728 x 90

فرانس ۲۴: رژیم ایران از اعدامهایی مانند نوید افکاری به‌عنوان ابزاری برای سرکوب استفاده می‌کند

تظاهرات اشرف نشانان و یاران شورشگر در انگلستان علیه اعدام نوید افکاری
تظاهرات اشرف نشانان و یاران شورشگر در انگلستان علیه اعدام نوید افکاری

تلویزیون فرانس ۲۴ به‌نقل از مدافعان حقوق‌بشر روز ۲۷شهریور گزارش داد: «مقام‌های رژیم ایران از اعدامهایی مانند نوید افکاری به‌عنوان ابزاری برای کنترل سیاسی و سرکوب استفاده می‌کنند تا ترس را به عموم القا کنند. اعدام عجولانه و غیرمعمول کشتی گیری که پرونده او توجه جهانی را به خود جلب کرده است».

تلویزیون فرانس ۲۴ در گزارشی از اعتراضات جهانی نسبت به اعدام نوید افکاری گفت: «سازمانهای ورزشی و رهبران از سراسر جهان اعدام نوید افکاری در ایران را محکوم کردند. کشتی گیری که در زندانی در شیراز برای آن‌که به اتهام قتل اعتراف کند شکنجه شده است.

انجمن ورزشکاران جهان که دهها هزار ورزشکار را در جهان نمایندگی می‌کند خواستار ممنوعیت ایران از صحنه ورزش جهانی شده است».

فرانس ۲۴ در گزارشی از اعتراضات جهانی گفت: «خشم جهانی بعد از اعدام نوید افکاری برانگیخته شد، حکم اعدام توسط ایران برای این قهرمان کشتی باعث انزجار از مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که آنرا اقدامی شنیع و بیرحمانه خواند تا محکومیت از طرف کمیسیون اروپا شده است.

پیتر استانو سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: در مورد اعدام آقای افکاری فکر می‌کنم بیانیه امروز صبح ما کاملاً روشن بود، ما این اعدام را به شدیدترین وجه محکوم کردیم».


فرانس ۲۴ گفت: «محکومیت او مورد موشکافی گروه‌های حقوق‌بشری قرار گرفت که گفته‌اند اعتراف او دارای علائم کاملی است که تحت تهدید و اجبار و شکنجه بوده است.

کمیته بین‌المللی المپیک از این‌که فشار دیپلماتیک پیش از اعدام او نتوانسته است بر مقامات ایرانی در شیراز تاثیر گذارد ابراز تأسف کرد. همراه با آن تعدادی از نهادهای ورزشی خواستار تعلیق ایران از رقابتهای ورزشی جهانی شدند».

تلویزیون فرانس ۲۴ افزود: «روز شنبه تظاهرات کنندگان در بیرون سفارت ایران در لندن تجمع کردند تا این نگرانی‌ها را نشان دهند، تظاهراتی که عواقبی برای تظاهرات کنندگان نداشت در حالی که وقتی یک دیپلمات آلمانی در ایران کامنتهایی در شبکه اجتماعی در محکومیت اعدام افکاری داد، به وزارت‌خارجه ایران احضار شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb226bdf-1b5b-4cbc-9148-ab47e3985fca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات