728 x 90

فرانسه: گفتگوها در وین درباره برنامه هسته‌یی ایران دشوار هستند

هتل کوبورگ وین - محل مذاکرات قدرتهای جهانی با رژیم ایران
هتل کوبورگ وین - محل مذاکرات قدرتهای جهانی با رژیم ایران

سایت بارونز به‌نقل از خبرگزاری فرانسه روز ۸بهمن نوشت: فرانسه می‌گوید نشانه‌هایی وجود دارد که مذاکرات هسته‌یی ایران می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

یک مقام دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه روز جمعه گفت: گفتگوها در وین برای احیای توافقنامه ۲۰۱۵ درباره برنامه هسته‌یی ایران دشوار هستند، اما نشانه‌هایی وجود دارد که مذاکرات می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

این مقام ریاست‌جمهوری فرانسه که خواست نامش فاش نشود، گفت: «مذاکرات هم‌چنان دشوار است، زیرا ما باید در مورد ضمانت ها (در مورد لغو تحریم‌ها) و چارچوب کنترل بر برنامه هسته‌یی ایران شفاف‌سازی کنیم.

این مقام مسئول با بیان این‌که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه ممکن است در روزهای آینده با همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی، تلفنی گفتگو کند، افزود: با این وجود نشانه‌هایی وجود دارد که مذاکرات می‌تواند به نتیجه برسد.

این اظهارات پس از آن‌که ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه هفته گذشته گفت که "مذاکرات نمی‌تواند به این کندی ادامه یابد"، نشان‌دهنده لحن مثبت‌تری از سوی پاریس است.

این در حالیست که انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا، روز جمعه گفت که مذاکرات تا هفته بعد متوقف شده و خواستار «تصمیم‌گیریهای سیاسی» برای خروج از بن‌بست شد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5887ac84-c3e2-4f25-8d21-e1c795e3dbbb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات