728 x 90

فرانسه به حزب‌الله لبنان هشدار داد که از جنگ احتمالی رژیم ایران و آمریکا کنار بکشد

برونو فوشر سفیر فرانسه در لبنان
برونو فوشر سفیر فرانسه در لبنان

برونو فوشر سفیر فرانسه در لبنان روز شنبه ۲۸اردیبهشت به گروه تروریستی حزب‌الله لبنان هشدار داد که در یک جنگ احتمالی بین آمریکا و رژیم ایران شرکت نکند.

وی گفت: «حزب‌الله در ارتباط با رژیم ایران است و این حزب می‌داند وضعیت تا چه حد خطرناک است. به این دلیل ما می‌خواهیم حزب‌الله نسبت به درگیر شدن در یک واکنش که لبنان را به خطر می‌اندازد هوشیار باشد».

سفیر فرانسه در لبنان همچنین از رژیم ایران خواست که به‌طور کامل از توافق اتمی ۲۰۱۵بیرون نکشد.

 

هشدار در مورد درگیر شدن حزب الشیطان لبنان در درگیری احتمالی بین رژیم  و آمریکا در حالی است که این گروه نیروی اصلی نبابتی رژیم است که در کنار پاسداران در سوریه هدف حملات اسرائیل قرار گرفته است. جمعه شب ۲۷اردیبهشت خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: مطبوعات دولتی رژیم اسد گزارش کردند که چندین انفجار در دمشق پایتخت سوریه شنیده شده است و گفتند دفاع هوایی علیه موشک‌هایی که از جهت اسراییل می‌آمدند شلیک کردند.

رامی عبدالرحمان رئیس دید‌بان حقوق‌بشر سوریه، به آسوشیتدپرس گفت حملات منطقه الکسوه Kiswa را هدف قرار داده است که مواضع و مخازن رژیم ایران و حزب‌الله لبنان است، در این منطقه قرار دارند.

 

خبرگزاریها گفتند این نخستین اقدام نظامی علیه اهداف وابسته به رژیم ایران و هم‌پیمانانش در سوریه، از آغاز تشدید بحران نظامی میان ایران و آمریکا در خلیج‌فارس در چند هفته گذشته است.

به گزارش سانا، خبرگزاری رسمی اسد حملات «از سمت قنیطره» انجام شده است.

 

نشریه تایمز بریتانیا در روزهای گذشته نوشته بود که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی تروریستی قدس سپاه، هفته پیش در سفری محرمانه به بیروت، با سران گروه‌های وابسته به رژیم ایران دیدار کرد و به آنها گفت آماده باشند.

گاردین نیز پنجشنبه ۲۷اردیبهشت از یک سفر محرمانه دیگر قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس سپاه در سه هفته پیش به عراق برای دیدار با سران گروهها و مزدوران وابسته به رژیم ایران در عراق، جهت درخواست از آنان برای آماده شدن در صورت بروز یک جنگ در منطقه خبر داده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfc7800f-a06a-446d-b449-b66f09f7d2f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات