728 x 90

فراخوان برای ممانعت از اعدام و نجات جان زندانی سیاسی مهران قره باغی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فراخوان برای ممانعت از اعدام و نجات جان زندانی سیاسی مهران قره باغی

اخیراً دژخیمان وزارت اطلاعات به خانواده زندانی سیاسی مهران قره باغی در بهبهان اطلاع دادند که او محکوم به اعدام شده و از خانواده خواستند روی فرزندشان فشار بیاورند که قبل از صدور حکم رسمی در دادگاه، از عقاید خود دست برداشته و به همکاری با اطلاعات و خواسته‌های رژیم علیه مجاهدین تن بدهد.

-زندانی سیاسی مهران قره باغی در بهبهان

مهران قره باغی، ۲۹ساله، لیسانسیهٔ کشاورزی در ۲۸دیماه۹۸ همراه با یکی از دوستانش به نام مجید خادمی (۲۹ساله) بازداشت شد و پس از یک ماه بازجویی به زندان بهبهان منتقل گردید.

مهران و مجید هر دو در ۵ اردیبهشت به اتهام تبلیغ علیه نظام، عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران، مشارکت در تخریب و احتراق، اخلال در نظم عمومی، مشارکت در ساخت مواد آتش‌زا و «افساد فی الارض» محاکمه شدند.

-مجید خادمی

اکنون در حالی که حتی محاکمهٔ آخوندی در قضاییه جلادان به پایان نرسیده است، وزارت اطلاعات به خانواده قره‌باغی خبر از اعدام می‌دهد. به قرار اطلاع، روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت خانواده مهران جهت پیگیری وضعیت او به دادگاه مراجعه کردند. اما منشی دادگاه آنها را تهدید به دستگیری و مجبور به ترک محل کرده است.

مقاومت ایران به اقدام فوری بین‌المللی برای ممانعت از اعدام و نجات جان مهران قره‌باغی و مجید خادمی فرا می‌خواند و بر ضرورت بازدید یک هیأت بین‌المللی از زندانها و به‌ویژه دیدار با زندانیان سیاسی تأکید می‌کند. فاشیسم دینی حاکم بر ایران در هفته‌های اخیر در یک اقدام ضدانسانی با نقض قوانین بین‌المللی در مراجعه به خانواده‌های زندانیان سیاسی به‌ویژه هواداران مجاهدین از آنها می‌خواهد با اعمال فشار به فرزندانشان آنها را وادار به ندامت و تسلیم و همکاری با وزارت اطلاعات علیه مجاهدین و مقاومت ایران کنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲خرداد۱۴۰۰ (۲۳می‌۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/540260c8-5a2c-4ce5-b7cd-ce9d2137195c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات