728 x 90

فراخوان مردم افغانستان به تحریم کالاهای صادراتی رژیم ایران

تظاهرات مردم افغانستان علیه خامنه‌ای و رژیم آخوندی
تظاهرات مردم افغانستان علیه خامنه‌ای و رژیم آخوندی

کاربران افغان در شبکه‌های اجتماعی؛ روز سه‌شنبه ۲۷خرداد با کمپین دادخواهی مجازی تحت نام «دیگر محصولات ایرانی را نمی‌خریم» اعتراض خود به رژیم ایران درباره کشتار و شکنجه کارگران و مهاجران افغانی را به نمایش گذاشتند.

این کاربران افغان کمپین دادخواهی‌اشان را به زبانهای دری، پشتو و انگلیسی در اعتراض به رژیم ایران بیان داشته و نوشتند: «ملت افغان ملت واحد، موقف واحد، تصمیم واحد! دیگر محصولات ایرانی را نمی‌خریم».

این در حالی است که عبدالستار حسینی، عضو مجلس نمایندگان افغانستان، دوشنبه ۲۶خرداد در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، نیروهای انتظامی رژیم ایران در حملات اخیر به پناهجویان افغان دخیل‌ هستند.
وی که عضو تیم تحقیق در مورد کشته شدن پناهجویان افغان در ایران است تأکید کرد، نیروهای ایرانی در کشته شدن مهاجرین افغان دست دارند. وی اضافه کرد، تیم تحقیق نتایج بررسی خود را این هفته به مجلس نمایندگان افغانستان ارائه می‌کند.

پیش‌تر نیز شهروندان افغانی در کشورهای مختلف از جمله در شهرهای لندن و واشنگتن با برگزاری تظاهرات ؛ اعتراض خود به رژیم ایران پیرامون کشتار هموطنان خود را به نمایش گذاشته بودند و خواهان عدالت برای قربانیان و مجازات عاملان جنایت شده بودند.
هم‌چنان، در روزهای اخیر شماری از شهروندان افغانستان در شهرهای کابل، هرات، مزارشریف، جلال‌آباد، فراه و لشکرگاه هلمند این کشور علیه برخوردهای رژیم ایران با پناهجویان افغان تجمع اعتراضی برپا کردند و در برخی شهرها عکس‌های خمینی، خامنه‌ای، حسن روحانی را به آتش کشیدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23e7cb54-2d4c-47ff-974f-d59ae1300736"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات