728 x 90

فراخوان آمریکا جهت ارتقاء جریان آزاد اطلاعات برای مردم ایران

رابرت دسترو Robert A. Destro دستیار وزارت خارجة آمریکا
رابرت دسترو Robert A. Destro دستیار وزارت خارجة آمریکا

رابرت دسترو Robert A. Destro دستیار وزارت‌خارجهٔ آمریکا در پیام توئیتری سه‌شنبه ۶خرداد گفت: رژیم ایران مدتهاست دو اصل جهانی حقوق‌بشر، یعنی حق آزادی بیان و برگزاری اجتماعات مسالمت‌آمیز را ممنوع و تحت سانسور قرار داده است. ما همه شرکتهای تکنولوژی در آمریکا و جهان را فرا می‌خوانیم تا به سهم خود جریان انتقال آزاد و بدون محدودیت اطلاعات را برای مردم ایران ارتقا دهند.

پیشتر وزارت‌خارجه آمریکادر ۲خرداد سندی در سایت خود با نام «وقایع نگار» در مورد اقدامات تروریستی رژیم ایران در خارج از مرزهایش منتشر کرد که در آن به گوشه‌یی از جنایات رژیم ایران در عملیات تروریستی برون‌مرزی اشاره شده است. در این سند به‌نقل از وزیر خارجه آمریکا آمده که رژیم ایران به صدور خشونت به خارج از مرزهایش ادامه می‌دهد. این رژیم هیچ مرزی را در وحشیگری و نقض اصول اخلاقی و انسانی را نمی‌شناسد.

شماری از جنایات رژیم که در این لیست به آنها اشاره شده عبارتند از:

از زمان به قدرت رسیدن در سال۱۳۵۷ رژیم ایران در ترور شخصیتها، توطئه‌های تروریستی و حملات تروریستی در بیش از ۴۰کشور دست داشته است.

مقامات ارشد رژیم ایران اعتراف کرده‌اند که به جاسوسی علیه مخالفان ایران در کشورهای دیگر برای «سرکوب» و «زدن ضربات قاطع» به آنها ادامه می‌دهد.

کارزار جهانی تروریسم رژیم ایران شامل حداقل ۳۶۰ترور هدفمند در سایر کشورها و حملات بمب‌گذاری گسترده که باعث کشتن و ناقص کردن صدها نفر شده، می‌باشد...

از سال۲۰۱۸ تاکنون اسدالله اسدی یک دیپلمات رژیم ایران مستقر در وین پشت میله‌های زندان در بلژیک قرار دارد و منتظر محاکمه به اتهام تأمین مواد منفجره و بمب برای انفجار یک گردهمایی مخالفان در پاریس است که در صورت موفقیت باعث کشتار تعداد بی‌شماری از مردان، زنان و کودکان می‌شد.

تروریستهای رژیم ایران از پوشش دیپلماتیک استفاده می‌کنند... رژیم ایران تمایل خود را برای استفاده از باندهای جنایتکار، کارتل‌های مواد مخدر و دیگر افراد برای پیش بردن توطئه‌های تروریستی در خارج از کشور نشان داده است.

( سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۲خرداد ۹۹)

بیشتر بدانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7ab4144-f5d1-4455-8320-4ed3e92358db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات