728 x 90

فرانسه: تا قبل از ایجاد اصلاحات در لبنان، هیچ کمکی بین‌المللی ارائه نخواهد شد

ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه
ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه

العربیه روز ۲مرداد در گزارشی از سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان و ارائه کمکهای بین‌المللی نوشت: نخست‌وزیر فرانسه یک پیام برای لبنان خواهد برد: هیچ کمکی قبل از ایجاد رفرمها ارائه داده نخواهد شد.
العربیه نوشت: وزیر خارجه فرانسه در طی سفر این هفته به بیروت، در پیامی به مقامات لبنانی با تأکید دو برابر این پیام را منتقل کرد، تا زمانی که دولت نخست‌وزیر حسن دیاب اصلاحات لازم را انجام ندهد، هیچ کمک بین‌المللی ارائه نمی‌شود.

به گفته یک منبع ارشد دیپلماتیک فرانسه، ژان ایو لودریان قرار بود اواخر روز چهارشنبه وارد لبنان شود. وی حاوی یک "پیام واضح و محکم در مورد لزوم فوری برای شروع اجرای اصلاحات طولانی مدت" بود.
این منبع گزارشات مبنی بر اعلام یک بسته جدید کمک مالی برای کمک به لبنان در جریان بحران بی‌سابقه مالی و اقتصادی را منتفی دانست.
این نخستین سفر رسمی لودریان به‌عنوان وزیر امور خارجه خواهد بود . این مقام فرانسوی هم‌چنین بر لزوم لبنان برای اتخاذ یک سیاست بی‌طرفانه و "دوری از درگیریهای منطقه ای" تأکید خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78328b8a-8f04-42c7-99ce-a01484d19392"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات