728 x 90

فرانسه و آلمان خواستار توقف فوری حملات به غوطه شرقی شدند

فرانسه و آلمان خواستار توقف فوری حملات به غوطه شرقی شدند
فرانسه و آلمان خواستار توقف فوری حملات به غوطه شرقی شدند

در چهارمین روز حمله وحشیانه رژیم جنایتکار اسد، به ساکنان بی‌دفاع غوطه شرقی،  فرانسه و آلمان خواستار توقف حملات شدند.

امانوئل ماکرون  رئیس‌جمهور فرانسه که همراه با رئیس‌جمهوری لیبریا یک نشست خبری داشت گفت: "فرانسه خواهان آتش‌بس در غوطه شرقی است تا بتوان غیرنظامیان را از محل بیرون برد و امکان کمک‌رسانی را ایجاد کرد.

وی افزود:  فرانسه هم‌چنان به تعهداتش در چارچوب ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم تحت نام اسلام پایبند است، اما "آنچه امروز در غوطه رخ می‌دهد قطعاً از سوی فرانسه محکوم می‌شود".  وی بدون نام بردن از رژیم  ایران و سوریه افزود:  رژیم دمشق "همراه با متحدانش، به بهانۀ مبارزه با تروریست‌ها، علیه غیرنظامیان و علیه برخی از مخالفانش" دست به حمله زده است.

دولت آلمان به صراحت از رژیم ایران و روسیه اسم برد و از این دو کشور خواست که به رژیم دمشق فشار بیاورند تا بمبارانها را متوقف کند. استفن سِیبِرت سخنگوی صدراعظم آلمان گفت: "باید پرسید روسیه و رژیم ایران که در کنفرانس آستانه قول داده بودند که آتش‌بس را در غوطۀ شرقی حفظ می‌کنند، الآن کجا هستند؟ بدون پشتیبانی آنها، رژیم بشار اسد نمی‌توانست به این مرحله برسد".

وی افزود: "ما از رژیم دمشق می‌خواهیم که کشتار در غوطه را بلافاصله متوقف کند و اجازۀ کمک‌رسانی دهد".

طی چهار روز بمباران در غوطۀ شرقی دست‌کم ٣٠٠غیرنظامی کشته شده‌اند. سازمان دیدبان حقوق‌بشر سوریه می‌گوید که علاوه بر نیروهای دولتی سوریه، هواپیماهای روسی هم در حملات شرکت دارند.  

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/549f9414-b31f-4a8c-b168-40c9040c27bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات