این گردهمایی رساست. او ضمن اشاره به‌این موضوع که «چنین گردهمایی بزرگ اینترنتی، در تاریخ نمونه نداشته» افزود: «برگزاری چنین مراسمی البته بدون سخت‌کوشی ممکن نیست. ولی علاوه بر آن مستلزم جنبشی هم‌چون شورای ملی مقاومت است که بار دیگر عزم جزم، کارآمدی و پشتکارش را به‌اثبات رساند که آن‌را قادر می‌کند کارهایی را انجام دهد که دیگران هرگز سعی نمی‌کنند انجامشان دهند. و این ناشی از پایبندی به‌اصول و اهداف به‌مثابه خصیصهٔ وجودی شورای ملی مقاومت ایران است».

پیام چیست؟

این «سخت‌کوشی و عزم جزم و کارآمدی» در خدمت رساندن یک پیام مشخص است. پیامی که مخاطب آن هم مردم ایران و هم رژیم آخوندی است. مریم رجوی در اولین سخنرانی خود پیام گردهمایی امسال را این‌گونه بیان کرد: «تعهد اول این است که ما مردم ایران، ما مقاومت ایران، این رژیم را سرنگون می‌کنیم و ایران را پس می‌گیریم».

رژیم آخوندی که بیش از ۴دهه است با مجاهدین چنگ در چنگ است، بهتر از هر کس می‌داند که مجاهدین و مقاومت ایران تا کجا در انجام تعهد خود مصمم، سرسخت و پیگیرند. چنان که رودی جولیانی هم در سخنرانی خود گفت: «ملاها می‌دانند این سازمان یک تهدید تمام‌عیار برای آنهاست و وقتی امروز این گردهمایی مردم را با استفاده از «زوم» و شیوه‌های مدرن ارتباطات و توانمندی ما را برای پخش این برنامه به‌سراسر ایران ببینند، (آن‌هم به‌رغم تلاش‌هایشان برای متوقف‌کردن ما) متوجه می‌شوند که چه دشمن توانمند و قدری دارند؛ متوجه می‌شوند و پیش‌بینی می‌کنند که چطور این گروه به‌راحتی می‌تواند یک دولت موقت را برقرار کند که پلی به‌یک ایران همیشه آزاد، دموکراتیک، شکوفا و زیبا باشد».

پیامی که جامعهٔ ایران را تکان داده

این پیامی است که مردم ایران هم آن را گرفته‌اند و امام جمعه‌های خامنه‌ای در شهرهای مختلف کشور، وحشت خود را از بازتاب سهمگین این پیام در جامعهٔ در حال انفجار و به‌خصوص تأثیر آن بر جوانان را به‌روشنی بیان کرده‌اند:

  • امام جمعهٔ موقت اصفهان: «دشمن امروزه جنگ رسانه دارد با ما، این شوخی نیست در این جنگ رسانه، به‌شدت مایل است که کشور را دوقطبی بکنند؛ بین مسئولان و مردم جدایی بیندازند، به‌شدت دنبال نارضایتی عمومی هستند تا بلکه بتوانند یک عده‌یی را بیاورند در کف خیابان و بعد آنها موج سواری بکنند».
  • امام جمعه یزد: «اینها (مجاهدین) در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اذهان عمومی به‌ویژه جوانان ما را بمباران کرده‌اند. اینها دشمنانی هستند که تمام توان خود را برای ایجاد تفرقه و نفرت‌انگیزی (بخوانید شور ش و قیام) در کشور به‌کار گرفته‌اند».
  • امام جمعه اردستان: «امروزه مجاهدین به‌دنبال جنگ نظامی نیستند بلکه به‌دنبال جنگ سایبری و رسانه‌ای هستند. جوانان ما باید مراقب باشند و فریب اخبار کذب را نخورند».
  • و... و...

آری، افزایش سرسام‌آور تبلیغات رژیم در سالگرد عملیات فروغ جاویدان در چنین فضایی و در چنین بستری است که معنا پیدا می‌کند. وحشت رژیم از آن روست که می‌بیند همان نیرویی که فروغ جاویدان را با آن شکوه و حماسه خلق کرد، قدرتمند و منسجم و برخوردار از اعتبار بین‌المللی و اقبال اجتماعی هم‌چنان پا در رکاب در صحنه است و پیامش هم‌چون فروغ، جامعهٔ ایران را تکان داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86766b48-26a0-4bd9-8dfc-e64ce14c82df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات