728 x 90

فراخوان محمود عباس برای کمک به مردم فلسطین

فراخوان محمود عباس برای کمک به مردم فلسطین
فراخوان محمود عباس برای کمک به مردم فلسطین

محمود عباس رئیس دولت فلسطین جمعه شب در اطلاعیه‌ای نسبت به سیاست خشونت طلبی که هم‌اکنون در نوار غزه حاکم است هشدار داد و از جامعه جهانی خواست تا برای جلوگیری از وخامت خطرناک وضعیت کنونی وارد عمل شود.

دفتر رئیس دولت فلسطین اشاره کرد محمود عباس تماس با طرفهای بین‌المللی و منطقه‌ای را شروع کرده تا بحرانی که هم‌اکنون در حال افزایش است مهار شود.

 

تنش در مرز اسراییل و غزه

خبرگزاری وفا بیستم ژوئیه ۲۰۱۸ گفت اسراییل روز شنبه ۱۴ژوئیه آژیر خطر را در شهرک‌های مسکونی نزدیک نوار غزه به صدا در آورد و جنگنده‌های اسراییلی اهدافی در نوار غزه از جمله یک تونل را بمباران کردند.

العربیه گفت ارتش اسراییل اعلام کرد عده‌یی در غزه به سمت سربازان ارتش اسراییل نارنجک و کوکتل مولوتوف پرتاب کرده یک سرباز اسراییلی را با نارنجک زخمی کرده‌اند. در بیانیه‌یی که ارتش اسراییل منتشر کرد آمده است، هواپیماهای جنگی اهدافی در نوار غزه را بمباران کرده‌اند و سامانه گنبد آهنین موشکهای شلیک‌شده از سمت نوار غزه را رهگیری و منهدم کرده است.

 

شاهدان عینی فلسطینی گفتند جنگنده‌های اسراییلی دو بار مواضع نیروهای حماس را در شرق اردوگاه البریج در نوار غزه با انواع موشک بمباران کرده‌اند. دو پایگاه دیگر آنها در شمال نوار غزه نیز مورد حمله موشکی قرار گرفت.

چندین موشک به یک زمین کشاورزی در نزدیکی گذرگاه صوفا در شرق رفح در جنوب نوار غزه نیز اصابت کرده است.

شاهدان عینی از شلیک ۳۰خمپاره و تعدادی موشک از سوی غزه به شهرک‌های اسراییلی خبر دادند.

 

کشته شدن یک جوان فلسطینی

طی درگیریهای روز جمعه ۲۹تیر ۹۷ یک نوجوان فلسطینی کشته و ۲۲۰نفر زخمی شدند. این درگیری در نزدیکی حد فاصل بین اسراییل و شرق شهر غزه رخ داده است.

 

هزاران نفر از فلسطینی‌ها عصر روز جمعه ۲۹تیرماه ۹۷ در مناطق مرزی شرق غزه تجمع کرده و عده‌یی از آنها اقدام به سوزاندن لاستیک‌های خودرو کردند.

به‌دنبال این تظاهرات تنش در نوار غزه بیشتر شد و هواپیماهای جنگی اسراییل به همراه تانک‌های ارتش آن مواضع حماس را گلوله‌باران کردند.

علاوه بر این در حملات نظامی اسراییل به راهپیمایی بازگشت بزرگ در مرز غزه یک فلسطینی جان باخت و ۱۲۰نفر دیگر زخمی یا بر اثر تنفس گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شده‌اند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7b7322d-b229-49c8-b1d3-2731e56551b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات