728 x 90

فرستاده ویژه سازمان ملل حمله به فرودگاه یمن را یک جنایت جنگی خواند

مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن
مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن

روز پنجشنبه ۲۵دی، مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن حمله به فرودگاه عدن در یمن در اواخرماه گذشته از سوی شبه‌نظامیان حوثی، که منجر به کشته شدن دهها تن از شهروندان شده بود را به‌شدت محکوم کرد.

این حمله موشکی در پی ورود اعضای دولت جدید صورت گرفته بود که درپی آن چند مقام دولت یمن، از جمله کارمندان سازمانهای بشردوستانه و روزنامه‌نگاران کشته شدند.
مارتین گریفیث تأکید کرد که تحقیقات دولت یمن نشان داد که شبه‌نظامیان حوثی مسئول این حمله بوده‌اند و این حمله را یک جنایت جنگی توصیف کرد که نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی در حمایت از شهروندان وتأسیسات شهری است.


وزرات کشور یمن روز پنجشنبه ۲۵ آ‌بان اعلام کرد که کارشناسان موشکی رژیم ایران و برخی از عناصرتروریستی حزب‌الشیطان لبنان پشت این حملات موشکی به فرودگاه یمن بوده است. این حمله موشکی ۲۶کشته و ۱۱۰ زخمی بر جای گذاشت.
معمر الاریانی وزیر اطلاعات یمن در توئیتی با تأکید بر سلامتی همه اعضای کابینه جدید، حمله صورت گرفته را یک اقدام تروریستی و ناجوانمردانه از سوی شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران دانست (العربیه ۲۴ دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0580141a-2c96-4b5c-acc9-cb16078665f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات