728 x 90

فرماندهی مرکزی آمریکا: رژیم ایران منشأ سلاحهای کشف شده در خلیج عدن

توقیف سلاحهای قاچاق رژیم ایران در خلیج عدن
توقیف سلاحهای قاچاق رژیم ایران در خلیج عدن

فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا، سنتکام، در بیانیه‌ صادره خود در تاریخ ۱۶شهریور ۹۷، تأیید کرد رژیم ایران منبع محموله بزرگ تسلیحاتی در یک قایق در آبهای بین‌المللی بوده است. سنتکام با اشاره به کشف یک قایق سلاح در هفته گذشته که مشغول قاچاق بیش از دو هزار‌ و‌ پانصد قبضه سلاح بود، اعلام کرد ناو آمریکایی «یو اس اس جیسون دانهام» مستقر در خلیج‌فارس این سلاحها را که احتمالاً از انبار تسلیحاتی رژیم ایران منشأ گرفته در قایقی بدون پرچم و نشان، که در آبهای خلیج عدن شناور بود توقیف کرده است.

دریاسالار اسکات استیرنی فرمانده نیروی دریایی فرماندهی مرکزی در ناوگان پنجم آمریکا گفت، ما همراه با متحدان منطقه‌یی خود به‌طور فعال مشغول مبارزه با قاچاق انواع محموله‌های تسلیحات غیرقانونی، به‌منظور حفاظت از رفت و آمد آزاد تجاری و بازرگانی هستیم.

 

محکومیت دخالت رژیم ایران و حمایت از شبه‌‌نظامیان حوثی

خاطرنشان می‌شود، دبیرکل سازمان ملل، آنتونیو گوترش، در گزارش ۲۴خرداد۹۷خود، در خصوص دخالت رژیم ایران در یمن، که انعکاس گسترده داشت، به بررسی‌هایی که از سوی کارشناسان سازمان ملل انجام شده اشاره کرده بود که به وجود نشانه‌های ساخت ایران روی قطعات به جا مانده از موشکهای شلیک شده از یمن به عربستان سعودی تأکید کرده بودند.

کارشناسان سازمان ملل طی گزارشی ۷۹صفحه‌یی بیست و دوم دیماه سال گذشته اعلام کرده بودند که رژیم ایران، به ممنوعیت ارسال اسلحه برای شورشیان در یمن، پایبند نیست.. کارشناسان ملل‌متحد تصریح کرده بودند که: «گروه کارشناسان معتقد است که جمهوری اسلامی ایران، پاراگراف ۱۴قطعنامه ۲۲۱۶را نقض کرده است».

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تاریخ ۱خرداد ۹۷پنج تن از مهره‌های وابسته به سپاه پاسداران را به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه کرده بود.

بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا این افراد کسانی بوده‌اند که دانش فنی مرتبط به موشکهای بالستیک به شبه‌نظامیان حوثی در یمن ارائه می‌دادند و به‌نمایندگی از نیروی قدس سپاه پاسداران سلاحهایی را به یمن منتقل می‌کرده‌اند که پیش از درگیریهای یمن در این کشور وجود نداشته است».

وزیر خارجه آمریکا نیز در مصاحبه اختصاصی با «اسکای نیوز» گفت: دولت آمریکا به مقابله با رفتار شرورانه ایران ملتزم است و به رژیم ایران هشدار داد که اقدامات خبیثانه‌اش هزینه هنگفتی برای او خواهد داشت.

پمپئو تأکید کرد کشورش برای تضعیف شبه‌‌نظامیان ایرانی در یمن، عراق، لبنان و سوریه جایی که واشنگتن تلاش می‌کند برای پایان دادن به جنگی که از سال ۲۰۱۱ادامه داشته یک راه‌حل سیاسی به‌دست بیاورد، ملتزم است.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c6f0364-1caf-49ef-a18f-f8875719a7fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات