728 x 90

فراخوانهای کمیته‌های پارلمانی و شخصیتهای سیاسی و حقوق‌بشری به شرکت نکردن مقامات اتحادیه اروپا در جلسه تجاری با رژیم آخوندی

فراخوانهای کمیته‌های پارلمانی و شخصیتهای سیاسی و حقوق‌بشری به مقامات اتحادیه اروپا
فراخوانهای کمیته‌های پارلمانی و شخصیتهای سیاسی و حقوق‌بشری به مقامات اتحادیه اروپا

فراخوانهای کمیته‌های پارلمانی و شخصیتهای سیاسی و حقوق بشری

از انگلستان، فرانسه، بلژیک، ایتالیا، آلمان، نورودیک و استرالیا

به شرکت نکردن مقامات اتحادیه اروپا در جلسه تجاری با رژیم آخوندی

به‌دلیل نقض حقوق‌بشر در ایران و محکومیت دیپلمات تروریست این رژیم

در دادگاه آنتورپ به‌خاطر برنامه‌ریزی ترویسم در خاک اروپا

 

مأموران وزارت اطلاعات و سپاه قدس در اروپا

باید محاکمه و اخراج شوند

دادن موقعیت پناهندگی سیاسی و تابعیت به این مأموران

توسط کشورهای اروپایی باید یک مرز سرخ باشد

 

اتحادیه اروپا

باید وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران را لیست‌گذاری تروریستی کند

 

انگلستان – نامه لرد دیوید آلتون و ۲۸ نماینده پارلمان از هر دو مجلس عوام و اعیان به وزیر خارجه دومینیک راب: چندین هفته از دادگاه آنتورپ بلژیک می‌گذرد که اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران را به اتهام تروریسم و ​​قتل تروریستی به ۲۰سال زندان محکوم کرد. ۳همدست وی بین ۱۵ تا ۱۸سال زندان گرفتند و تابعیت بلژیکی آنها نیز پس گرفته شد. حکم دادگاه و تحقیقات مقدماتی بدون هیچ تردیدی نشان می‌دهد این اقدام تروریسم دولتی توسط رژیم ایران علیه اپوزیسیون سازمان‌یافته دموکراسی خواه کشور، شورای ملی مقاومت ایران با هدف قرار دادن کنفرانس آنها، رهبر و حامیان آنها در خاک اروپا بوده است. کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران از سکوت دولت در قبال این تهدید جدی برای شهروندان انگلیس و امنیت کلی اروپا ابراز تأسف می‌کند. این رفتار رژیم کاملاً غیرقابل قبول است و برای جلوگیری از هر گونه حمله در آینده، سزاوار پاسخ قاطع و فوری است. انگلیس و دیپلماتهای آن باید از شرکت در اجلاس تجاری اول مارس با رژیم ایران که یک رویدادهای خطرناک دیپلماتیک است، خودداری کنند و هر گونه تلاش اتحادیه اروپا برای نگاه کردن یا توجیه دخالت مستقیم رژیم ایران در اقدامات تروریستی را رد کنند. اگر رژیم تهران از پایان دادن به رفتار غیرقابل قبول خود امتناع ورزد، باید پاسخ قاطع‌تری مانند اخراج دیپلماتهای رژیم ایران و بستن سفارت آن در نظر گرفته و اجرا شود.

 

انگلستان – اطلاعیه کمیته بین‌المللی پارلمانترها برای ایران دموکراتیک به امضای باب بلکمن، دیوید جونز، استیو مک کیب و لرد آلتون: تصمیم اتحادیه اروپا برای حمایت از جلسه تجارت اروپا و رژیم ایران بین ۱ تا ۳مارس ۲۰۲۱ و دعوت از وزیر خارجه ایران جواد ظریف برای سخنرانی در این رویداد آنلاین به جای پاسخگو دانستن او به‌خاطر اقدامات تروریستی توسط دیپلماتش، به تروریسم دولتی ایران پاداش می‌دهد. این رویداد باید لغو شود زیرا فقط رژیم ایران را جری‌تر خواهد کرد و خطر دعوت به اقدامات تروریستی بیشتر در خاک اروپا در آینده را دارد.

اتحادیه اروپا و انگلستان باید کل سپاه را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کنند و اقدامات بین‌المللی با هدف حسابرسی از سران رژیم ایران یعنی ولی‌فقیه، خامنه‌ای، رئیس‌جمهور روحانی و وزیر امور خارجه ظریف برای فعالیت‌هایی که امنیت اروپا و غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد اتخاذ کنند.

 

فرانسه – اطلاعیه کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک در مجلس ملی فرانسه به امضای میشل دووکولور و فیلیپ گوسلن: با یادآوری حکم دادگاه آنتورپ در مورد تهاجم خنثی شده به گردهمایی مخالفان ایرانی در ویلپنت فرانسه با حضور شخصیتهای سیاسی بین‌المللی کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک بر این نظر است که به‌طور قطع دیگر نمی‌توان با رژیمی که از تروریسم استفاده می‌کند، «همان معاملات معمول» را ادامه داد. از نظر ما این غیرقابل قبول است که یک «دیپلمات» دنبال کشتار در خاک اروپا باشد، ولی وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا بلادرنگ اقدامات لازم را برای مجازات متناسب با این کار اعمال نکنند. هر گونه بازگشت به روابط دیپلماتیک عادی با رژیم ایران بایستی منوط به این شرط است که رژیم ایران تضمین بدهد دیگر هیچوقت در خاک اروپا دست به اقدام تروریستی نخواهد زد.

 

ایتالیا – بیانیه کمیته نمایندگان پارلمان ایتالیا برای ایران آزاد به امضای استفانیا پزوپان و آنتونیو تاسو: ما می‌خواهیم نگرانی خود را در مورد جلسه تجاری آنلاین اروپا و رژیم ایران که از ۱ تا ۳مارس، با حمایت اتحادیه اروپا برگزار می‌شود ابراز کنیم. این رویداد به‌رغم نقض گسترده و سیستماتیک حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندها، تنها چند هفته پس از محاکمه مهم در بلژیک علیه تروریست رژیم ایران اسدالله اسدی برنامه‌ریزی شده است. بنا بر این تقاضا داریم که مشارکت اتحادیه اروپا در این اجلاس را متوقف کنید.

 

آلمان - اطلاعیه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد متشکل از اعضای پارلمان فدرال و مجالس ایالتی شخصیتهای حقوق بشری: حکم دادگاه بلژیک علیه اسدالله اسدی با قاطعیت بر این نکته تأکید کرد که حمله برنامه‌ریزی شده می‌توانسته منجر به تلفات جانی بسیار و یک قتل‌عام بشود. روند دادگاه و حکم صادر شده، مطالبات سیاسی و عواقب ضروری و فوری را ایجاب می‌کند... بدین جهت ما خواستار بازنگری فوری در سیاست اتحادیه اروپا در مورد رژیم ایران هستیم و خواستار نظارت شدیدتر بر سفارتخانه‌ها، مؤسسات "مذهبی"و"فرهنگی" رژیم ایران و سازمانهای پوششی آن در آلمان و اروپا هستیم و باید سفارتخانه‌ها تعطیل و عوامل رژیم ایران اخراج شوند.

 

بلژیک - اطلاعیه سناتور مارک دمسماکر از سنای بلژیک: من می‌خواهم نگرانی خود را در مورد اجلاس تجاری رژیم ایران و اروپا که قرار است در تاریخ ۱ تا ۳مارس برگزار شود ابراز کنم. سکوت اتحادیه اروپا در قبال محکومیت اخیر اسدالله اسدی، دیپلمات ارشد رژیم و همکارانش در دادگاه بلژیک به اتهام تروریسم و برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در گردهمایی ایران آزاد که توسط شورای ملی مقاومت در پاریس برگزار شده بود، خطرناک است. در دومین روز از محاکمه آنتورپ حدود ۲۵۰ نماینده از ۲۰کشور اروپایی بیانیه‌یی صادر کردند. در این بیانیه، نمایندگان مجلس اظهار داشتند پس از این شواهد، اتحادیه اروپا باید سیاست راسخی را برای محافظت از ارزشهای امنیتی و دموکراتیک خود در برابر تهدیدهای تروریستی دولت تهران دنبال کند. این امر مستلزم اقدامات عملی مانند محاکمه و اخراج تروریستها و شبکه مأموران اطلاعاتی رژیم در کسوت تابعیت یا پناهندگی در کشورهای اروپایی، تعطیلی مراکز اصطلاحاً مذهبی، فرهنگی، خیریه یا دیپلماتیک رژیم است.

 

نورودیک - کمیته دوستان ایران آزاد و ضد بنیادگرایی در کشورهای نوردیک: دعوت جواد ظریف به «فرم اقتصادی اروپا و ایران» توهینی به مردم ایران است. ظریف در حالی با پررویی خواستار شرکت در این فرم اقتصادی و سخنرانی در مورد اقتصاد ورشکسته ایران طی به‌خصوص دوران همین دولت روحانی است که یکی از دیپلمات‌های زیر دستش، اسدالله اسدی، روز ۴فوریه به جرم بمب‌گذاری علیه شورای ملی مقاومت ایران به ۲۰سال زندان محکوم شد. سه هم‌دست دیگر اسدی هر کدام به ۱۵تا۱۸ سال حبس و خلع تابیعت بلژیکی محکوم شدند.

در دسامبر گذشته ۷گزارشگر موضوعی سازمان ملل از رژیم ایران خواستند در مقابل اعدام بیش از ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در سال۶۷ پاسخگو باشد. هر گونه رابطه طبیعی و دیپلماتیک با این رژیم بایستی مشروط به رعایت کامل حقوق‌بشر مردم ایران و جمع کردن دستگاه ترور و آدم‌ربایی در کشورهای دیگر گردد. تمامیت سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم به‌عنوان بازو‌های سرکوب داخلی و صدور تروریسم به بیرون از مرزهای ایران بایستی لیست‌گذاری شوند.

 

استرالیا - بیانیه حامیان استرالیایی دمکراسی در ایران: ما اتحادیه اروپا را فرا می‌خوانیم تا وزارت اطلاعات رژیم ایران و سپاه پاسداران نام‌گذاری تروریستی کند. مأموران اطلاعات رژیم آخوندی و سپاه قدس در کشورهای مختلف اروپایی باید محاکمه و اخراج شوند. دادن موقعیت پناهندگی سیاسی و تابعیت به این مأموران توسط کشورهای اروپایی باید یک مرز سرخ باشد.

 

استرالیا – نامه رئیس ملی کلیسای مسیحی کراس لینک به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: دادگاه آنتورپ در مورد پرونده اسدی حکم خود را صادر کرد و وی را به ۲۰سال زندان محکوم کرد. من از شما و همتایانتان در اتحادیه اروپا می‌خواهم که تصمیم دادگاه را جدی بگیرید و سیاست اتحادیه اروپا در قبال رژیم ایران را بر اساس این محکومیت و شواهد ارائه شده در دادگاه و رأی دادگاه بررسی کنید. من معتقدم که اتحادیه اروپا باید وزارت اطلاعات و و سپاه پاسداران را به‌عنوان سازمانهای تروریستی نام‌گذاری کند. مأموران نیروی قدس و اطلاعاتی رژیم ایران (مانند مجرمان در پرونده بلژیک) و مزدوران آن در کشورهای اروپایی باید تحت پیگرد قانونی و اخراج قرار گیرند. کشورهای اروپایی باید سفارتخانه‌های رژیم ایران و مراکز به‌اصطلاح فرهنگی و مذهبی را که در واقع مراکز هماهنگی تروریسم و جاسوسی هستند، تعطیل کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49c7d1d6-60a2-49f8-a57b-91c420dff46a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات