728 x 90

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

فراخوان کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت برای نجات جان زندانی سیاسی گلرخ ایرایی

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ضمن ابراز نگرانی از وضعیت زندانی سیاسی گلرخ ایرایی که بر اثر ۶۲روز اعتصاب غذا در شرایط بحرانی به‌سر می‌برد، و بی‌اطلاعی از محل نگهداری او، عموم مراجع بین‌المللی حقوق بشر به‌ویژه گزارشگران بازداشتهای خودسرانه، شکنجه و حق حیات، همچنین ارگانهای مدافع حقوق زنان را به اقدامی فوری و مؤثر برای نجات جان این زندانی سیاسی و آزادی بی‌قید و شرط او فرامی‌خواند.

 گلـرخ بر اثر دو ماه اعتصاب غذا بیش از ۲۰کیلو از وزن خود را از دست داده و دچار بیماری کلیوی، فشار خون پایین و ضعف جسمی مفرط است. وی قادر به راه رفتن و ایستادن نیست و بارها دچار اغما شده است. او در روز ۱۵فروردین بر اثر وخامت حالش توسط دژخیمان زندان به بیمارستانی نامعلوم انتقال یافت.

خانم ایرایی به‌خاطر نوشتن یک مقاله منتشر نشده درباره حکم ضدانسانی سنگسار دستگیر و به اتهام آخوندساخته «توهین به مقدسات» و همچنین توهین به خامنه‌ای جنایتکار به شش سال حبس محکوم شده است.

 دژخیمان رژیم در روز ۴بهمن، گلرخ ایرایی را به‌خاطر حمایت از قیام دیماه پس از ضرب‌وشتم از زندان اوین به زندان قرچک ورامین که به کهریزک دوم معروف است، منتقل کردند. زنان زندانی سیاسی در این زندان در معرض توهین و بی‌حرمتی و انواع آزار و اذیتها قرار دارند.

او از روز ۱۴بهمن در اعتراض به نقض قانون تفکیک جرایم و تبعید به زندان قرچک دست به اعتصاب غذا زد و خواستار برگردانده شدن خود به بند زنان زندان اوین است. اعتصاب‌غذای خانم ایرایی طولانیترین اعتصاب در بین زنان زندانی سیاسی است.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

۱۶فروردین ۱۳۹۷(۵آوریل ۲۰۱۸)

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ecb2a799-e43e-445d-9b37-f5b337cdd549"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات