728 x 90

فرانس ۲۴: ابراهیم رئیسی کاندیدای مورد علاقه خامنه‌ای برای پیروزی در انتخابات

آخوند جلاد ابراهیم رئیسی
آخوند جلاد ابراهیم رئیسی

سایت فرانس ۲۴؛ در مقاله‌ای به تاریخ یکشنبه ۱۶خرداد؛ جلاد قتل عام ابراهیم رئیسی متحد نزدیک خامنه‌ای را کاندیدای مورد علاقه وی برای پیروزی در نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری دانست.
فرانس ۲۴ در مقاله خود با اشاره به سوابق رئیسی نوشت: «رئیسی فوق محافظه‌کار یکی از تنها ۷مدعی باقی مانده در این رقابت است که به مدت سه سال ریاست آستان قدس رضوی سایت بزرگ زیارتی شیعه که میلیاردها یورو کمک مالی جذب می‌کند را برعهده داشت.
این بنیاد که هم به‌عنوان یک مؤسسه خیریه و هم یک شرکت هلدینگ فعالیت می‌کند، صاحب انبوهی از املاک و مستغلات، زمینهای کشاورزی و مشاغل مختلف در زمینه‌های مختلف مانند ساخت و ساز، گردشگری، کشاورزی و مواد غذایی است. هدایت این بنیاد به‌معنای اداره یک امپراتوری اقتصادی است».


فرانس ۲۴ در ادامه با اشاره به ریاست این جلاد بر قوه قضاییه رژیم آخوندی نوشت: «در مارس ۲۰۱۹، وی به‌عنوان رئیس مقام قضایی ایران منصوب شد. این انتصاب تأثیرگذار دیگری برای رئیسی بود که خامنه‌ای وظیفه مبارزه تهاجمی با "فساد" را به او سپرد...
این محاکمات او را قادر به بیرون راندن برخی از مخالفان اصلی سیاسی مانند سلف خود در رأس قوه قضاییه، صادق لاریجانی کرده است».


فرانس ۲۴ هم‌چنین با اشاره به مافیای سپاه پاسداران در اقتصاد ایران و نقش رئیسی پس از عهده‌دار شدن پست ریاست‌جمهوری می‌نویسد: «ایران تحت‌نظر رئیسی با اقتصادی تحت سلطه بنیادهایی که وی به‌خوبی می‌شناسد و سپاه پاسداران که محققان تخمین می‌زنند که این بازیگران نیمه عمومی در حال حاضر بیش از ۵۰درصد اقتصاد ایران را در دست دارند اما کم و کیف این پدیده هم‌چنان دشوار است زیرا این شرکتها "ردیابی مشخص" ندارند و در سیستمی خاص خودشان محافظت می‌شوند ادامه خواهد یافت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93dcdeee-af33-492b-9b6f-0da15f4dfd36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات