728 x 90

فرانسه، انگلستان و آلمان حکومت آخوندی را تهدید به استفاده از مکانیسم ماشه کردند

فرانسه، انگلستان و آلمان حکومت آخوندی  را تهدید به استفاده از مکانیسم ماشه کردند
فرانسه، انگلستان و آلمان حکومت آخوندی را تهدید به استفاده از مکانیسم ماشه کردند

سه کشور فرانسه، انگلستان و آلمان در یک بیانیه مشترک به حکومت آخوندی در مورد استفاده از مکانیسم ماشه در صورت ادامه نقض برجام تهدید کردند.

در این بیانیه آمده است: ما مجدداً تأکید می‌کنیم که آماده‌ایم برای حل اختلافات، تمام ساز و کارهای موجود در برجام از جمله سازوکار حل اختلاف، را مورد بررسی قرار دهیم.

 

در بخش دیگری از بیانیه تأکید شده است: اجرای کامل و مؤثر برجام از حداکثر اهمیت برخوردار است. رژیم ایران باید بی‌درنگ به انطباق کامل با تعهدات برجامی‌اش بازگردد.

مطابق مفاد برجام، در صورتی که اختلافی در اجرای برجام وجود داشته باشد و طرفین به توافق دست پیدا نکند، در نهایت همه طرفها به وضعیت پیش از برجام بازگشته و تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل احیا می‌شود.

 

سپاه پاسداران در خبرگزاری خود نوشت: ‌تروئیکای اروپایی تلویحا ایران را به استفاده از «مکانیزم ماشه» تهدید کرد. اتحادیه اروپا در حالی موضعی تهدیدآمیز اتخاذ کرده که این بلوک سیاسی از زمان خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌یی، وعده خود برای جبران آثار منفی تحریم‌های آمریکا را عملی نکرده و شرکتها و بانک‌های اروپایی نیز عمدتاً روابط خود را با ایران قطع کرده‌اند.

خبرگزاری سپاه پاسداران می‌افزاید: پیش از این هم «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه گفته بود که پاریس در حال بررسی استناد به این بند و احیای تحریم‌هاست.

 

در همین حال، رافائل گروسی مدیرکل بعدی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از روز سه‌شنبه ۱۲آبان آغاز به کار خواهد کرد، گفت، مواضع قاطع در مورد رژیم ایران اتخاذ خواهد کرد. و آژانس نیا دارد که به‌طور جدی به وضعیت اتمی این رژیم بپردازد.

تلویزیون ان.اچ.کی (NHK) ژاپن با انتشاراین خبر افزود: تحلیگران می‌گویند که موضع رافائل گروسی در مورد رژیم ایران، مشابه موضع آمریکاست.

 

به‌دنبال تأکید فرانسه بر فعال کردن مکانیسم ماشه در صورت ادامه نقض برجام توسط رژیم آخوندی، روزنامهٔ حکومتی حمایت هشدار داد که برجام در حال احتضار و در شرایط بسیار ویژه‌یی است و خطر به کار افتادن مکانیسم ماشه وجود دارد.

این روزنامهٔ حکومتی در مطلبی با عنوان «پتکی به نام مکانیسم ماشه!» نوشت: «اروپایی‌ها پس از گذشت بیش از یک‌سال از تعهداتشان، (جمهوری اسلامی) را با مکانیسم ماشه تهدید می‌کنند». بر اساس برجام در صورت نقض فاحش برجام همه تحریم‌ها برمی‌گردد.

این روزنامه حکومتی افزود: اروپایی‌ها در ازای هر گام جمهوری اسلامی، تهدید می‌کردند که مکانیسم ماشه را فعال خواهند کرد... در همین رابطه، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به احتمال اعمال مکانیسم ماشه، گفت: رژیم ایران هر دو ماه یکبار یک شکاف جدید ایجاد می‌کند و اوضاع به جایی رسیده است که من به صراحت می‌توانم بگویم که ما به فعال‌سازی مکانیسم ماشه تحریم‌های اقتصادی فکر می‌کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/496a000b-568a-4b41-a0ee-33008bb64227"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات