728 x 90

فرانسه: رژیم ایران در حال افزایش موارد نقض برجام است

وزارت خارجه فرانسه
وزارت خارجه فرانسه

سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه روز دوشنبه ۱۱اسفند در سخنانی پیرامون موضع‌گیری رژیم ایران مبنی بر عدم شرکت در جلسه غیررسمی ۵ + ۱ گفت: «فرانسه مانند شرکای خود از اظهارات رژیم ایران مبنی بر عدم شرکت در نشست غیررسمی با سایر شرکت‌کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک (JCPoA) و ایالات متحده ابراز تأسف می‌کند. این در شرایطی اتفاق می‌افتد که رژیم ایران در حال افزایش موارد نقض JCPOA است، از جمله محدود کردن توانایی راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.
ما کاملاً متعهد به همکاری با شرکای تروئیکای خود، سایر شرکت‌کنندگان JCPoA و ایالات متحده برای دستیابی به یک راه‌حل مذاکره شده هستیم که رژیم ایران را قادر می‌سازد بار دیگر به تعهدات هسته‌یی خود عمل کند».


این سخنان در حالی بیان شد که سه کشور اروپایی، انگلستان، فرانسه و آلمان با حمایت از موضع آمریکا برای تصویب قطعنامه‌یی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه رژیم ایران، پیش‌نویس قطعنامه را به نمایندگان ۳۵کشور عضو این شورا ارائه داده‌اند.

خبرگزاریهای فرانسه و رویترز روز دوشنبه ۱۱اسفند، به نسخه‌ای از قطعنامه صادر شده توسط قدرتهای اروپایی دست یافته‌اند، که در آن به عدم توضیح قابل‌قبول از سوی رژیم ایران در خصوص ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت پیشین هسته‌یی ایران، ابراز نگرانی عمیق کرده‌اند.
در همین رابطه نیز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سخنانی تأکید کرد که رژیم ایران در مورد پیدا شدن ذرات اورانیوم طبیعی در برخی از سایت‌های از قبل اعلام شده‌اش توضیحات معتبری نداده و این امر مایه نگرانی فراوان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6eff444e-fa4a-4723-a68a-e201d1c97959"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات